Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Debekatuta dago udan zapatilak esekitzea

Udako beroa izan arren, diabetesa duten pertsonek egunero praktikatzen saiatu behar dute, igeriketatik hasi eta power walking-eraino, moda-kirola

Img jovenes volley hd Irudia: yanlev

Udan, tenperaturen igoerak eta oporrek sarritan eragin negatiboa izaten dute bizi-ohitura osasungarrietan. Batzuek kirol zapatilak irailera arte esekitzea erabaki dezakete. Baina diabetea duten pertsonentzat, luxua da hori. Ariketa fisikoa egin behar dute eta egin behar dute udan ere, baina neurri batzuk hartu behar dira inolako ondorio negatiborik izan ez dezaten, estazio honek berezko dituen baldintza meteorologikoengatik. Artikulu honetan, diabetikoentzat ariketa egiteak dakartzan onurak, egin beharreko jarduerak eta kontuan hartu beharreko neurriak gogorarazten dira.

Irudia: yanlev

Jarduera fisikoa eta diabetesa

Ariketa fisikoa eta ariketa desberdinak dira. Ariketa fisikoak ariketa fisikoa hartzen du barne, baina mugimendua eskatzen duten eta eguneroko bizitzaren zati gisa egiten diren beste jarduera batzuk ere hartzen ditu; hala nola, lan egitea, ibiltzea, dantzatzea, etxeko lanak egitea edo jolas-jarduerak egitea; esate baterako, osasunerako onurak murriztea, hau da, hipertentsioa, kardiopatia koronarioa, garuneko hodietako istripua, diabetesa eta abar murriztea. Gainera, funtsezkoa da energia-gasturako, eta, beraz, funtsezkoa da kaloriak orekatzeko eta pisua kontrolatzeko.

Diabetesari dagokionez, funtsezkoa da edozein jarduera fisiko erregulartasunez egitea, ondo kontrolatzeko. Egiten denean, zelulak intsulinaren aurrean sentikorragoak bihurtzen direnez, modu eraginkorragoan funtziona dezakete. Beraz, ariketa erregulartasunez egiteak glukosa maila murriztu dezake eta hemoglogina glukolilatua hobetu. Hainbat modutan egiten du:

  • Intsulinaren sentikortasuna handituz; beraz, zelulek hobeto aprobetxa dezakete glukosa glukosa erabiltzeko, harik eta jarduera fisikoa egin bitartean eta ondoren.
  • Muskuluak jardueran uzkurtzen direnean, beste mekanismo bat estimulatzen da intsulinatik erabat bereizita, eta horri esker zelulek glukosa hartu eta energia-iturri gisa erabiltzen dute, intsulina dagoen ala ez kontuan hartu gabe.
  • Jarduera fisikoak glukosan duen eragina aldatu egiten da faktore askoren arabera, besteak beste, aktibo dagoen denbora. Ariketa fisikoak odoleko glukosa murriztu dezake ariketa egin eta 24 ordura edo gehiagora, gorputza intsulina sentikorragoa izan dadin.
  • Ariketa fisikoa egin aurretik, bitartean eta ondoren, diabetesa duten pertsonek hipogluzemia baten aurrean zaindu eta prestaturik egon behar dute, batez ere 1 motako diabetesa dutenak. 2. motako kasuan, arriskua txikiagoa da, intsulina edo intsulina jariatzen duten kasuetan izan ezik. Hipogluzemia gertatzen bada, berehala tratatu behar da.

Ariketa egitean hipogluzemiek maiz interferitzen badute, garrantzitsua da kaltetuek medikuarekin kontsultatzea eta hark egoki iritzitako aldaketak ezartzea, bai jardueren errutinan, bai elikaduran edo medikazioan. Ez dago edozein ariketa egiten hasi aurretik, eta konplikazio hori izan ez arren, profesional sanitario bat kontsultara joaten da, pertsona bakoitzaren izaerari dagozkion aholkuak eman ditzan.

Udan praktikatzea

Udako beroa izan arren, egunero saiatu behar da ariketa egiten. Uretako kirolak erabiltzea ere aukera ona da, hala nola igeriketa edo surfa, tenperatura altuei arazorik gabe aurre egin ahal izateko. Baina aukera hori eskura ez badago, ez dago “moda” kirola egin edo praktikatzea baino jarduera sinpleagorik eta osasuntsuagorik: Power Walking. Modu azkar eta kementsuan ibiltzean datza, abdomena aktibatuz eta besoak mugituz. Gainera, bere ezaugarriak erraz ikas daitezke Diabetesaren Espainiako Federazioak (FEDE) abian jarri duen on line eta doako ikastaro baten bidez.

Uda honetan egingo diren jarduera edo jarduerak aukeratzeaz gain, oso garrantzitsua da eguneko ordu nagusietan ariketa egitea saihestea, tenperatura altuagoa denean; beraz, jarduera horretarako egun bakoitzeko lehen edo azken orduak erabiltzea komeni da. Gainera, funtsezkoa da ongi hidratatuta egotea; izan ere, tenperatura kontrolatzeko mekanismoetako bat izerdia da, eta, beraz, bero handia dagoenean, gorputzak ur asko galtzen du, eta berehala konpondu behar izaten da.

Ariketa praktikoan eguneroko ohitura hartzeko modu bakarra, jarduera osasungarria aukeratzeaz gain, dibertigarria eta norberaren egoera fisikorako egokia izatea da. Udak beste kirol batzuk aurkitzeko aukera berri bat eman dezake, hemendik aurrera aisialdia eta gure osasuna hobetzen lagunduko dutenak.

Etiketak:

diabetes kirol uda

RSS. Sigue informado

Federación de diabéticos españoles

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak