Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Dementzia eta iktus arriskua murriztu egin daiteke, Omega 3 asko duten atun eta beste arrain batzuen kontsumoari esker.

Astean hiru aldiz edo gehiagotan elikagai horiek hartzen dituzten pertsonek ia %26 gutxiago izango lukete garuneko lesioak izateko aukera

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2008ko abuztuaren 06a

Kuopioko Unibertsitateak, Finlandian, zuzendu eta “Neurology” aldizkarian argitaratu duen azterlan baten arabera, Omega 3 gantz-azidoetan (izokina, berdela, sarkea, sardinak edo antxoak) aberatsak diren atunaren eta beste arrain batzuen kontsumoak adineko pertsona osasuntsuen gainbehera kognitiboa eta iktus arriskua murrizten lagun dezake.

Ondorio horretara iristeko, 65 urte edo gehiagoko 3.660 pertsona garuneko eskanerretatik igaro ziren, garuneko infartu isilak edo garuneko lesio txikiak detektatzeko, gaitasun kognitiboak, iktusa edo dementzia galtzea eragin baitezakete. Bost urte igaro ondoren, 2.312 eskanerrek parte hartu zuten. Azterketan parte hartu zutenei beren dietako arrain-kontsumoari buruzko galdera-sorta ere eman zitzaien.

Hala, astean hiru aldiz edo gehiagotan atun errea edo labean eta Omega 3 gantz-azidotan aberatsak diren beste arrain batzuk jaten zituztenek ia %26 arrisku gutxiago zuten garuneko lesio isilak izateko, eta horiek dementzia eta iktusa eragin ditzakete, arraina modu erregularrean jaten ez zutenekin alderatuta. Era berean, astean arrain mota horren anoa bakar bat kontsumitzeak %13 arrisku gutxiago sortzen zuen. Halaber, Omega 3n arrain aberatsa erregularki hartzen zuten pertsonek aldaketa gutxiago zituztela garuneko materia zurian.

Omega 3en eginkizuna

“Atuna eta beste arrain-mota batzuk jateak oroimenaren galeratik eta iktusetik babesten laguntzen duela dirudien arren, emaitza horiek ez ziren aurkitu arrain frijitua jateko ohitura zuten pertsonengan”, azaldu zuen Jyrki Virtanen ikerketaren zuzendariak. Horregatik, beharrezkoa da ikerketa gehiago egitea arrain horrek babes-efektuak zergatik izan ditzakeen jakiteko, nahiz eta Omega 3 gantz-azidoek zeregin garrantzitsua dutela dirudien, esan zuen Virtanenek.

“Aldez aurretik egindako aurkikuntzek erakutsi dute arrainak eta arrain-olioak lagundu dezaketela iktusa saihesten, baina lan horrek bakarrik aztertzen du arrainak adineko pertsona osasuntsuetan izaten dituen garuneko infartu isilak”, adierazi zuen ikertzaileak. Garuneko infartu isilak, garuneko eskanerren bidez soilik hautematen direnak, zahar osasuntsuen %20 inguru dira.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak