Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Diabetea eta oporrak: nola kontrolatu debekurik gabe

Ohitura-aldaketek eta tenperatura altuek diabetesa duten pertsonen odoleko glukosa-maila alda dezakete, eta pertsona horiek ez dute arazorik sortuko aholku horiekin.

diabetes vacaciones control

Uda hastearekin batera, diabetesa duten pertsonen glukosa-mailaren kontrol onari eragin diezaioketen faktore batzuk ere iristen dira, eta, beraz, patologia oro har egoki kudeatzera. Besteak beste, tenperatura altuak, ordutegi berriak, ohitura berriak eta elikadura-aldaketak. Baina debekurik gabe baina kontrolarekin har daiteke, patologiaren konplikazioak saihesteko. Horretarako, zenbait gomendio bete behar dira. Hona hemen:

Nola kontrolatu diabetesa eta nola gozatu udaz

Tenperatura altuen etorrera, udako denboraldiarekin batera, ordutegi eta/edo errutina aldaketekin, koktel ezin hobea izan daiteke diabetea duten pertsonen gluzemia-maila aldatzeko. Horregatik, udan arreta berezia jarri behar zaio patologia oro har kontrolatu eta kudeatzeari, mota horretako aldaketek sor ditzaketen konplikazioak saihesteko. Izan ere, garai horrek merezitako oporrak ekartzen ditu normalean, elikaduran aldaketak egitea edo jarduera fisikoa murriztea ezinbestekoa denean.

Horregatik, Espainiako Diabetearen Federaziotik (FEDE) gomendio eta aholku batzuk ematen ditugu, debekurik gabe baina kontrolarekin gozatzeko:

  • Elikadura osasungarria. Elikagai ugari jatea, egoste arinak aukeratzea eta fruta eta barazki gehiago edatea funtsezkoa da udan elikadura osasungarria izateko, diabetearen arloko elikadura-adituek diotenez. Erosten diren produktuen etiketak arretaz irakurri behar dira, osagaiengatik edo horien kopuruagatik (azukre erantsiak edo landare-koipeak) gomendagarriak ez direnak saihesteko. Gainera, saihestu egin behar da “kaloria hutsez” betetako mokadua, hala nola patata frijituak eta gailetak, eta horren ordez, fruta freskoa, fruitu lehorrak eta barazkiak, gordinik edo kontserban.
  • Ariketa fisikoa. Pertsona bakoitzari egokitutako jarduera fisikoa egitea funtsezkoa da, besteak beste, pisua ez handitzeko, horrek diabetesean konplikazioak sor baititzake. Eta beti adituen gomendioen arabera egin behar da, bero handieneko orduak saihestuz eta hidratazio egokia mantenduz.
  • Hidratazio konstantea. Gorputza deshidratatuta dagoenean, odoleko glukosa-kontzentrazioa handitu egiten da, eta giltzurrunak gernuaren bidez kanporatzen saiatzen dira. Funtsezkoa da hidratatuta egotea, egarririk ez dagoenean ere, uraren, infusioen edo azukre erantsirik gabeko edarien bidez, eta kafeina edo alkoholdun edariak saihestea, deshidratazioa eragiten baitute.
  • Tratamenduarekiko atxikimendua. Oporrak eta errutinak aldatu arren, profesional medikoak agindutako tratamenduarekin jarraitzeak diabetesaren konplikazioak saihestea lortuko du. Zalantzarik izanez gero edo aldaketak egin nahi izanez gero, erreferentziako medikuarengana jo behar da.

Bidaia seguruak diabetesa dutenentzat

Horri guztiari gehitu behar zaio covid-19 pandemiak mundua zeharkatzen duen uda atipikoa. Beraz, bidaia bat modu seguruan egiteko, edozein zalantza izanez gero, erreferentziazko osasun-profesionalari kontsulta egitea gomendatzen da, eta, horrez gain, agintariek une horretan ematen dituzten higiene-, osasun- eta segurtasun-neurriei eustea. Neurri horiek hertsiki bete behar dira, kutsatze baten arriskuak prebenitu eta minimizatzeko.

Gainera, mendian edo hondartzan ibilbideei ekitean, adituek beti motxila hotzean eramatea gomendatzen dute, diabetesa kontrolatzeko behar diren botikak garraiatzeko, eta, horrez gain, ur-botila edo kantinplora bat eramatea, ura erregularki hartzeko eta hidratazioari eusteko.

Oin diabetikoari aurrea hartzeari dagokionez, oso garrantzitsua da udako denboraldian kirolerako oinetako erosoak izatea ariketa fisikoa egiteko edo, besterik gabe, oporretako eremuan aire zabalean paseatzeko. Gainera, ez da oinutsik ibili behar, batez ere glukosa handia, zirkulazio txarra edo sentsibilitate gutxi badago.

Udan azala zaintzea diabetesa duten pertsonentzat

Uda eta diabetesaren arteko harremanaz hitz egiten denean, kanpotik zaintzea bezain garrantzitsua da barrutik zaintzea. Larruazalaren lehortasuna arazo larria da patologia hori duten pertsonentzat; beraz, eguzkitik babestea nahitaezkoa da 15 faktoreko edo gehiagoko krema fotobabesleak aplikatuz, eta erredurak eta bestelako larruazal-arazoak ere prebenitzea, odoleko glukosa-maila handitu baitezakete.

Horri guztiari arropa arin eta soltea gehitu behar zaio, beroari eta hezetasunari aurre egiten laguntzen baitute. Eta, gainera, txapel, txapel edo bisera bat izanez gero, babes osoa eta eraginkorra lortuko litzateke.

RSS. Sigue informado

Federación de diabéticos españoles

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak