Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Diabetesak ez du Eguberritzat hartzen

Gabonetan, inoiz baino gehiago kontrolatu behar da diabetesa, baina ez, beraz, jaiez gozatzea.

Img diabetes entiende navidad hd Irudia: lusyaya

Datorren urteko sasoietako bat gehiegikeriazko hitzari lotuta dago, eta diabetesa duen pertsona batek arreta berezia jarri behar du. Eguberriak bazkari eta afari handietan laburtzen dira, eta mota guztietako gozokiak biltzen dituzte mahaiaren erdian. Nola biziraun data hauetan, diabetesa bezalako patologiek konpentsatu eta gehiegikeriak garestitu gabe? Jarraian, aholku batzuk proposatzen dira egun hauetan beste bat bezala gozatzeko eta aurten urtarrileko aldaparik ez izateko, diabeteari dagokionez behintzat.

Img diabetes entiende navidad
Irudia: lusyaya

Gabonetako mahaia planifikatzea

Img mazapan navidad4 01
Irudia: Olyina

Funtsezkoa da egun hauetan inoiz baino gehiago kontuan hartzea zer-nolako diabetesa duen: ez da gauza bera intsulina erabiltzen duen pertsona bat, intsulina-bonba bat duena edo gaixotasunerako medikaziorik hartzen ez duen diabetesa duen gaixoa. Kasu bakoitzean, Diabetes eta Gaixotasun Metaboliko Elkartuen Sarean (CIBERDEM), eta August Pi i Sunyer Ikerketa Biomedikoen Institutuko dietista-nutrizionistak adierazten duenez (CIBEREM), eta August Pi i Sunyer Ikerketa Biomedikoen Institutuko dietista-nutrizionistak adierazten duenez, funtsezkoa da Bartzelonako Ospitalea, Serafín Murillo. “Okerrena data hauetara inolako planik gabe iristea litzateke, inolako ideiarik gabe, orduan senez jan eta kaltegarria izango delako”, aitortzen du.

Erraza da esatea eta zaila da hori egitea, baina egun hauetan ez da gehiegikeriarik egin behar, eta menuetako plater nagusiekiko errazioak ere gutxitu egin behar dira. Serafín Murillok uste du bi aukera daudela: “Menura egokitzea edo menua patologiari egokitzea”.

  • Menua egokitzeko, elikagaiak labean edo plantxan prestatu behar dira, eta entsaladekin eta barazkiekin lagundu, asetasuna areagotuz, kaloriak eta landare-zuntz kopuru jakin bat emanez. Gabonetako afariak aperitiboekin edo sarrerekin hasten badira, eduki gutxiko prestakinak gomendatzen dira: berberetxoak edo lurrunetan muskuiluak, pepiniloak edo tipulinak ozpinetan, antxoa ozpinetan, ganbak, otarrainxkak eta txokoa plantxan edo baratxuriarekin.
  • Menura egokitzea erabakitzen bada, “oso kontziente izan behar da hartzen diren elikagai-kopuruez”, dio Murillo. Haragi, arrain urdin edo itsaskizko elikagai proteiko gehiago hartzearen alde egin daiteke, baita gluzemia igotzen duten produktuez ere (gozokiak, turroiak edo mazapanak). “Gabonetan, platerak karbohidratoz oso beteta ez badaude ere, postreak bai. Arriskutsua da pentsatzea plater nagusien kantitate gutxi jateak konpentsatu egiten duela eta galga galdu gabe jan dezakegula”, gogoratzen du. Kontu handiz ibili behar da Eguberrietako gozo horiekin; izan ere, jaten ez bada, karbohidrato gehiago jan behar da otordu batean, eta gluzemia asko igotzen da.


Baina, egun horietan, ez da komeni gozokiak jatea; horregatik, egun hauetan, fruta zati ertain bat edo ogi zati bakoitza (30 gramo inguru) truka daiteke, honako kopuru hauen arabera:

  • 50 gramoko turroi zati bat (300 gramoko tableta baten 1/6).
  • Polboroi bat edo mantekatu bat.
  • 2 mazapan.
  • 2 bonboi.
  • 2 piku eta 3 aran lehor.
  • Urtezahar-gaueko 12 mahatsa.
  • 2-3 behatz erregosi.
  • 80 g turroi, azukrerik gabe.

Alkohola eta zaintzeko beste produktu batzuk


Filmaren beste gai bat edari alkoholdunen kontsumoa da. Garrantzitsua da kontuan hartzea janarian ardo-kopa batera mugatu behar dela alkohola, eta brins-erako cava bat, alkoholak kaloria hutsak ematen baititu, hau da, gizendu egiten dute, baina ez dute elikatzen, eta kontrol gluzemikoa ez dute kaltetzen.

Img champan navidad
Irudia: Subbotina

Gainera, kontuz ibili behar da diabetikoentzat egokiak diren produktuekin. Ezin da bere etiketaz fidatu, askotan ez baita zehazten zer neurritan dagoen azukre murrizketa bat. Light produktuen kasuan, arinak izan daitezke edozein mantenugaitan, baina ez bereziki azukreetan. Gainera, azukre-kantitatea %30 aldatzen bada ere (legeak eskatzen duen bezala), ez du esan nahi azken produktua kontzentrazio txikiagora iristen denik. “Azukrerik gabea” bada, oso litekeena da gozagarri ez kalorikoak erabiltzea, zapore gozoari eusteko. Horrela, “diabetikoentzat egokia” izateak ez du esan nahi kontrolik gabe irentsi daitekeenik. Serafín Murillo dioen bezala, etiketaren gaia konplexua da; beraz, behar bezala ulertzen ez bada, hobe da produktu arruntak aukeratzea eta kontsumitzen diren kantitateak kontrolatzea.


Azkenik, Gabonetako oporrak gorabehera, diabetesa duten pertsonek ariketa fisikoa egiten jarraitu behar dute, eta are gehiago, mahaira esertzeko ohitura-aldaketak direla eta. Era berean, odoleko azukre mailak maizago egiaztatu behar dira, etortzen diren otordu oparoen ondoren patologiaren desorekak saihesteko.

RSS. Sigue informado

Federación de diabéticos españoles

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak