Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Dieta, koloneko minbizia prebenitzeko funtsezkoa

Osasuntsu elikatzeak lagundu egiten du gaixotasun ugari prebenitzen; horregatik, garrantzitsua da ondo jaten ikastea beti...

Mediterraneoko dieta kolon-ondesteko minbizi-tasekin lotzen da. Gehien gomendatzen den dieta da, azterketa askoren arabera, behar diren elikagaiak ematen baititu proportzio eta kopuru egokian. Halaber, gorputzak modu egokian funtzionatzea errazten du, eta pertsonak jarduera fisikoa egin dezake, adinaren eta egiten duen lanaren arabera. Eta, beraz, lagundu egiten du pisu egonkor bat mantentzen, eta ez ditu prebenitu behar gaitzak nahiz kronikoak. Artikulu honetan azaltzen da zer ezaugarri nagusi dituen eta nola jarraitu ohi duen… baita etxetik edo taher-etik kanpo jaten denean ere.

Zer ezaugarri ditu Mediterraneoko dietak?

Mediterraneoko dietak ezaugarri hauek ditu:

  • Fruta fresko eta barazkirik ugariena, erabilgarritasun eta barietate handikoa. C, E, karoteno (antioxidatzaileak), mineral, zuntz (koloneko minbiziaren prebentziorako funtsezko faktorea) eta mantenugai ez diren substantzien ekarpen garrantzitsua da hori.
  • Haragi gorri gutxi hartzen du, batez ere haragi giharrak eta gazteak hartuz, eta horrek gantz saturatu gutxiago ekartzen du.
  • Lekale ugari, zuntz eta proteina ugari dutenak eta gantz gutxi dutenak.
  • Arraina hartzea, batez ere arrain urdina, gantz poliintsaturatu ugari eta kaltzioa ematen baitu dietan.
  • Hegazti-kontsumo handia, koipe gutxi dutenak, eta ikusi da haragi hori hartzeak ez duela zerikusirik minbizia izateko arriskuarekin.
  • Oliba-olioz egindako platerak egitea, gantz monoinsaturatuak eta E bitamina (antioxidatzaile garrantzitsua) ematen dituena.
  • Zereal eta karbohidrato ekarpen nabarmena, energia guztiaren %60 baino gehiago hartuz, azukre sinpleetan kontsumo gutxirekin.

Jan daiteke osasuntsua eta taper-etxean bezala?

Lanegun oso batean, "edozer gauza" jan daiteke lantokian, edo, bestela, sukaldean sartu ohi den lehenengo gauza sartu. Baina tareraren dieta ez da inondik inora elikadura osasungarriarekin bateraezina.

Aurreko gauean janaria tapper batean sartzeko eta lanera eramateko, jende asko behar izaten dute. Azkenean, oso irtenbide praktikoa da: berotu eta kito! Hala ere, garrantzitsua da kontuan hartzea zer gai eta trikimailu hartu behar diren denbora bat lan-jarduna jasateko bezain leuna eta osoa izateko:

  • Lehenik eta behin, janaria kontserbatzeko eta garraiatzeko ontzi egokiak eduki behar dira. Garrantzitsua da hermetikoki ixtea eta errazioaren tamainakoak izatea. Kristalezkoak edo plastikozkoak izan daitezke, baina azken horiek maizago berritu behar dira, plastikoak deformatzeko eta nahi ez diren zaporeak hartzeko joera baitu.
  • Garrantzitsua da taperrak estetikoki atseginak eta erosoak izatea. Ez da atsegina xerra sakon batean xerra bat jatea labanarekin zapaltzeko.
  • Berotzeko mikrouhin-labe bat badugu, jateko prest dauden errezetak zabaldu ahal izango dituzu. Baina ez da atzera egin behar hotza bakarrik jan badaiteke, barietate asko baitago.
  • Entsalada bat aukeratuz gero, bereizi egin behar da ontzira (kristalezko ontzi berrerabilgarriak, marmelada erakoak). Kétchup edo ziape-motako saltsentzat, banakako gainaldeak aukera onak dira.
  • Oliba-olio pixka bat edo limoi bat eraman daiteke tantatxo batzuk botatzeko eta, horrela, azken ukitua emateko plateretako askori; azken unean gazitu ere egin daiteke, bestela elikagaiak mikroorganismoan geratzen baitira.
  • Lekaleen gisatuek, edo haragia eta barazkiak konbinatzen dituztenek, plater bakar bat jan dezakete.
  • Jarri xerra bat tomate-xerra batzuekin edo estali mikrouhin-labean urtutako gazta-xerra batzuekin.
  • Astean behin jatea komeni da, haragia edo arraina gehitu ahal izateko. Saltsaren erdia gehi daiteke etxean prestatzen denean, eta beste erdia, berotzeko unean. Gazta birrindua ere eraman beharko da.
  • Fruta ale bat edo jogurt bat ere eraman daiteke. Postre sinple batzuek zapore ona utz dezakete.

Hobetu zure dieta... eta lankideena

Nork ez du begiradaz begiratu aldameneko kidearen zorroari? Proposamen bat izan daiteke hemendik aurrera zuen ideia guztiak bateratzea. Liburuxka baten eta boligrafo baten poltsa erantsi behar da, besteek ekartzen dituzten errezetak apuntatzeko. Pertsona guztien artean aukera zabala duzue elikadura osasuntsu eta goxoari eusteko. Adibide bat? Antolatu zure lanean frutaren eguna eta eraman sasoiko frutadun erretilu bat.

Etiquetas:

Dieta kolon minbizi tupper

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

AECC

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak