Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Edari energetikoen osasunerako arriskuak

Freskagarri energetikoko lata bakar batek kafe iragazitako hiru katilu edo gehiago ematen ditu

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2014ko urriaren 24a

Duela urte batzuk edari energetikoak modan jarri zirenetik, kontsumoa etengabe hazi da. Izen hori ulertzeari ez bezala, edari horiek ez dute aparteko energiarik ematen, kafeina kantitate handia baizik. Baina horien erabilera ez da arriskutsua: bihotzean asaldurak eragin ditzakete, osasunari kalte larriak eragiteaz gain, batez ere alkoholarekin konbinatzen badira. Adituek aholkuak eman arren, helduek eta gazteek asko kontsumitzen dute, baita 10 urtetik beherakoek ere. Artikulu honetan, edari energetikoek osasunean dituzten ondorioei buruzko xehetasunak ematen dira, baita kontsumo-eredua biztanleen artean eta adituen gomendioak ere.

Irudia: arnau 2098

Edari energetikoak freskagarriak dira, eta hainbat substantzia dituzte; besteak beste, kafeina, aminoazidoak (taurina), karbohidratoak (adibidez, glutonolaktona), karbohidratoak (glukokorolaktona, glukosa-eratorria), bitaminak eta, batzuetan, sendabelarren estraktuak (ginsená). Garrantzitsua da kirolarientzako edariak bereiztea, jarduera fisiko bizia egin ondoren gatz mineralak berreskuratzeko diseinatuak. Edari energetikozko lata batek edo "energetic drink" delakoak kafeina dosi bat dauka, gutxi gorabehera lau katilukada iragazirena edo, Erresuma Batuko Toxikologia Batzordearen arabera, sei te-lata (300 mg inguru).

Edari energetikoak: bihotzean eragina dute

Helduek egunean 400 gramo kafeina dosi gomendatzen dituzte gehienez

Bonneko Unibertsitateko (Alemania) adituek berriki egindako azterlan batek, Erradiological Society of North America aldizkarian argitaratua, adierazi du edari energetikoak kafeina eta taurina duten edari energetikoek eragin handia dutela bihotzaren uzkurezintasunean. Ikerketa 18 boluntario osasuntsuk egin zuten, eta bihotzeko erresonantzia magnetiko bat egin zitzaien, taurinadun freskagarri bat (400 mg 100 ml bakoitzeko) eta kafeina (32 mg 100 ml bakoitzeko) kontsumitu ondoren.

Bihotz-maiztasunean alde nabarmenik aurkitu ez bazen ere, arteria-presioa edo ezkerreko bentrikuluak kanporatutako odol-kantitatea, eta ebidentzia berriak jasotzearen zain, espezialistek aholkatzen dute bihotz-arazoak dituzten pertsonei ez kontsumitzeko, uzkurkortasun-aldaketek arritmiak eragin baititzakete.

Edari energetikoa alkoholarekin, arriskua areagotzen du

Unean uneko kafeina hartzeak ez du inolako arazorik sortzen, alkoholarekin lotzen da

Pertsona heldu osasuntsuek 100 mg eta 300 mg kafeina artean hartzen dute egunean (zifra horrek gainditu egiten du edari energetiko gehienetako lata) eta gomendatutako gehieneko dosi gomendatuak 400 gramokoak dira. Hasiera batean, adituak ados daude pertsona helduetan kafeina dezente hartzeak ez lukeelako inolako arazorik sortuko, alkohola bezalako beste substantzia batzuekin baizik.

Izan ere, edari horiek alkoholarekin nahasten dira, batez ere gazteen artean. Edari energetikoak eta alkoholak eragin kaltegarriak izan ditzake, hala nola, alterazio kardiobaskularrak, takikardia, palpitazioak edo presio arteriala handitzea, insomnioa, urduritasuna eta koordinazio motorraren falta.

Horri gehitu behar zaio alkoholaren efektuak konpontzen dituela, berez funtzio intelektualak soilik konpentsatzen dituenean, baina ez koordinazio motorra. Mozkortuta dagoela baino ez du ezkutatzen. Kontrol-sentsazio horrek, beraz, eragin dezake edatea, gidatzea eta gidatzea, hori egiteko moduan daudela sinetsita, arriskutsua izan baitaiteke.

Hori dela eta, hainbat arlotan aditu diren ahotsak oso zuhurrak dira, batez ere Eguberrietan, joan-etorri asko eragiten baitituzte eta edari alkoholdunak gehiago kontsumitzen baitituzte. Ez da ahaztu behar binomio hori trafiko-istripu askoren atzean dagoela, esaterako, talka eta harrapaketa askoren atzean; Eguberrietan, Espainiako errepideetan 52 pertsona hil ziren, horietatik 22, 25 eta 44 urte bitartekoak. Hori dela eta, oso neurritsua izan behar da, ez bakarrik irentsitako alkohol-kopuruan, baizik eta kontsumitutako konbinatu-motan.

Adituen gomendioak

Elikagaien Segurtasunerako Aholku Batzorde Zientifikoak egindako txosten baten arabera, Kataluniako Osasun Publikoko Agentziak (ASPCAT) gomendatzen du:

  • Ez nahastu edari horiek alkoholarekin.
  • Haurdun dauden eta bularreko haurrak, haurrak, kafeinarekiko sentikorrak diren pertsonak, arazo kardiobaskularrak edo neurologikoak dituztenak ez lirateke kontsumitu beharko.
  • Ez erabili jarduera fisiko intentsuan galdutako likidoak ordezkatzeko: kafeinak diuretikoak ditu eta deshidratatzeko arriskua areagotzen du. Kasu horietan, edateko ura edo edaria edan behar da.

Zenbat edari energetiko kontsumitzen da Ebn?

Elikagaien Segurtasunerako Europako Agintaritzak (EFSA) txosten bat argitaratu zuen 2013an, edari energetikoen kontsumoari buruzko datuak biztanleria-taldeen arabera biltzen zituena. Inkestan, 16 estatu kidetako 52.000 pertsonak baino gehiagok hartu zuten parte, biztanleriaren eta kontsumo-ereduen estaldura egokia lortzeko. Edari energetikoen definizio zehatzik ez dagoenez, alkoholik gabeko edariei, kafeinari, taurinari eta/edo bitaminari, gutxienez, sartu zitzaien, eta eragin estimulatzaile eta energetiko potentzialengatik merkaturatzen dira.

Txosten horrek ondorio hauek ditu:

  • Helduak (18 urtetik 65 urtera). Inkestan parte hartu dutenen %30ek adierazi dute edari energetikoak hartzen zituztela. Horietatik,% 12 4-5 aleko kontsumitzaile handiak ziren astean (hilean 4,5 litro). % 11k gutxienez litro bat edaten zuen saio bakar batean.
  • Nerabeak (10 eta 18 urte bitartekoak). Inkestari erantzun dioten herritarren %68k maiz hartzen omen zituen. %12k, hilean zazpi litro inguru, eta beste %12k, gutxienez litro bat edaten zuen saio bakar batean.
  • Haurrak (3-10 urte). Elkarrizketatuen %18 edari horien kontsumitzaileak ziren. Horietatik,% 16k batez beste astean 0,95 litro hartzen zuen (hilean lau litro inguru).
  • Alkoholarekin nahastuta. Konbinatuta, helduen %56 eta nerabe kontsumitzaileen %53 hartzen dute.
  • Ariketa fisikoari lotuak. Helduen% 52k eta nerabeen% 41ek adierazi zuten edari energetikoak kontsumitzen zituztela jarduera fisikoan.

Kirol-errendimendua hobetzen du, baina albo-ondorioak ditu

Azken urteotan, edari energetikoak modan jarri dira kirolarien artean ere. Erdiak maiz kontsumitzen ditu entrenamenduetan edo lehiatu aurretik. Hala ere, horiek erabiltzeak ez du zerikusirik bigarren mailako ondorioekin, Villanueva de la Cañadako (Madril) Camilo José Cela Unibertsitateko adituek frogatu dutenez.

‘Edari energetikoen erabilera kirolean: pertzepzio ergogenotasuna eta atleta maskulinoen eta emakumeen albo-ondorioak’ azterlanean, lau urtez jardun zen eliteko kirolariei (futbola, errugbia, tenisa, saskibaloia, boleibola, igeriketa, hockeya eta eskalada). Talde batek edari energetikoaren hiru lata hartu zituen, eta besteak, kirol-lehiaketa baten aurreko plazeboa.

Nahiz eta emaitzek erakusten duten edari energetiko – estimulatzaile horiek, Osasunaren Mundu Erakundearen arabera, kirol-errendimendua %3 eta %7 bitartean hobetzen dutela (igerilarien abiadura, muskulu-potentzia, eskalagailuetako indarra edo boleibol-jokalarien zehaztasuna, besteak beste), nahi ez diren ondorioak sortzen dituzte. Azterketa horren arabera, edari energetikoak hartzen zituen taldeak loezina, urduritasuna eta lehiaketa osteko aktibazio-maila areagotu egin zituen, kafeinadun edarien kontsumoarekin lotuta. British Journal of Nutrition erakundeak argitaratzen duen bezala, egileek diotenez, ez zen desberdintasun esanguratsurik izan sexuen artean, ez eta ondorio positiboen pertzepzioan eta bigarren mailakoen pertzepzioan ere.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak