Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eguzkiaren alde iluna: zure azala babesteko gida

Zure larruazalarentzat egokia den eguzki-babesa aukeratzea, gehiegi ez ukitzea eta elikadura egokia izatea funtsezkoa da udan osasun dermatologikoa zaintzeko.

Los peligros del sol Irudia: Depositphotos

Urteetan zehar egindako azterketen arabera, herritar gehienek onartzen dute fotobabesleak erabiltzen dituztela, baina onartzen dute ez dakitela beti beren azalerako egokiena aukeratzen. Askok ez dituzte betetzen gobernuak udarako emandako gomendioak, ezta adituek emandakoak ere. Natalia Ribé doktoreak, antiaging medikuntzan adituak, dioenez, "esposizioa baino ordu-erdi lehenago sartu behar da, gutxienez 2 mg eman behar dira produktuaren cm2 bakoitzeko, eta bi orduan behin egin behar da eragiketa, uretan sartu edo ariketa egin ondoren, edo izerditu ondoren". Baina hori ez da guztia.Eguzkiak ematen dituen itzal batzuk errepasatuko ditugu artikulu honetan.

Zein dira eguzkia hartzeko arriskuak?

Eguzkia hartzeak onura ugari ekartzen dizkio gure organismoari, baina gehiegi edo babesik gabe hartzeak arriskuak bere gain hartzea dakar, eta batzuetan ez ditugu kontuan hartzen. Jakin behar duzu erradiazio gehiegi izateak ondorio hauek dituela:

Eritemak, anpuluak eta erredurak: eritema da kalte mailarik baxuena, eta azala gorritua, tirantea, hantura eta are mina eragiten ditu. Kaltea sakonagoa bada, erredurak dira: azal oso gorria, min handia eta erresumin handia. Erredurarekin batera anpuluak, buruko mina eta sukarra ager daitezke.

Alergiak: batzuetan, sarpulido bat sortzen da larruazalean, eta eguzki-argitan egon da.

Begietako kalteak: Eguzki-izpiek kataratak izateko eta ikusmena zahartzeko arriskua areagotzen dute, eta keratitisa eta konjuntibitisa sortzen laguntzen dute.

Larruazala zahartzea: UVA izpien gehiegizko kopuruak eragiten du, tabakoarekin batera, zahartze dermatologikoan. Kolagenoa eta azalaren elastina berotu egiten dira, eta horregatik lehortzen eta bigunago egoten da.

Larruazaleko minbizia: 5.000 melanoma-kasu berri diagnostikatzen dira urtero Espainian, eta horietako gehienak bizitzan zehar gertatutako eguzki-erredurak dira.

Immunitate-sistemaren inhibizioa: batzuetan, gehiegizko erradiazio ulioletak gorputzeko defentsa naturalen funtzionamendu normala inhibitzen du.

Keratosia: orban latza eta ezkatatsua da, eta aurpegian, lepoan, buru-azalean edo eskuetan agertzen da, luzaroan eguzkitan egon denean.

Eguzkia arriskurik gabe hartzeko urrezko arauak

Eguzkitik babesteko kantitate egokiak erabiltzeaz gain (eta gure azalean gehiago egoteko aukera emateaz gain), eguzkiaz arriskurik gabe gozatzeko kontuan hartu beharreko beste gauza batzuk ere badaude.

Esposizio-denbora: garrantzitsua da, batez ere, hasierako eguzki-atrakalekuan, jende askok hondartzara edo igerilekura joaten garenean jasaten dugun gehiegizko esposizioan. Horri dagokionez, Natalia Ribé doktoreak esan du zuzeneko lehen erakusketek ez dutela 15 minutu baino gehiago iraun behar. Denbora pixkanaka luzatu behar da, eta, betiere, 30”-ko gutxieneko FPS batekin (eguzkitik babesteko faktorea).

Beste arau bat unea aukeratzen jakitea da. “Esposizioa 14:00etatik 18:00etara saihestu behar da”, dio espezialistak.

Gainera, komeni da eguzkitako betaurrekoak, hegal zabaleko txapelak eta kotoizko arropa erabiltzea, ur asko edatea (inoiz ez alkohola) eta eguzkipean edo zuhaitz baten itzalean atseden hartzea (FPS 15 dute adarrek). Hori oso garrantzitsua da; izan ere, biztanle gehienek (% 95) agortu egin dute “eguzki-kapitala” deritzona, hau da, organismoak izpi ultramoreen aurrean jasan dezakeen ordu-kopurua.

Nola aukeratu eguzki-babesle onena

Zure azalari hobekien egokitzen zaion babeslea aukeratzeko orduan, kontuan izan jarraibide hauek:

Taula-larru motako eguzki-kremaren img

Irudia: Eroski Consumer

Azala babesten duten elikagaiak

Urre-kolore osasuntsua lortzen lagun dezake dietak, eta eguzkitan jartzen bagara, azal osasuntsu eta babesturako elikagaiak har ditzakegu. Zein?

  • Funtsezko gantz-azidoek, batez ere arrain urdinean daudenek (izokina, atuna, sardinak…), larruazaleko hesia leheneratzen dute eta hanturaren kontrako eragina dute.
  • Bitaminak? Zitrikoen C, oliba-olioaren E, aguakate eta B taldekoek erradikal askeak neutralizatzen laguntzen dute, eta arbeletxekoetan, mertxiketan, azenarioetan eta tomatean egoten dira.
  • Edariak? Te berdea, zuku naturalak eta gazpatxoa, betakaroteno-koktela.
  • Laguntza gehiago? Eguzkiaren nutrizio-kosmetika, azalaren defentsak handitzen dituen eta beltzaran-kolore uniformeagoa eta osasuntsuagoa lortzen laguntzen duen pilula. Hori bai, komeni da haiekin hastea lehen erakusketak baino hilabete lehenago.

Etiketak:

eguzki

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak