Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Espainiako emakumeen herenak hantura abdominala du

Arazoak estresarekin, dieta desegokiekin edo sedentarismoarekin lotzen dira.
Egilea: mediatrader 2009-ko urriak 14

Espainiako emakumeen herenak hantura abdominala du. Miguel Bixquert Vilanovako (Lleida) Arnau Ospitaleko Digestio Zerbitzuko buruak esan zuenez, digestio-arazoak estresarekin, dieta desegokiekin edo sedentarismoarekin zerikusia du.

Abdomenaren hantura edo distentsioa modu subjektiboan (hala sentitzen du pazienteak) edo objektiboan ager daiteke, bolumena handitze hori neur daitekeenean. Arazoa isolatuta ager daiteke, edo heste narritagarriaren sindromeari lotuta; halakoetan, maizago gertatzen da idorreria moduan eta emakumeetan. Sabeleko hantura edo distentsioa duten pertsonen %43k medikazioren bat hartu du mina tratatzeko, eta %16k medikuaren kontsulta behar izan du.

Bixquertek zehaztu zuen bi hanpadura mota daudela, zergatiaren arabera. Lehenengoa heste-igarotze anormalak eragiten du, eta bigarrena, berriz, heste narritagarri batek. Izan ere, heste hori denboraren %28ra iristen da. “Probiotikoen bidezko tratamenduak emaitza pozgarriak ematen ditu, batez ere idorreria duten gaixoetan”, adierazi zuen medikuak. Probiotikoak mikroorganismo biziak dira, eta, behar adina irentsita, onuragarriak dira organismoarentzat, eta heste-igarotzea erregulatzen laguntzen dute. Bifidobakterioak probiotiko mota bat dira, batez ere esne hartzituetan aurkitzen direnak.

Hesteetako igarotze motela duten biztanle gehienek sabelaldea handituta dutela frogatu da, Marta Olmos Nutrizio eta Osasun Programako (NUSA) nutrizionistak adierazi duenez. “Onura hori zientifikoki frogatu duten bifidobakterioekin hartzitutako esneak egunero kontsumitzeak lagundu egiten du hesteetako igarotze-denbora eta handitasun-sentsazio desatsegina murrizten”, esan zuen adituak.

Zuntz ugariko elikagaiak jatea, hala nola barazkiak, lekaleak, zerealak eta frutak, baita probiotikoekin hartzitutako esneak ere, lagungarria izan daiteke gure heste-igarotzea erregulatzeko”, esan zuen nutrizionistak. “Digestio-sistema hobetzeko, komenigarria litzateke azukre finduak eta koipeak mugatzea eta ur-kontsumo egokia ziurtatzea, kafeinadun edariak eta azukredunak mugatzeaz gain”, gehitu zuen. Hanturari aurre egiteko beste neurri batzuk dira otorduetarako ordutegi erregularra izatea, jarduera fisikoa egitea, estresa saihestea, zerbitzura errutina gisa joatea eta pisu egokia izatea.