Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Espainiako Medikamentu Agentziak medikuei arreta jartzea gomendatzen du, gibeleko gaixoei telitromizina emateko

Arnasbideetako edo biriketako infekzioak tratatzeko antibiotikoa da.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2006ko otsailaren 07a

Sendagaien eta Osasun eta Kontsumo Ministerioaren mendeko Sendagaien eta Osasun Produktuen Espainiako Agentziak (AEMPS) gomendatu zuenez, sendagileek “kontuz” jokatu behar dute gibeleko eritasuna duten gaixoetan telitromizina agintzeko orduan.

Sanofi-Aventis-ek “Ketec” gisa merkaturatu du telitromizina, eta arnasbideetako edo biriketako infekzioak (bronkitisa, pneumonia) tratatzeko egokia den antibiotikoa da. Urtarrilaren amaieran, AEBetako osasun-agintariek (FDA) sendagai hori agindu zitzaien gaixoen jarraipena egiteko gomendatu zieten osasun-profesionalei, ondorio hepatiko kaltegarrien hiru kasu larri erregistratu ondoren; horietako bat hil egin zen.

Geroago, Sendagaiaren Europako Agentziak (EMEA) saiakuntza klinikoetatik eratorritako erreakzio hepatikoei buruzko datuak berrikusi zituen, baita baimendu osteko azterketetatik eta telitromizinaren erabilerari lotutako erreakzio kaltegarrien susmoen jakinarazpen espontaneotik ere. Hala, EMEAk hepatitis akutuaren kasuak jakinarazi zituen, baita gibeleko hutsegiteak ere, horietako batzuk heriotza eragiten dutenak, telitromizina bidezko tratamenduan zeuden gaixoetan. Era berean, adierazi zuen erreakzio larriak tratamenduan zehar edo amaitu eta berehala hasi zirela.

Ildo horretatik, Europako agintariek gomendatu zuten pazienteei informazioa ematea tratamendua eten behar dutela eta beren medikuarekin harremanetan jartzea gibeleko gaixotasun-sintomarik izanez gero, hala nola apetitua galtzea, ikterizia, gernuaren kolore iluna, azkura edo abdomen mingarria.

Espainiaren kasuan, AEMPSek Espainiako medikuei ere gomendatu zien sendagai hori kontuz erabiltzea gaixotasun hepatikoa duten gaixoetan, asaldura hepatikoa adierazten duen sintomatologia ager zedin begiratzea eta pazienteei horren berri ematea. Gainera, gogorarazi zuen garrantzitsua dela kontrako ondorioen susmoak dagokion Farmakozaintza Zentro Autonomikoari jakinaraztea.

Nahiz eta alterazio hepatobiliarrak produktuaren fitxa teknikoan deskribatzen diren, kasu “oso arraroak” dira, eta, gainera, ez da frogatu “kausaltasun-harremanik” dagoenik botikaren kontsumoarekin. José María Taboada Sanofi-Aventiseko Espainiako zuzendari medikoak ere hala mantendu zuen.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak