Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Espainiako biztanleen %10ek insomnioa du modu kronikoan

Zenbait sendagai erabiltzeak egoera hori eragin dezake

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Igandea, 2003ko urtarrilaren 05a

Botikarien Elkargo Ofizialen Kontseilu Nagusiaren azken txosten teknikoaren arabera, kalkulatzen da Espainiako biztanleen %10 inguru insomnio kronikoa duela, eta ia %50 bere bizitzako uneren batean. Txosten honen arabera, insomnioa eragiten duten arrazoiak fisiologikoak, psikologikoak eta psikiatrikoak izan daitezke, eta sendagaiak erabiltzeak ere eragin dezake.

Insomnioak loaren asaldura arruntena adierazten du, baita gizarteari eragiten dion sintoma ohikoenetako bat ere, minaren aurretik.

Arrazoi fisiologikoen artean, loa zailtzen duten giro desatseginak daude, edo loaren ohiturak aldatzea. Estresak eta arazo pertsonalek ere loezina eragiten dute. Arrazoi psikiatrikoak depresioa, antsietatea edo nerbio-anorexia dira. Zenbait sendagai erabiltzeak insomnioa izateko arrazoi arrunta da, hala nola nerbio-estimulatzaileak, antidepresiboak edo kortikoideak.

Txostenak adierazten du insomnio mota desberdinak daudela. Horietako bakoitzak tratamendu desberdina behar du. Tratamendu bat ezarri aurretik neurri batzuk hartzea komeni da. Jarraitu beharreko jarraibideen artean, ordu berean oheratzea eta jaikitzea gomendatzen da, siesta ez botatzea, horrek gaueko loa zailtzen baitu.

Elikadura ere zaindu egin behar da; alde horretatik, ez da gomendagarria ohera gosez edo urdaila beteta joatea, ezta garun-azala suspertzen duten elikagai batzuk ere, hala nola kafea edo tea. Egunez ariketa fisikoa egitea onuragarria izan daiteke loa hartzeko, baina lo egin baino hiru ordu lehenago egiten bada, urduri estimulatu daiteke, eta horrek zaildu egiten du loa. Beraz, ez da kirolik egin behar oheratu aurretik.

Azkenik, gomendagarria da ohera joan eta jaikitzeko orduan ordutegi bera izatea, eta horrek organismoa ekintza erreflexua balitz bezala erreakzionatzen du.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak