Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Espainian egindako azterlan batek analgesiko batzuen arrisku hilgarria adierazten du

Hemorragia gastrointestinalei lotutako ospitaleratzeen eta heriotzen herena aspirinen edo antiinflamatorioen kontsumoari dagokio.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2005eko abuztuaren 25a

Espainiako zientzialarien ikerketa baten arabera, analgesikoak hartzeak ondorio larriak izan ditzake urdaileko hemorragien ondorioz. Azterketa horren arabera, hemorragia gastrointestinalekin lotutako ospitaleratzeen eta heriotzen herena, gutxi gorabehera, aspirinen edo hanturaren kontrako analgesikoen (NSAID) kontsumoak eragiten du, ibuprofen gisa.

Zaragozako (Aragoi) Ospitale Kliniko Unibertsitarioko ikerketa, Ángel Lanek zuzendua, eta haren ondorioak Dallasko (Texas) Zentro Medikoko Byron Cryer-ek babestu ditu, “American Journal of Gastroenterology” aldizkarian argitaratutako artikulu batean.

Espainiako ikertzaileek ondorioztatu zuten hesteetako 8.000 hemorragia-kasu baino gehiago aztertu zituztela, eta %5,7ko heriotza-tasa izan zutela.

Ikerketak erakutsi duenez, NSAIDi egotzitako konplikazio eta heriotzen eta aspirinen eragina %36,3koa izan zen eta heriotzen %90 60 urtetik gorako pazienteetan gertatu zen.

Analgesiko horiek Espainian duten eragina estrapolatzeko, ikertzaileek herrialdeko 197 ospitaletako datuak aztertu zituzten. Ondorio hau atera zen: analgesikoen kontsumoaren ondoriozko konplikazioen ondoriozko heriotza-tasa 21 eta 25 kasu bitartekoa izan zen milioi pertsonako.

Ikerketaren egileen ustez, emaitzek ikerketa berriak egin behar dituzte adineko pertsonen mina eta hantura tratatzeko aukerei buruz. Gainera, sendagileen eta ikusleen artean kontzientzia handiagoa sortu behar da NSAIDekiko terapiari lotutako arazoei buruz.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak