Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Eta omega 3ren gehigarriak hartzeak (ia) ezertarako balio ez badu?

Kapsula horiek "onura gutxi edo batere ez" dute bihotzarentzat, eta azken azterketa bat amaitu da

img_omega 3 suplementos mentiras

Img omega 3 suplementos mentiras art
Barratxo energetikoak, edari isotonikoak… eta osagarri nutritiboak. Mota guztietako osagarriengatik eta nutrizioaren saltokiko boom osoarengatik, bi galdera egin behar dira: zein diren benetan funtzionatzen dutenak eta zer ez duten eskaintzen espero dena. Gehigarri ohikoenen artean omega 3 kapsulak daude, eta horiei ematen zaie bihotz-hodietako osasuna hobetzeko ahalmena. Baina begia, agian, zure dirua zaborretara botatzen ari bazara. Orain dela gutxi aztertu dugun ikerketa batek dioenez, omega 3ren gehigarriak “gutxi edo batere ez” eraginkorrak dira bihotza babesteko. Hori bai, zientzialariek gomendatzen dute funtsezko azido horretan aberatsak diren elikagaiak hartzea, arrain urdina adibidez, dieta osasungarriaren funtsezko osagai gisa.

Omega 3 pastillak: dirua botatzen ari zara?

“Omega 3ren gehigarriek onura gutxi dute bihotzarentzat”, lan zientifiko baten arabera

Modako osagarrietako bat omega 3 da, kapsula edo pastilla moduan eros daitekeena. Organismoan funtsezko gantz-azidoek ematen dituzten onurek babesten dute bere arrakasta, izokina eta fruitu lehorrak bezalako elikagaietan.

Omega 3 azidoak, omega 6 azidoekin eta oliba olioarekin batera, gantzen munduko “neska politen” artean daude. Bestela esanda: elikagaietan irenstea funtsezkoa da dieta osasungarria egiteko, osasuna zaintzeko eta bihotza babesteko. Gainera, gorputzak omega 3 eta omega 6 azidoak hartu behar ditu elikaduraren bidez (horregatik deitzen zaie funtsezko azido), organismoa ez baita bere kabuz sintetizatzeko gai.

Baina eraginkorrak al dira omega 3 gehigarriak pilula batean hartzen dituzunean? Hortxe dago zalantza gehien, izan ere, gehigarriek ez lituzkete elikagaien bidez lortzen dugun omega-3 osasunarentzat onura berdinak.

2015. urtean JAmak argitaratutako azterketa batek zalantzan jarri zituen, ezbairik gabe, pastilla horien eragin “osasungarriak”, plazeboa hartu zuten pertsonen arteko funtzio kognitiboan alde nabarmenik ez zegoelako eta bost urtez omega 3 gehigarriak hartu zituztelako.

Eta, orain, oso ikerketa zabala egin da 112.000 pertsona baino gehiagoko populazio-lagin batean hain ohikoak diren elikagai-gehigarri horien emaitzak baloratzeko. Horren emaitza: omega 3ren osagarriek eragin kardiobaskular mesedegarria izan dezaten froga gutxi daude. Omega 3ren gehigarriek “gutxi edo batere ez” dute bihotzarentzat, Londresen (Erresuma Batua) egoitza duen Cochrane irabazi-asmorik gabeko zientzia-erakundearen ikerketak aitortzen duenez. Bihotzekoa izateko arriskua gutxitzeko ere ez dira eraginkorrak.

Zergatik ez dute balio omega 3ren osagarriek bihotza babesteko?
Omega 3 gantz azidoak proportzio handian daude arrain eta itsaskien ehunetan eta landare iturri batzuetan, soja-oliotan edo intxaurretan, adibidez. Gehigarri moduan kontsumitzea modu globalean sustatzen da, gantz-azido horiek bihotzeko gaixotasunak prebenitzen laguntzen dutelako, odolaren eta kolesterolaren presioa murriztea barne.

Hala ere, zientzialariek ziurtatzen dute omega 3ren gehigarriek onura gutxi edo batere ez dakarkiotela bihotzari, aztertutako adierazle gehienetan. Cochrane-ko adituek omega 3 gehigarriak hartzeak epe luzean izan duen eragina aztertu dute, eta baieztatu dute “eragin gutxi edo batere ez dutela” bizi-itxaropenean duten eragina baloratzen denean edo gaixotasun kardiobaskularren edo bihotzeko heriotzen arriskua murrizten denean.

Img pescados omega 3 art

Baina jarraitu arraina jaten

Omega 3ren gehigarri horiek eragin kardiobaskular mesedegarria dutela gutxi gorabehera, adituek gomendatzen dute arrain urdina hartzea (omega 3 ugari) astean bitan dieta osasungarriaren zati gisa.

Omega 3 natural ugariko elikagaiak landare-olioak, intxaurrak eta haziak dira, azido alfa-linoikoa (ALA) eta arrain urdina eta bakailaoa (EPA) eta azido dokus hexanooikoa (DHA) aberatsak dituztenak. Gainera, esne-marka batzuek, jogurtek, ogiek eta margarinek ere omega 3 izaten dute (normalean, ALA).

Baina omega 3 gehigarriak direnean, Cochraneko zientzialariak zorrotzak dira: kapsulek ez dituzte betetzen kontsumitzaileen itxaropenak, beren bihotza zaintzeko. Gainera, garestienetan, 20 euro kostatzen dira 60 euro. Beraz, adituek gomendatzen dute, bihotza babestu nahi bada, diru hori barazki fresko gehiago kontsumitzeko inbertitzea.

Twitterren Eva San Martini jarrai diezaiokezu.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak