Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia > Osasun-arazoak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Fascitis plantar: zer den, nola prebenitu eta zer tratamendu ematen zaion

Oinazpiko faszitisa ohiko gaitza da, batez ere gehiegizko pisua dutenen, runninga egiten dutenen edo oinetako desegokiak erabiltzen dituztenen artean.

pies estiramientos Irudia: Getty Images

Oineko mina. Lurrean bermatzeko eta normaltasunez ibiltzeko zailtasunak… Oinazpiko faszitisa nahiko ohikoa da, batez ere gehiegizko pisua dutenen eta maiz running-a egiten dutenen artean, nahiz eta aurten pertsona gehiagori eragin dien, denbora gehiago eman baitugu etxean, oinutsik edo oinetako desegokiak erabiliz. Artikulu honetan xehetasunez azaltzen dizugu zer den landatzeko faszitisa, nori eragiten dion, nola prebenitu dezakezun eta nola tratatu.

Zer da fascitiar?

Oineko mina. Fascitis plantar hitzaren definizioa da hori, fasziari zor dio izena, gure gorputz osoa inguratzen duen bigarren larruazalaren antzekoa. Ehun-banda oso lodi eta erresistentea da, eta gure organo, hezur, muskulu eta nerbio-zuntz guztiak sartzen eta inguratzen ditu, gorputza elkarri konektatuta mantenduz, forma, elastikotasuna, euskarria eta babesa emanez. Oinetik pasatzean, zerrenda elastiko horrek, orpotik behatz azpialderaino jaisten denak, oinaren arkua jasaten du, gure urratsak moteltzen ditu eta ibiltzeko behar dugun bultzada ematen digu. Eremua su hartzen duenean, min zorrotza eta oso gogaikarria agertzen da oinez ibiltzean edo oina bermatzean.

Nori eragiten dio oin-zolak?

Maizago gertatzen da gehiegizko pisua duten pertsonengan; izan ere, ibilgailuak ibiltzean, oinak zoruan eragiten dituen inpaktuek gorputzaren pisua halako bi edo hiru izatera irits daitezke, eta fasziak eta oinaren arkuak jasaten dituzte kilo horiek guztiak. Baina kirolariek ere sufritzen dute, batez ere distantzia luzeko lasterkariek, oineko zubia aztoratuta duten pertsonek (oin sakonak zein oin lauak) eta oinetako desegokiak erabiltzen ditugunean.

“Horixe gertatu da hilabete hauetan. Fascitis kasu gehiago ikusi ditugu; izan ere, bat-batean, takoi pixka bat eramatetik (podologoek eguneroko bizitzarako gomendatzen duguna, 3-4 zentimetro inguru), etxean egoteko zapatilara edo egun osoan oinutsik ibiltzeko zapatilara pasatu gara, halako moldez non bikia gehiago lan egitera behartu baitugu. Gehiegizko ahalegin horren ondorioz, oineko giharrak gainkargatu eta sutu egiten dira”, azaldu du Elena Carrascosa Podologoen Elkargo Ofizialeko buruak.

Faszitisa nola prebenitu

Faszitisa saihesteko, garrantzitsua da etxean egoteko zapatilak ondo aukeratzea. Oinetako mota hau denbora jakin bat eramateko diseinatuta dago (30 minututik 3 ordura gehienez), ez konfinamenduan eta telelanean erabili diren 12 orduak. Gainera, gastatzen hasten denean, beste batez ordezkatu behar da, eta hori ez da ohikoa.

Oinutsik joatea ere ez da aukera ona, podologoaren arabera. Egunean ordubete gomendagarria izan daiteke, are gehiago harearen, soropilaren edo alfonbraren gainean ibiliz gero, zapataren orkoiak eragiten duen presioa eta sortzen den hezetasuna askatzen laguntzen baitigu. Baina oinetakorik gabe etxetik denbora luzez eta gainazal gogorretan ibiltzeak, oina bakterioen eta onddoen (papilomak) eraginpean jartzeaz gain, landarea gainkargatu egiten du, eta lesioak edo hausturak eragiten dituzten etxeko istripuak izan edo estropezu egin dezakegu.

“Oinez ibiltzen hasten ari diren haurrei bakarrik gomendatzen diegu, eta ez egun osoan; izan ere, oinutsik ibiltzea onuragarria da haien sistema psikomotor eta kognitiborako, baina betiere galtzerdiarekin edo babes-motaren batekin”, dio Elena Carrascok.

Faszitisa nola tratatu

Podologoak bakarrik diagnostika dezake faszia, ia beti horrela konpontzen den patologia:

  • Oinaren gainkarga murriztu. Horretarako, komeni da pisua galtzea (beharrezkoa bada), oinetako desegokiak saihestea eta luzaroan zutik ez egotea.
  • Instalazioan automasajea egitea, izotza eta pomada erabiliz edo fasziarako luzatze-ariketa espezifikoak eginez.
  • Espezialistak egoki baderitzo, taloitegi bigunak, silikonazko ziriak edo txantiloiak erabiltzea komeni da, oinaren arkua murrizteko.

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

Etiketak:

pies-eu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak