Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Bisfosfonatoak erabiltzeagatik femurraren haustura atipikoak gertatzeko arriskua dagoela ohartarazi dute

Aukera gehiago daude tratamendua luzatzen zaien pazienteetan

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2011ko apirilaren 19a

Europako Medikamentu Agentziaren (EMA) ikerketa baten arabera, bisfosfonatoak erabiltzeagatik femurraren haustura atipikoak gertatzeko arriskua dago, Espainiako Osasun, Gizarte Politika eta Berdintasun Ministerioaren mendeko Sendagaien eta Osasun Produktuen Agentziak (AEMPS) osasun-profesionalei bidalitako informazio-ohar baten arabera.

Sendagai horien onura/arriskua balantzeak bere horretan dirau baimenduriko jarraibideetan, nazioarteko erakunde honen Giza Erabilerarako Sendagaien Batzordeak (CHMP) dioenez. Hala ere, egindako azterketa epidemiologikoek egiaztatu dute kausazko erlazioa dagoela bisfosfonatoen erabileraren eta hausturen artean, eta erlazio hori tratamenduaren iraupenarekin handituko litzatekeela. Hori dela eta, medikamentu horien fitxa teknikoetan eta prospektuetan ohar hori sartzea gomendatzen dute.

Gainera, osasun-profesionalentzako zenbait gomendio zehaztu dituzte, eta, horien artean, azpimarratu dute bi gorputz-adarrak aztertu behar direla bisfosfonatoz tratatutako gaixoetan, haustura atipiko femorala izan baitezakete, askotan aldebikoak izaten baitira. Era berean, haustura horiek agertu direla susmatzen bada, pazientearen egoera klinikoan oinarrituta, bisfosfonatoarekin egindako tratamenduaren etendura baloratzea proposatzen dute, eta paziente guztiak berriz ebaluatzea, tratamenduarekin jarraitu behar den aztertzeko, batez ere, bost urte baino gehiago daramatenak.

Haustura-arriskua txikia izan arren —bat tratamenduari aurre egiten dion 100 haustura femoraleko—, aurretiko traumatismorik gabe edo traumatismo txikia izan gabe erregistra daitezke, eta femur-haustura osoa baino aste edo hilabete batzuk lehenago gerta daitezke. Bisfosfonatoek horrelako hausturak sortzeko mekanismoa ez dago ondo zehaztuta, baina bisfosfonatoek sortzen duten hezur-ordezkapena kentzearekin lotuta egon daitekeela uste da.

Erreakzio kaltegarrien susmoen bat-bateko jakinarazpenetatik datorren informazioak adierazten du ezen, kasu gehienak osteoporosian alendronatoa erabiltzeari buruz jakinarazten diren arren, adierazpen horretan erabilitako beste bisfosfonato batzuekin ere jakinarazi direla kasuak. Horrekin batera, nahiz eta askoz gutxiago izan, bisfosfonatoak erabilera onkologikoetan eta Paget-en gaixotasunean erabiltzeari buruzko kasuak ere jakinarazi dira, nahiz eta datuak oso urriak diren femurra ez den beste leku batzuetan haustura atipikoak agertzeari dagokionez.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak