Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gabonak osasunarekin nola gozatu

Elikatzeko eta jarduera fisikoa egiteko jarraibide erraz batzuei jarraituz, gaueko atsedena ahaztu gabe, Gabonak osasun-arazorik gabe pasatzen laguntzen dute

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2014ko abenduaren 26a

Gabonetan, erraz-erraza da eramatea eta gehiegikeriak egitea, atseden gutxi hartzea eta jarduera fisiko oro uztea. Horrek guztiak osasun-faktura egin dezake, neurri handiagoan edo txikiagoan: pisu gehiegia, kolesterol maila, estresa, eguneko logura, tentsio arterialaren edo diabetesaren kontrola, zenbait ondorio aipatzearren. Hala ere, nahikoa da aholku batzuk ematea horiek saihesteko. Artikulu honetan Gabonak osasuntsu igarotzeko aholkuak ematen dira. Hotzeriak marratzen laguntzen duten neurri batzuk ere ematen dira.

Img familia1 navidad art
Irudia: monke eta business

Urteko sasoi honetan, Eguberriak oso erraz erortzen dira, eta urtean zehar hartutako ohitura onak alde batera uzten dituzte. Ohikoa da gehiegi jatea, batez ere gantz eta kalorietan aberatsak diren elikagaiak, ohikoa baino gehiago edatea eta erretzea, ariketa fisikoaren praktika aparkatzen uztea eta gaua pasatzea. Praktika horiek eragina izan dezakete pertsona guztien osasunean, baina batez ere arrisku-faktoreren batekin (kolesterol maila altua, triglizeridoak edo azido urikoa, gehiegizko pisua, etab.). edo jada ezarritako patologia kronikoa (obesitatea, hipertentsio arteriala, diabetes edo gaixotasun kardiobaskularrak, giltzurrunetakoa edo arnasketakoa, besteak beste), eguneroko bizitzan antsietatearekin eta estresarekin borrokan daudenak ahaztu gabe.

Eguberrietan ere bihotza zaindu

Eguberri egun batez gozatzeko aholkuak, eta hurrengoan, osasun gehiegikeriarik gabe, horren ondorioz jokatzen dute. EspezialistaBihotzaren Espainiako Fundazioagomendio erraz batzuk ematen dituzte organo hori zaintzeko:

  • 1. Jan eta edan neurriz: gantz ugariko elikagaiei saihets egitea eta, batez ere, gehiegikeriak saihestea.
  • 2. Mediterraneoko dieta lehenbailehen hartu: aipatu jaiak pasatzean, garrantzitsua da zuntz, fruta eta barazkien dieta orekatua egitea.
  • 3. Pisua zaindu: Eguberrietako jaiak direla eta, espainiar bakoitzak batez beste 500 gramo pisatzen du, baina kopuru hori bi eta hiru kilo artean igo daiteke zenbaitetan. Jaietan ariketa fisikoa egiteak igoera hori prebenitzen laguntzen du.
  • 4. Atseden ona izaten saiatu : jaietan ez da beharrezkoa behar adina lo egitea. Hala ere, gaueko atsedenaldi egokiak (egunean zazpi eta bederatzi ordu bitartean) %65 murrizten du gaixotasun kardiobaskularrak izateko arriskua, arrisku faktoreetatik babesten baitu, adibidez hipertentsio arteriala.

Eguberri osasuntsuetarako aholkuak

Eguberriak aukera bat dira aire librean denbora eta jarduerak partekatzeko familiarekin

Badira ospakizun horien “albo-ondorioak” gutxitzen lagun dezaketen beste jarrera batzuk ere. Askorentzat zaila da tentazioei ez uztea, baina garrantzitsua da egun horietan elikadura kontuan hartzea. Adituen esanetan, denetik jatea komeni da, gehiegikeriarik egin gabe: mokadu gutxi zerbitzatu behar da eta mokadu bakoitza hartu behar da, jaten denari arreta jarriz. Onena: tripakadak ez egitea. Soberako egunak egutegian adierazitako datetara mugatu beharko lirateke eta dieta orekatua mantendu gainerako egunetan.

Egun hauetan jarduera fisikoarekin jarraitzea lagungarria da pisua mantentzeko eta estresa kontrolatzeko eta gaueko atsedena erregulatzeko. Aire librean denbora eta jarduerak partekatzeko aukera ere ematen dute, hala nola seme-alabak, bikotekidea edo bilobak. Edozein aitzakia da ona mugitzeko: mendian ibilbide luzeak egin eta bizikletan ibiltzera edo bizikletan ibiltzera.

Azkenik, estresa arrastatzen saiatu behar da. Antonio Canoren esanetan,Antsietatea eta Estresa Aztertzeko Espainiako Elkartea(SEAS), Gabonetan ere, aukera guztien artean aukeratzen ikasi behar da gehiegi ez eskatzeko. Ezkutuko familia-gatazkak egun horiek baino lehen konpondu beharko lirateke, eta, bestela, mahairik ez partekatzea harreman ona ez duten pertsonekin. Ekonomiari lotutako larritasuna gainditzeko, onena da oso argi izatea zein den bakoitzaren egoera, zer aukera ematen duen eta bere aurrekontura egokitzea. Gogoratu behar da zoriontasuna xehetasun txikietan dagoela.

Kontuz hotzeriarekin

Sen ona da neguan hotzeriak saihesteko eta horiei aurre egiteko gakoa. Premisa nagusia hotza ez pasatzea da. Horrek ez du esan nahi aurrekontua etxea salduta utzi behar denik neguan kanalazko mahuketan joateko, eta, gainera, ez da oso atsegina ingurumena zaintzeko. Aire-korronteak saihestu behar dira, lurrean alfonbrak jarri, manta batez estali, artilezko galtzerdiak jarri, oinetako onak jarri edo jertse bat jarri.

Kalera ateratzeko eskularruak, txanoa, bufanda eta berokia (barrukoa eta kanpokoa) erabili behar dira. Hobe da hainbat geruza janztea. Baina, batez ere, tenperatura-aldaketa bortitzak saihestu behar dira, ez hotzeria saihesteko bakarrik, baizik eta bihotza babesteko, hotzak miokardioko infartuaren arriskua areagotzen baitu.

Beste proposamen bat kutsadura geldiarazteko neurriak hartzea da. Neguan, leku itxiak eta jende asko errezeta egokiak dira gaixotasuna -arina nahiz gehiena- oso kutsakorra izan dadin. Hori dela eta, higiene-neurri orokorrak hartu behar dira: ahoa eta sudurra tapatu behar dira, doministiku edo eztul egitean, betiere jertsearen mahukarekin, eskuarekin, eta eskuak maiz garbitu behar dira.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak