Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gabonetako bost aholku zure bihotza zaintzeko

Ohitura osasungarriak berriro hartzea, Eguberrietako gehiegikerien ondoren, bihotz-hodietako osasuna osasuntsu mantentzeko

img_cinco consejos cuidar corazon hd

Gabonetan, lagunekin eta familiarekin gozatzeko ohitura ona dugu, baina gehienek osasungarritasun gutxiago duten beste ohitura batzuk ere erabiltzen dituzte. Atseden gutxi hartzea, gantz saturatu gehiago jatea, kirol-ohiturak ahaztea eta kopetako bat gehiago hartzea festa horietako klasiko batzuk dira. Bihotzak gehiegikeriak jasan ez ditzan, oraintxe da ohitura horiek bideratzeko unea. Hauek dira Eguberri ondoko jarraibide batzuk, eta horiek berriro jartzen lagunduko dute.

Irudia: sebastianauert

1. Dieta osasungarria eta arina

Espainiarrek bi eta bost kilo artean irabazten dugu Gabonetan, Osasun NC Taldeak berriki egindako azterketa batek kalkulatu duenez. Eta bihotza zaintzeko, gehiegizko pisua marraz mantentzea da egokiena. Izan ere, obesitatea arrisku kardiobaskularreko faktore bat da, batez ere sabelaldeko gizentasuna baldin bada, bihotzari gehien eragiten diona. Horregatik komeni da soberan dauden kiloak galtzea, eta, horretarako, dieta kardio osasungarria duten dieta kardiosaluzeak egin daitezke, odolean azukre maila handirik ez dutenak. Adibide ona da barazki eta labore integraletan aberatsa den dieta, arrain, hegazti, esneki eta arrautzekin eta haragi gorrien kantitate txikiekin batera.

2. Alkohol-kontsumoa murriztea
“Dukeko Unibertsitateak (Estatu Batuak) egindako “The Holidays as a Risk Factorfor Death” bezalako zenbait lanek frogatu dute Eguberri Egunean, Miguel Ángel García-Fernández doktoreak azaldu zuenez, “Eguberri Eguna” dela. Bihotzaren sindromea oporretan esaten zaio, duela 37 urte diagnostikatutako gertaera kardiobaskularra, eta egun jakin batean Eguberri edo Urte Berri gisa alkohol gehiegi kontsumitzearekin lotuta dago.

Edari alkoholdunak gehiegi hartzeak bihotzak kalte dezake, alkohola toxikoa baita bihotz-muskuluarentzat. Hala, ahuldu egin daiteke eta miokardiopatia dilatatua izeneko gaixotasuna sortu. Ondorioz, pazienteak bihotz-gutxiegitasun sintomak eragiten ditu. Gainera, badira bihotz-arritmia batzuk alkohol gehiegi kontsumitzearekin lotuta. Hori dela eta, bihotza zaintzeko, edari alkoholdunak ez dira gehiegi erabiltzen, eta bihotz-ohitura osasungarriak hartzen dituzte.

3. Ariketa gehiago
Osasun Inkesta Nazionalaren datuen arabera, gizonen% 35,86 eta emakumeen% 46,64 sedentarioak dira. Baina, gainera, kirola egiten dutenen artean, talde handi batek ahaztu egiten du jaietan kirol ohitura, denbora faltagatik.

Osasun kardiobaskularraren etsai nagusietako bat sedentarismoa bada, jarduera fisikoa da bere aliatu nagusia. Hori dela eta, espezialistek egunero hastea gomendatzen dute. Pertsona osasuntsuentzat ariketa aerobikoa egitea gomendatzen da, adibidez, oinez ibiltzea, bizikletan ibiltzea edo igeri egitea, asteko egun gehienetan gutxienez 30 minutuz. Paziente kardiobaskularrek ere etekina ateratzen diote kirol-jardunari, baina, hala badagokio, medikuak markatu behar du esfortzu fisikoaren intentsitatea.

4. Atsedenaldia
Gaueko atsedena osasun kardiobaskular hobearekin lotzen da, eta halaxe erakusten dute European Journal of Prevence Cardiology delakoan argitaratutako azterketak. Bertan agerian geratu zen, bizi-ohitura osasungarriak eramateaz gain, egunean gutxienez zazpi ordu lo egiten dutenek %65eraino murrizten dutela gaixotasun kardiobaskularrak izateko arriskua eta gaixotasun kardiobaskularren ondorioz hiltzeko arriskua, bizi-ohitura osasungarririk ez duten pertsonekin alderatuta. Aldiz, lo gutxi egiteak gehiegizko pisua, obesitatea, hipertentsioa eta kolesterol-kopuru handia eta triglizerido altuak eragiten ditu. Nahiz eta jaietan ordutegiak zapuztu, normaltasunera itzuli, egunean zazpi orduz lo eginez, osasun kardiobaskularrerako errezeta ona da.

5. Kolesterol maila egokia izatea
Pisua handitzeaz gain, ohikoa da jaietatik itzultzean kolesterol-maila altuagoak izatea. Eta komeni denaren gainetik badaude (kolesterol osoa 190 mg/dl baino handiagoa bada eta LDL 115 mg/dl baino handiagoa bada populazio orokorrean), arrisku kardiobaskularreko faktore garrantzitsua bihurtzen dira. Horregatik komeni da orekatuta mantentzen dituen dieta berriz egitea. “Kontuan hartzen badugu kolesterol-maila % 10 handitu daitekeela festetan, eta Espainiako helduen erdiak dagoeneko kolesterol handia duela, urte berrirako funtsezko osasun-gaietako gisa landu eta lehenetsi beharreko egoera dela esaten dugu”, azaldu du Bihotzaren Espainiako Fundazioak.

Nola egin? Espezialistek diotenez, fruta eta barazkietan aberatsa den dieta egin behar da, omega 3 gantz azidoak dituzten omega 3 gantz azidoak dituzten omega 3 gantz azidoak dituzten omega 3 gantz azidoekin.

RSS. Sigue informado

Informaci�n sobre normativa alimentaria en Ainia Fundación española del corazón

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak