Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gabonetan kolesterola kontrolatzea

Eguberrietan ohikoak diren gehiegikeriek kolesterol maila igotzea eragin dezakete

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteazkena, 2014ko abenduaren 17a
Img controlar colesterol navidad hd Irudia: sarsmis

Estresa, enpakuak, digestio astunak, atseden gutxi… Gabon jaiak kontrolik gabe igarotzearen ondorio batzuk dira. Hala ere, kolesterola da bihotzaren osasunari eragin diezaiokeen ondorioetako bat. Egun horietan, espainiarrek batez beste bi eta hiru kilo artean irabazten dutela kalkulatzen da, eta kolesterol-maila% 10 handitu dezakete. Artikulu honek kolesterola marratzen jarraitzeko zenbait irtenbide ematen ditu, horiek prebenitzeko eta tratatzeko gakoak zein diren adierazten du eta Gabonetan osasuna zaintzeko aholku batzuk ematen ditu.

Img controlar colesterol navidad art
Irudia: sarsmis

Gabonetako jaietan jateak eta edateak osasunari eragiten diote. Eta ez bakarrik pisua handitzearekin, hau da, bi eta hiru kilo bitarteko batez bestekoarekin, ohiko laguntzaileetako batean baizik: kolesterol “txarra”. Dentsitate baxuko lipoproteina bati (LDL) lotzen zaion kolesterola da. Kolesterola gibeletik organismoko zelula guztietara eramaten du, eta, era berean, arterien paretan uzten da, ateroma-plaka beldurgarriak sortzen dituen lekuan.

Gehiegizko janariek eta medikazioaren olbidegiek arrisku kardiobaskularra areagotu dezakete

Hori dela eta, Gabonetan egindako gehiegikeriek, koipe eta kalorietan aberatsak diren oturuntzek, ez dute ahaztu behar garai egokia dela medikazio kronikoaren arduragabekerietarako, eta arrisku kardiobaskularra areagotu dezakete. Honen arabera:Bihotzaren Espainiako Fundazioa(FD) Data hauetan, kolesterol-maila %10 handitu daiteke. Gainera, egun batzuetan gantz saturatu gehiago kontsumitzeak, urte osoan zehar ezarritako ohitura dietetikoak galtzea eragin dezake eta, behin jaiak amaitu ondoren, elikabide desegokia betikotzea.

Nahiz eta espezialistek ospakizun horietako janariez gozatzera animatu, kontuz ibili behar da jaien ondoren ezustekorik ez izateko. Zer irensten den jakitea da onena: ez da jan behar, ezta dena edan ere. Baina, nola kontrolatu kolesterola?

Nola mantendu kolesterola

Erraza da kolesterola marratzen jarraitzea. Aski da gantzaren kontsumoa murrizteko jarraibide dietetiko erraz batzuk jarraitzea, batez ere saturatua, gehien areagotzen duen elikagaietako bat baita.

  • Hegazti-haragia prestatu aurretik, hobe da azala kentzea. Eta, ezin bada, jan aurretik kendu. Gantz mota hori gehien gordetzen den lekuetako bat da.
  • Ez prestatu gurinarekin edo esne-gainarekin, eta nahiago izan oliba-olioa, gantz osasungarria baita.
  • Esnekiak eta gaingabetu gaingabetuak eta gantz gutxiko gaztak aukeratzea. Esneki osoak eta gazta onduak gantz saturatu ugari dituzte.
  • Ahalik eta gehien mugatu hestebeteak, aperitibo gaziak, saltsak, opil industrialak eta aurrez prestatutako elikagaiak.

FEKko espezialistek uste dute elikagaiak modu egokian aukeratzea lagungarria dela kolesterol gutxiago hartzeko eta egunean zehar gantz saturatuak %74 murrizteko. Gaineratu dute fruta batzuen C bitaminak (meloia, marrubiak, kiwiak eta zitrikoak, oro har) eta berdurek (tomatea, piperra, aza eta azalorea) babesten dutela bihotz-hodietako gaixotasunetan, eta esneki begetalek kolesterol-maila murrizten laguntzen dutela.

Kolesterolaren aurka: dieta eta ariketa

Kolesterola prebenitzeko eta tratatzeko, bi puntu nagusi daude zientzialarien artean. Alde batetik, gantz saturatu gabeko elikadura orekatua (Dieta Mediterraneoa, adibidez), gantz azido monosaturatugabeak eta arrain poliinsaturatuak (batez ere, urdina) eta oliba olioa. Garrantzitsua da ez ahaztea berdurek, barazkiek eta frutek, lekaleek, zerealek -osoko integralak- eta fruitu lehorrek duten papera (zuntz, bitamina, mineral eta antioxidatzaile ugari dituztenak).

Ariketa fisiko aerobikoa erregularki praktikatzeak HDL areagotzen du, eta LDL murriztu.

Bestalde, ariketa fisiko aerobikoa egitea (oinez, igeri egitea, korrika egitea…) astean hirutik bost aldiz egiten da, eta, gainera, pisu egokiari eusten eta obesitateari aurrea hartzen laguntzeaz gain, frogatu du kolesterol ona (HDL) handitu eta zati kaltegarria murriztu egin dela (LDL). Intentsitate handiko ariketa fisikoa egitea, erritmo onean ibiltzea bezala, onuragarria da egunero gutxienez 30 minutuz egiten denean. Hala ere,American Heart Association(AHA), inaktibitate fisikoak gizentasuna, arteria-hipertentsioa, kolesterol ona eta diabetesa garatzen laguntzen du, arrisku kardiobaskularreko faktore guztiak.

Kolesterolaren diagnostiko mediko baten aurrean, eta soilik dietak eta jarduera fisikoaren erregimenak espero diren emaitzak ematen ez badituzte, medikuak tratamendu farmakologikoa ezarriko du, pertsonak sufritzen duen dislipemia motaren arabera (hiperkolesterolemia, hipertriglizeridemia edo biak).

Eguberri osasuntsu baterako sei aholku

  • 1. Denetik jan, kantitate txikian eta polikieta elikagai guztiak murtxikatzea. Asetasun-sentsazioa jaten hasi eta 20 minutura sortzen da. Beraz, poliki-poliki hartu behar da, behar baino gehiago ez jateko. Ez dira ohiko gozokiak baino gehiago.
  • 2. Saiatu bulkada bidez ez jaten: kontziente izatea eta mokadu bakoitzetik gozatzea. Noizean behin, mahai-gaina mahaian utzi, balaztarik gabe ziztatu eta jateko.
  • 3. Ospakizun nagusietarako bankete handiak uztea. Gainerako egunetan, otordu arinagoak eta osasungarriagoak egitea. Ez ahaztu barazkiak eta fruta freskoa, ezta digestioari laguntzen dioten infusioak ere.
  • 4. Mokadu osasuntsuren bat jangoiz erdian edo arratsalde erdian (jogurta edo sagarra, adibidez) gose nagusira gosez ez iristeko.
  • 5. Ez utzi ariketa fisikoa egiten.. Kaloriak erretzen laguntzen du eta ongizate-sentsazioa ematen du. Konponbide egokia da Eguberrietan estresa nozitzen dutenentzat.
  • 6. Lo-ohiturei eusten saiatzea. EtaAmerican Academy of Sleep MedicineEstatu Batuetan komeni da: saihestu otordu oparoak, alkoholdun edariak edo kafeina dutenak eta sendagai estimulatzaileak; ez ahaztu ordu batzuengatiko kezkak, eta erlaxatu ohean sartu aurretik; eta, azkenik, saiatu gela lasai, ilun eta freskoan lo egiten.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak