Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gabonetan linea ez galtzeko ariketak

Erraz hazten diren kiloak marraz mantentzeko trikimailu bat da ahalik eta aktiboena mantentzea Gabonetan

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2015eko abenduaren 25a

Eguberriak familiako bileren sinonimoak dira, gehiegi jaten eta edaten dutenak, eta, erne ez badaude, faktura pasatzen amaitzen dute. Izan ere, egun horietako jaki eta gozokien aurrean tentazioan ez erortzea kostatzen da. Jardunaldi hauetan hain ohikoa den ajeterreak jarduera fisikoa praktikatzen laguntzen du. Baina dena ez da kirol-zentrora joatea. Jakinik denbora falta dagoela, egun hauetan ohikoa,onena eguneroko jarduera aprobetxatuz ahalik eta gehien mugitzea da. Artikulu honetan, nola egin azaltzen da.

Irudia: Maridavera

Eguberrietan maiz jateak eta edateak desatsegina ekar dezake: pisua handitzea. Izan ere, hainbat estimazioren arabera, espainiarrek batez beste 500 gramo igotzen dituzte bi kilotara, nahiz eta Eguberri egunean Errege Egunean baino ez izan. Turroi, mazapan eta txokolateekin, ospakizun hauetako aperitiboak eta plater tipikoak ahaztu gabe, oso zaila da tentazioari eustea.

Familia osoak ekimen dibertigarriak eta jolasekoak edukitzeak lagundu egiten du jarduera fisikoa ohitura osasungarri bihurtzen

Kilorik ez izateko trikimailua, banketeetan kontu handiz ibili eta dieta arinago batekin orekatzea da, ariketa fisikoa ez ahaztea, kaloria gehiago erretzen lagunduko baitu. Baina, batzuetan, hainbeste erosketaren, prestakinen eta komatxoen artean, gimnasiora joatea edo entrenamenduetan jarraitzea izaten da zailena, urteko gainerako sasoietan bezala. Orduan, nola egin? Erantzuna erraza da: nahikoa da jarduera-maila handitzea eta Gabonetako lanean txertatzea.

Gabonetan, mugi zaitez!

Gomendagarriena ohiko jarduera fisikoa erabat ez uztea bada ere, horrek osasunean eta irudian duen eragina murrizteko, egun horietan ez uztea da garrantzitsuena. Eguneroko jardueran erraz sar daitezkeen jarraibide sinple batzuek helburu hori lortzen laguntzen dute:

  • Goizeko luzamenduak. Luzapenetatik 10 minutura bakarrik, yoga ariketekin edo Pilates metodoarekin, nahikoa da muskuluak aktibatzeko eta elastikotasuna saihesteko.
  • Etxeko lanak aprobetxatzea. Etxea ondo-ondo garbitzea, xurgagailua pasatzea, hautsa kentzea eta hautsa kentzea, gabonetako apaingarriak jartzeko eskailerak igotzea eta jaistea, hormak pintatzea edo autoa eskuz garbitzea lagungarri izaten dira. Baina ez du zertan fastidioa izan: txikienek ere esku bat bota dezakete, bakoitzak bere gaitasunaren arabera. Gainera, musika pixka bat gehitzen bazaio, une dibertigarri bihur daiteke. Lorezaintzako lana ere aukera ona da, sasiak kentzea, hostoak biltzea eta abar.
  • Txakurra egunean hiruzpalau aldiz paseatzea, afaldu ondoren ahaztu gabe. Eta, denbora badago, distantzia handitu, eta, osasuna zaintzeaz gain, oso pozik jarriko da maskota.
  • Gabonetako erosketak egiten diren bitartean oinez ibiltzea. Autoa garajean uztea edo aukeratutako gunetik urrun aparkatzea, eta garraio publikotik oinez joatea edo garraio publikotik jaistea lehen, osasunerako keinua izateaz gain, zirkulazioa, ilarak eta trabak bilatu edo ordaintzeko eragozpenak saihesten dira.
  • Eskailerak beti aukeratu. Etxeko eskailerak, lan-eskailerak, merkataritza-zentroak… igo eta jaistea, eta, azkenean, errutina osasuntsu (eta merkea) bihurtzen da, sasoian egoten laguntzen duena.
  • Telefonoz deitzen den bitartean ibiltzea. Mugikorra edo sofatik altxatzeko, mugikorra erabiltzen duten arratoiei etekina ateratzea.
  • Familian jarduerak egitea. Haurren oporrak aprobetxatzea espazioa eta aisialdia partekatzeko: parkera edo mendira eramatea, sokara salto egitea, futbol- edo boleibol-partida bat egitea, patinatzea, bizikletaz paseatzea, kaleak gainezka egiten duen Gabonetako giroaz gozatzea… Gainera, familia osoak ekimen dibertigarriak eta jokokoak barne hartzen baditu, topaketa horiek ohitura osasungarriak izango dira eta kideen arteko atxikimendua hobetuko da.
  • Dantza, bakarrik edo familiako edo lagunekin batera, aukera polita da, oso dibertigarria, oso osasungarria, gogobetetze eta poza sortzen baitu.
  • Solasaldi aktiboak. Ohikoa izaten da egun horietako ohiko jakiak luzatzea (gozo tradizionalen mokadutxoarekin batera). Aukera ona da kalera irten eta aire zabalean paseatzen den bitartean hitz egitea.
  • Ibilbidetik siesta aldatzeak zirkulazioa aktibatzen laguntzen du, kaloriak erretzen ditu eta gauez atseden gehiago ematen du. Kontuan izan behar da bazkarian eta edanean gehiegikeriak egin eta gaua pasa ondoren, lo egiteko unean faktura egin dezakeela.
  • Lanean aktiboa izatea. Egun hauetan lan egiten dutenentzat, ez dago aitzakiarik. Jarduera-maila areagotu egin daiteke, lantokitik oinez joan eta itzuli, atsedenaldi aktiboak eta luzaketak egin burua eta giharrak askatzeko, eskailerak igo eta jaitsi, edo ikaskideren bat bilatu bazkalostean paseatzeko. Oso aukera ona da kirol zapatilak eskura edukitzea oinen osasuna zaintzeko.
  • Eguna hasi bezain laster amaitzea. Hamar minutuko luzatze leunak, batez ere gainkarga handiagoa nabaritzen ez den muskuluetan, erlaxatzen eta adiskidetzen laguntzen dute loa baino lehen.

Forman egoten laguntzen duten ariketak

Inork ez du zalantzan jartzen ariketa fisikoa egin behar dela gutxienez egunean 30 minutu eta astean hirutan, adinera, osasun-egoerara eta egoera fisikora egokituz. Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietan lizentziatua den José Miguel del Castillo Molina bezalako adituentzat, etxetik atera gabe sasoian jartzen laguntzen duten ariketa batzuk daude. Horretarako, gorputzeko muskulu guztiak (bizkarra, bularra, sorbaldak, abdomena eta besoak, abdominalak, hankak, izterrak eta gluteoak) entrenatzen dituen ariketa-programa bat egin behar da, eta ez da ahaztu behar ariketa horiek egin aurretik eta amaieran, ezta ariketa kardiobaskularrak ere.

Etiquetas:

ariketa Navidad-eu

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak