Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Gorputz-jarrera eta autokonfiantza

Adierazpen fisikoak norberaren pentsamenduei eta segurtasun-mailari eragiten die

Nork bere buruarengan duen konfiantzaren ikurra da zuzen esertzea. Aldiz, bizkarra okertuta denbora batez edukitzeak segurtasunik eza eta asperdura adierazten du. Baina hori baino gehiago da. Ohioko Unibertsitateko ikertzaileak (AEB) eta Madrilgo Unibertsitatekoek diote gorputzaren jarrerak barne-aldaketak eragiten dituela erabakiak hartzean. Gorputz-jarrerak eragina du norberaren pentsaeran eta besteek pertsona horri buruz duten iritzian.

Sentimendu, iritzi eta lehentasunak islatzen dituzten keinu, aurpegi-adierazpen, mugimendu eta jarrerez beteta dago komunikazio-prozesua. Portaera horietako gehienek barruko gogo-aldarteei jakinarazten diete, baina eragin handia izan dezakete horiek ematen dituztenengan ere. Irribarre batek ongizatea transmititzen dio hartzaileari eta igorleari. Buruarekin baieztatzeko edo ukatzeko seinaleak ere lagundu egiten du iritzi bat berresten edo errefusatzen.

Zuzen sentitzeak ongizate psikologikoa, konfiantza eta autoestimua ekar ditzake. Richard Petty, Ohioko Estatuko Unibertsitateko (AEB) psikologia-irakaslea. ) dio, “European Journal of Social Psychology” aldizkarian argitaratutako lan batean, jarrera egoki batek segurtasun handiagoa ematen duela norberaren pentsamenduetan eta norberari buruz pentsatzeko moduan, sinesmen positiboak edo negatiboak izan daitezen.

Pentsatu

Irribarre batek ongizatea transmititzen die bai jasotzen duenari bai igortzen duenari

Logikoa eta intuitiboa dirudien portaera hori prozesu mental konplexu baten emaitza da. Autobaliozkotzea, esaten zaion bezala, norberaren pentsamenduei buruz hausnartzea da, eta, nolabait, zer pentsatzen den baieztatzen saiatzen da. Madrilgo Unibertsitate Autonomoko Pablo Briñolek eta Pettyren taldeak egin dituzte ikerketak. Biek erabaki dute keinuek edo jarrerek ez dutela eragin zuzenik pentsamenduetan (“buruarekin ados nagoela esaten badut”), baizik eta gogoeten gainean dugun konfiantzari eragiten diotela gehiago.

Proposamen jakin bati buruzko pentsamendu positiboek aukera ematen dute, buruarekin finkatzean, aldeko pentsamenduen baliozkotasunean konfiantza handitzeko. Ondorioz, uste sendoa handiagoa da.

Briñolen lehen lanak buru-mugimenduen azterketan oinarritu ziren. Orduz geroztik, Society for Personality and Social Psychology delakoak Gizarte Psikologiako Berrikuntza Teorikoaren Urteko Sarirako izendatu ondoren, beste portaera batzuetan oinarritutako ikerketa gehiago egin ditu: aurpegi-adierazpenak, bizkarraren jarrera edo besoak zabaltzeko eta tolesteko mugimenduak. Horiek ere eragina izan dezakete pertsuasioan, eta jendearen pentsamenduekiko konfiantza handitu edo gutxitu egiten dute.

Ondo esertzea, gehiago maitatzeko

Lanik berrienak bizkarraren jarreran sakondu du du. Ikertzaileek berriz aztertu zuten nola gorputzaren jarrerak autoebaluazioetan parte hartzen duen eta norbanako baten konfiantzari dagokion. Ohioko Unibertsitateko 71 ikasleri eskatu zitzaien lan bat lortzeko zituzten ezaugarriez pentsatzeko. Lehen, jarrera jakin batean esertzeko eskatu zieten: batzuk bizkarra tente eta bularra kanporantz dutela -fidantza-jarrera-, eta beste batzuk, kabitxoak, bizkarra okertua dutela -zalantzazkoak.

Bi posturen bidez indarguneei edo ahuleziei buruzko pentsamenduak sortu ondoren, parte-hartzaile guztiek beren etorkizun profesionalari buruzko inkesta bati erantzun zioten: hautagai onak zirela uste zuten, hautaketa-prozesu bat arrakastaz gainditu zezaketela uste zuten, eta emateko gai ziren langileak zirela uste zuten.

Aurreko pentsamenduek zehaztu zituzten beren buruari buruzko ebaluazioak. Beren indarguneetan arreta jarri zutenak beren ahulguneei buruz eztabaidatu zuten ikasleak baino hobeto ebaluatu ziren hautagai gisa. Hala ere, pentsamenduen eta ebaluazioaren arteko korrelazio hori jarrera zuzena izan zenean baino ez zen gertatu. Ikertzaileek emaitza azaltzen dute: indarguneetan pentsatzean, gorputz-jarrera seguru batek puntu horietan konfiantza handiagoa izaten laguntzen du, eta, beraz, nork bere buruarekin hobeto sentitzen.

Jarrera txarreko pentsamendu negatiboak izateak sinesmen horrekiko konfiantza areagotzen du, eta norberaren ebaluazioa okerragoa da. Aldiz, jarrera egokia izanez gero, pentsamendu negatiboak izateko, gehienek aldeko ebaluazio orokorra egin behar dute, jarrerak mugetatik hautemandako balioa murrizten baitu.

KONFIANTZA LAN-ELKARRIZKETA BATEAN

ImgImagen: lee
Gorputzaren mugimenduek autoebaluazioa behar duten eguneroko bizitzako gai garrantzitsuei eragin diezaiekete, hau da, egiten diren ekintzei. Richard Pettyk dio gorputzaren jarrera naturala eta erraza dela eguneroko bizitzan. Onura psikologiko nabarmenak ditu, eta, beraz, ondo egiteko entrenatzea gomendatzen du. Test motako azterketa baten aurrean, nork bere buruarengan duen autokonfiantzak lagundu egiten dio ikasleari, ziur baitago lehenengo aierua zuzena zela baieztatzeko erantzun batzuen artean zalantza egiten duela.

Laneko elkarrizketa batean, obsesionatu behar ez den arren, funtsezkoa da jarreraren kontrola. Ez dago formula egokirik, baina zuzen esertzea, aurrerantz pixka bat okertuta, eta eskuak elkarri lotuta (ukondoak mahaian bermatu gabe), irteera-posizio egokia da. Horrekin batera, arreta zuzentzeko egiten diren buru-mugimendu txikiek energia, konfiantza eta aniztasuna areagotzen dituzte komunikazioetan. Dena gehiegikeriarik gabe garatu behar da, elkarrizketatzaileari autokonfiantza gehiegi ez transmititzeko edo, modu kaltegarrian, segurtasunik eza ez transmititzeko. Estilo propioa eta naturala ezarri behar da.

Elkarrizketatzaileari aurrez aurre begiratzea, “bai” ez esatea “ez” aurpegiarekin, noizbehinka irribarre egitea pertsona atseginaren irudi bat komunikatzeko, eskuak erabiltzea hitz egiteko zailak diren ekintzak ilustratzeko, nerbio-tikak saihestea eta solaskidearen espazioa ez hartzea laneko elkarrizketa batean arrakasta lortzeko ohiko gomendioak dira.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak