Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hamakaren mitoa, hanka solte lo egiteko

Colgarla en la habitación suena tentador, pero mejor lee este artículo antes de deshacerte de tu cama

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Igandea, 2019ko martxoaren 24a

Cerremos los ojos y pensemos en el verano, sesteando bajo un arce en una hamaca que se mece. Esta imagen idílica podría esconder (en parte) el secreto de un sueño reparador. Es lo que sugieren dos investigaciones recientes, que relacionan el balanceo de este catre con un mejor descanso, más profundo, y con beneficios para la memoria. Pero esto del movimiento tiene truco. Por eso, conviene saber lo que dicen los expertos antes de olvidarnos de la cama para colgar una hamaca en la habitación.

Lo soltean lo egitea oso atsegina da. Beste onura batzuen artean, loak toxinen garuna "garbitzen" laguntzen du, eta ikaskuntzarekin eta osasunarekin lotutako abantaila gehiago ditu. Baina beti ez dugu amets konpontzailea gozatzen gozatzen. Espainiako Neurologia Elkartearen arabera (SEN), lau milioi lagunek insomnioa dute Espainian, eta hamarretik hiruk ez dute ondo atseden hartzen.

Haur bati lo egiten lagundu dion edo hamaka batean lo egiteko gustuaz gozatzen duen edonork susmatzen du kulunkatzea loaren mugimendu mesedegarria dela. Current Biology aldizkari zientifikoan (hau eta bestea) argitaratu berri diren bi azterketa baieztatu dituzte. Izan ere, kulunkatze txiki batek hobeto lo egiten lagundu diezaguke, lehenago Morfeorekin elkartuko baikenuke eta lo sakona erraztuko baitigu.

Loa eta oreka

Sekretua, Victor Soto doktorea, Espainiako Loaren Elkarteko pediatria taldearen koordinatzailea (SES), estimulu errepikakor bat aplikatzen ari da. "Esnearekin batera, belarriaren barruan lokalizatu eta, aldi berean, loan baino agertzen ez diren erritmo elektriko batzuekin lotutako kanpo-oszilazioek, belarriaren barruan dagoen sistema bestibularraren bidez. Eta bulkada horiek, medikuak dio, atseden handiagoa ematen dute.

Oreka mantentzeko aukera ematen digun sistema bera, eta, adibidez, tente ibiltzeko edo esna bakar batean geratzeko aukera ematen duena, atsedenaldiaren eta loaren kalitatearen prozesuarekin lotuta dago, eta horrek lehenagoko ikerketen susmoa izan zuen.

Gainera, beste azterketa batzuek erakutsi dutenez, musika, batez ere 70 taupaden inguruan dagoena, gure bihotzaren erritmoa bezala, azkarrago eta hobeto lo egiten laguntzen dute. "Nik uste dut kulunkatzeak, erritmo hauek bezala, erlaxatzen laguntzen digutela, lo sakona eta etengabea errazten digula", gogoratzen du Cristina Zunzuneguik, loaren medikuntzan aditua eta Locisa proiektuaren sortzailea, insomnioaren aurka.

Loaldian kulunkatzeak memoria hobetzen du

Kalitatezko ametsak gorputzeko beste sistema batzuetan eragiten du, hala nola garunean. Atsedenaldian, garrantzi handiko oroitzapenak eta ikaskuntzak gordetzen ditu, eta garrantzirik gabekoak ezabatzen ditu. Oligodendozitoak izeneko zelula batzuek parte hartzen dute prozesu horretan, funtsezkoak baitira gogamena ondo funtziona dezan. Eta balantzoa ere funtsezkoa da oroitzapenak finkatzeko eta oroimena hobetzeko.

Haurtxoen kulunkeria eta ametsa

Beste galdera bat da zer erlazio duen kulunkeriak heldu batek ametsetan duen lotan, haurtxo bat mederatzeko keinuarekin, haurraren atsedenaren alde egiteko asmoz. Medikuarentzat, biok enbrioi-etapari lotuta daude, amaren sabelean, eta lasaitasuna transmititzen dute, loaren sentsazio garrantzitsua. "Gure amaren sabelean, ibiltzearen mugimendua sentitzen dugu, eta bihotzaren taupada entzuten dugu; seguru sentiarazten gaituzten bi faktore, erlaxatu eta azkarrago eta hobeto lo egiten laguntzen digute", adierazi du. Eta ez bakarrik haurtxoak garenean, baita helduaroan ere.

Sotok dio mugimendua lasaigarria izan dadin eta lo egiten laguntzeko, horrek beti berdina izan behar duela. Aitzitik, "loaren bateratzea zaildu dezake". Hori dela eta, badirudi gurasoei gurasoak "akuratzea" onuragarria dela lasaitu eta maitasuna erakusteko metodo gisa, mugimenduak berak baino gehiago. Eta zehaztu du, halaber, "haurrak lo egiteko autonomoak direla, hau da, ez dutela behar gurasoak oheratzean egotea". Bestela esanda: ez dute behar lo egiteko mezurik.

Orduan, hobe hamaka edo ohean?

Ikertzaileek diotenez, kamara batek eragin dezake, gau osoan erritmo jakin batean eta beti abiadura berean kulunkatzen baita. Hau da, mugimendu iraunkorra, leuna eta periodikoa (beti berdina) emango digun ohe berezia izango bagenu, ohantze horrek hobeto atseden hartuko luke. Baina hamaka normal baten kasua ez da hori: oso lasaigarria bada ere, ez da beti abiadura berean mugitzen, eta, beraz, loaren kalitatean dituen ondorioak ez daude baieztatuta.

Hori dela eta, aditu batzuek ñabardura bat dute: ezin da baieztatu hamaka batean lo egitea ohea baino. "Kosta egiten zait imajinatzea nola lortu gau osoan amildegi jarraitu eta konstantea hamaka batean, oso erosoa izan arren", Zunzunegui zanga. Ondorioa? Ohean bezala, inon ez.

Etiquetas:

lo egin

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak