Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Haurrek jarduera fisikoa egiteko arrazoiak

Aktibo egoteak eta, beraz, egunean ordubetez ariketa fisiko bizia egiteak eta sedentarismotik ihes egiteak onura asko dakarzkie haurrei.

Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) zenbait ariketa fisiko egitea gomendatzen du, bizi-etaparen arabera. Haurren kasuan, komeni da egunean ordubetez jarduera neurritsua edo indartsua egitea, hau da, gorputz mugimendu handiak egitea, hala nola korrika egitea, jauzi egitea edo dantza egitea. Hala ere, ez dute praktikan jartzen: bost haur eta nerabetik bik bakarrik betetzen dute arau hori. Eta ariketa fisikoa da haurren obesitateari aurre egiteko medikuntzarik onena. Baina ez horregatik bakarrik egon behar dute aktibo eta mugitu. Hauek dira arrazoiak.

Haurrek ariketak egiteko arrazoiak

1. Bihotzaren tamaina eta arnas erresistentzia handitzen ditu

Uzkurdura bakar batekin, haur aktibo baten bihotzak odol gehiago bidaltzen dio organismoari haur sedentario bati baino. Pertsona ez-aktiboek elastikotasun, neurri eta ahalmen basodilatatzaile gutxiagoko odol-hodiak garatzen dituzte, hipertentsioa izateko joera dutenak.

  • Hauek dira bihotzerako kirolik onenak

2. Egoera fisikoa hobetzen du

Bizkortasun handiagoa, erreflexuen potentzia, abiadura handiagoa eta erresistentzia handiagoa.

3. Arterioesklerosiaren garapena murrizten du

Arterien paretetan koipe metaketa adin txikikoen artean diagnostikatzen ari den helduen gaixotasuna da.

4. Zirkulazioan dauden globulu zuriak gehitzen dira

Horrek defentsa hobea sortzen du zelula kantzerigenoen eta birusek eta bakterioek eragindako infekzioen aurrean.

5. Errendimendu akademiko handiagoa ematen du

Ariketa egitea zure burmuinarentzako elikagaia da, odola ondo iritsiko dela ziurtatzen baitizu, eta, hala, organo hori garatzen laguntzen du. Granadako Unibertsitateko Kirol Zientzien Fakultateko ‘Active Brains’ proiektuak (UGR) gehiegizko pisua edo obesitatea duten 8-11 urte bitarteko 110 haurrengan jarduera fisikoak duen eragina aztertu zuen. Haren ondorioen arabera, ariketa fisiko etengabea egiten duten adingabeek materia gris gehiago dute, eta horrek eskola-errendimendu handiagoa eta hobea dakar.

6. Hormona-ekoizpena handitzen du

Adibidez, handitu egiten da hazkundearen hormona (GH), eta horrek neurri handi batean laguntzen du hezurren, muskuluen eta gainerako artikulazioen garapena.

7. Hainbat onura emozional ekartzen ditu

Ariketa fisikoa maiz egiten duten haurrek autoestimu handiagoa eta jarrera positiboagoa izaten dute. Hobeto lo egitea ere lortzen dute, eta erronka fisiko zein emozional handiagoei aurre egiteko gai dira.

8. Soziabilizazioa hobetzen du

Kirolak arauak onartzen, adiskidetasuna baloratzen, besteekin integratzen eta erantzukizunak bere gain hartzen irakasten du.

9. Ohitura osasungaitzak baztertzen ditu

Adingabeak alkoholarekin eta tabakoarekin has ez daitezen laguntzen du.

10. Gorputzeko gantza murrizten du

Eta, horrekin batera, gehiegizko pisua izateko aukerak.

Eduki gehiago ikusteko, jo papereko aldizkarira.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak