Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hegan egiteko beldurra nola gainditu

Bidaiarien %25ek abifofobia nozitzen dute graduren batean. Hegazkineko presarik ez izateko edo presarik ez izateko, hainbat gako planifikatu behar dira.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Igandea, 2019ko uztailaren 21a

Avifofobia, hegan egiteko beldurra bezala ezagunagoa, uste baino askoz ere arazo ohikoagoa da. Bidaiarien laurdenak gutxi gorabehera jasaten du beldur hori, Aireko Garraioaren Nazioarteko Elkartearen (IATA) datuen arabera. Gainera, zenbait azterketa psikologikok uste dute afektatuen %5ek fobiara iristen den beldur maila bat duela. Espezialista bati galdetuko diogu ea posible den beldur hori gainditzea eta nola egin.

Alfonso de Bertocanano hegan egiten ari den hegaldi-komandantea da, psikologoa Madrilgo Unibertsitate Autonomoan eta Abiazioaren Psikologiarako Europako Elkarteko (EAAP) kidea. Hegan egiteko beldurra handia denean, bere buruari mugak jartzen dizkio bizitza osoa izatea galarazten diona. "Lan mailan ez dute lanposturik bidaiatzen edo, egiten badute, antsiolitikoen edo alkoholaren kontura egiten dute", dio De Bertocananok. Familiaren planoan, "ez dira atzerrian bizi diren seme-alabak bisitatzen, hala nola Iniesta futbol-jokalariaren aitaren kasua, edo ez dute planifikatzen ibilbide oso luzeak edo hegazkinez egiten diren oporraldiak", jarraitzen du. Adibidez, hainbat adibide ematen ditu: ezkongai-bidaiak, lagunekin egindako oporrak, baita karrera amaierako bidaiak ere.

De Bertocanok dio beldur hori, beste edozein bezala, maila psikofisiologikoan aldaketak eragiten dituen emozioa dela. Hegazkina arriskutzat hartzen dugu, ezjakintasunagatik edo aldez aurreko esperientziengatik, eta, beraz, gure organismoak defentsibari aurre egin eta bizirik irauten saiatu behar du, gehienetan ihes egitea eskatzen baitu. Ihesaldi hori eraginkorra izan dadin, sistema linbikoak sistema sinpatikoaren bidez abiarazten du antsietatea aktibatzeko bidea. Sistema sinpatikoaren bidez, glukogenoa sortzen da, arnasketaren erritmoa, glukogenoa eta digestioa, besteak beste. Hau da, sistema honek ihes egiteko prestatzeaz arduratzen da eta, gainera, gaizki sentiarazten gaitu (higuingarria), aurrera eramateko. Baina ezin dugu helburu hori bete, airean gaudelako, eta larritu egin behar dugu, ezin dugulako irten (ihes egin). Eta oroitzapen desatsegin hori hegan egiteko beldurra duen pertsonaren gogotik igoko da, hegazkin-txartel bat erosten duen bakoitzean edo bidaia egin behar duela esaten diotenean.

Sorburua, adituaren hitzetan, hegaldi traumatikoa da oro har, arrazoi jakin batengatik, sarritan turbulentziak, zeinak ez baitaki azalpen arrazional bat ematen, eta, ondorioz, hegazkina arriskutsu bihurtzen da sistema linbikoan. Beste askotan, okerreko ikaskuntzari zor zaio, dagoeneko beldurra duten hurbileko pertsonak hartzen baititugu, hala nola guraso edo anai-arrebak. "Sarritan gertatzen da emakumeak amatasunaren ondoren hasten edo handitzen hastea; arrazoi horrek azalduko luke emakumeen artean eragin estatistiko handiena", adierazi du espezialistak.

Beldurra murrizteko aholku praktikoak

Irudia: diego_cervo

Alfonso de Bertocananok bi lanbideak batu ditu eta, hegazkinak pilotatzeaz gain (10.000 ordu baino gehiago ditu hegaldi-ordu bat baino gehiago), duela hamarkada bat baino gehiagotik erakutsi du hegan egiteko beldurra galtzen. Terapia tekniko kognitibo-konduktuala erabiliz, pertsonei beldurra kentzen laguntzen die edo, gutxienez, antsietatea murrizten, bidaiatzen jarrai dezaten eta hegaldi atseginagoak izan ditzaten. Hona hemen aholku horiek: hegazkinez dabiltzanek aire bidezko bidaiak hobeto egin ditzaten.

  • 1. Ez pilatu antsietatea, batez ere presak direla eta.. Antsietatea metatu egiten da, eta ez da desiragarria hegaldiak aldaketak eragitea, aldarte-aldarteak ez baitu zerikusirik hegazkinarekin.
  • 2. Hegaldirako distrakzioak planifikatzeabatez ere hegaldi luzeetarako. 45 minutuz behin, gutxienez, aldatu behar da zereginaz, bi ordutik gorako hegaldietan hegazkineko ibilaldiak barne. Tableta batean dagoeneko lotuta dagoen serie dibertigarriren bat kargatu, edo ondo ezagutzen duzun eta berriz ikustea merezi ez dizun serie bat. Denbora-pasak, pintatzeko mandalak, etab. ditu. Gerta daitezkeen entretenimendu-zerrenda amaigabea da, eta pertsona bakoitzaren lehentasunen araberakoa izango da.
  • 3. Pentsamenduak identifikatzeaantsietatea sortu eta "hala ere..." gehitu eta gure esaldiak gauza positiboekin amaitu.
  • 4. Arnasa modu egokian arnastea. Topikoa dirudi, baina, egiaz, barneko erlaxazio-mekanismoak jartzen ditu martxan.

Beldurra areagotzen duten oinarrizko akatsak

Bestalde, De Bertocanok bi oinarrizko akatsen berri eman du: hegan egiteko beldurra areagotu egiten da. Lehena, hegan ez egitea da, txartela erostean, aireportura iristean edo hegazkinetik jaitsitakoan, egoerak eragindako antsietatearen ondorioz. Bigarrena, berriz, hegaldi bati aurre egitea da, bere borondatez antsietatea kudeatzeko tresnarik izan gabe, eta aplikatutako abiazioaren ezagutza egokia eta funtsezkoa, ez baitigozkigu ulertzen ulertzen ez dugun edozertarako ohiko katastrofia-azalpenak.

Era berean, psikologo eta pilotuak ohartarazi du pilulak (beldur hori duten bidaiari askoren irteeretako bat) medikuaren aginduz baino ez direla hartu behar, eta betiere kontuan hartuta haien mende gaudela hegan egiteko.

Ildo horretan, espezialista batengana jotzea gomendatzen du, hura gainditzeko erabakia hartu denean: "Ez dugu gomendatzen ikastaro batean parte hartzea, beste pertsona batzuek bultzaturik, hegan egiteko beldurra duen norbaiti oparitzea, edo enpresa batean, berak proposatu gabe, langile bat apuntatzea. Beti esaten diet deitzen didaten pertsonei, kontsultatzeko, ez dugu magia egiten, nola gainditu beldurra, prozesua hasiera baino ez den prozesu baten barruan.

Etiquetas:

hegazkin miedo-eu

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografias | Argazkiak | Ikerketak