Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia > Osasun-arazoak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hegazkineko zefalea, buruko min berria

Turista-klasearen sindromeaz gain, hegazkinez egindako bidaiek buruko min espezifikoa eragin dezakete.

Img cefalea avion hd Irudia: Maridav

"Buenos Airesera arteko hegaldia luzea eta astuna izan zen. Ez zen Maria Bartzelonatik zihoan lehen aldia, eta banekien zenbait neurri hartu behar zituela hanketako koaguluak saihesteko eta jet lag minimizatzeko. Lurreratzean, buruko min handi samarrak kezkatu zuen, beste batzuetan izandakoez bestelakoa. Migrainak zituen, baina ondoeza desberdina zen". Horrelako istorioek lagundu egin diete zientzialariei ikerketa berri batean entitate berri bat ezartzen buruko minen artean: hegazkineko zefalea. Artikulu honetan azaltzen da zer den hegazkineko bidaiei lotutako zefalea, eta nortzuk diren hura jasateko joera handiena dutenak. Gainera, aholkuak ematen dira turistaren sindromea saihesteko, ibilbide luzeekin zerikusia duen beste gaixotasun bat.

Img cefalea avion art
Irudia: Maridav

Hegazkinez egindako bidaiari lotutako buruko mina

Veneziako ospitale batean (Italia) egin berri duten azterlan batean, hegazkinez egindako bidaiekin lotutako buruko mina izan zuten 75 pertsona aztertu zituzten autoreek. Kasuak modu bitxian jaso ziren; izan ere, ikertzaileek Internet bidez dei egin zuten, hegazkineko zefalea-koadro susmagarriak izan zituzten pertsonak haiekin harremanetan jar zitezen. Mundu osotik bidalitako mezuak jaso zituzten eta, lankidetza horri esker, ukipen hori zehaztu ahal izan zuten.

Bildutako datuen artean, zefaleek iraupen laburra dutela (kasuen %95etan 30 minutu baino gutxiago) eta lurreratzeko maniobrarekin lotura argia dutela berretsi zuten. Buruko alde batean izan zen mina, beste sintomarik gabe, eta gehienak gizonak izan ziren. Gero eta hobeto deskribatuta dagoen buruko min mota honi buruz argitaratu den serierik handiena da hau.

Hegazkineko zefalean, mina sudur-sinuetako presio-aldaketen ondorioz sortzen da, batez ere aireratzean eta lurreratzean.

Min hori buruaren alde batean egoten da, begietatik hurbil. Nahiko bizia izaten da, baina laburra, gehienetan ez baitu ordu erdi baino gehiago irauten. Mina sudur-sinuetako presio-aldaketen ondorio izan daiteke, hegaldietako presio-aldaketek eragindakoak eta aireratzean eta lurreratzean bortitzagoak direnak. Sinuak garezurreko eta aurpegiko hezurren barrunbeak dira, sudurraren inguruan banatuak. Mukosa mehe batez estalita daude, eta, zulo batetik, sudur-barrunbera isurtzen dira. Garezurraren pisua arintzeaz gain, arnasten dugun airea hezetu eta berotzen dute, eta erresonantzia-kaxa gisa erabiltzen dira. Katarro baten aurrean mukia jariatzeko gaitasuna dute, eta buxatu eta sinusitisa eragin dezakete.

Hala, atarratuta dauden edo sinusitisa duten bidaiariek joera handiagoa dute buruko min hori jasateko. Lurreratu aurretik sudurreko hodi-uzkurtzaile motaren bat eta hidratazio egokia erabiltzea komeni da, buxatuta badago, ez harrapatzeko. Era berean, zefaleren bat maiz izaten duten pertsonak ere joera handiagoa dute.

Korridoreko eserlekuak, turista-klasearen sindromea saihesteko

Hegaldiei lotutako beste arazo bat klase turistikoaren sindromea da. Hegazkineko zefaleak ez bezala, aspalditik dago deskribatuta, eta, beraz, bidaiari gehienek ezagutzen dute eta, ahal den neurrian, hori saihesteko neurriak hartzen dituzte. Hala ere, denek ez dakite hegazkineko ibilbideetan norberak sentitzen duen tokiak eragina duela sindromea jasateko arriskuan: badirudi leihatiletan daudenek bi aukera dituztela arazoa garatzeko. Hauek dira AEBn egindako azterlan baten ondorioak. distantzia luzeko bidaien arriskuak aztertzen dira.

Leihatiletan daudenek bi aukera dituzte klase turistikoaren sindromea garatzeko.

Emaitza horiek ez dira harrigarriak, kontuan hartzen bada arazoa hanken mugiezintasunarekin lotuta dagoela. Hala, leihatilaren ondoan esertzen diren pertsonek mugikortasun txikiagoa dute korridorean esertzen direnek baino. Arrazoia begi-bistakoa da, ez baita eroso bizilaguna jaikitzeko molestatu. Horregatik, agian, turista klasearen sindrome terminoa, nahiz eta elokuentea izan, ez da errealitatera guztiz lotzen, arazoak, asentuko estuguneak baino, eserita ematen diren orduekin du zerikusia. Hala, sindromea ez da hegazkinez egiten diren bidaietan bakarrik sortzen, baizik eta ordu asko eserita, mugikortasun gutxirekin, autoan edo autoan, adibidez, ematen diren egoeretan.

Klase turistikoaren sindromea odol-koaguluak (tronboak) sortzea da hanketako zain sakonetan. Bidaietan, leku murriztuek eta ordu luzez eserita egoteak eragiten duten mugikortasun eskasak zaildu egiten du zain-fluxua, eta handitu egiten du koaguluak sortzeko arriskua, eta zain-tronbosi sakona eragin dezake. Arriskurik handiena da tronboak askatu eta biriketara mugitzea, zainen bat ixtea eta biriketako enbolismoa eragitea. Egoera horren aurrean, kaltetuak agertzen dituen sintomak tronboaren tamainaren araberakoak izango dira: txikia bada, oharkabean pasa daiteke, bularrean mina sentitu eta arnasa hartzeko zailtasunak izan ditzake; handiagoa bada, enbolismo masiboa eragin dezake, eta bat-bateko heriotza ere eragin dezake.

Klase turistikoaren sindromeari aurrea hartzea

Turista-klasearen sindromea ez garatzeko, adituek gomendatzen dute:

  • Korridorean dauden eserlekuak aukeratu, batez ere bidaia luzea bada, eta horrek kabinan ibilaldi laburrak egiteko aukera ematen du, ordu batean edo bitan.
  • Zangosagarreko muskulatura uzkurtu eta luzatzeko ariketak egin (oineko behatzak altxatuz, orpoekin ibiltzeko bezala, eta alderantziz, orpoak igoz, oin-puntetan ibiltzeko bezala).
  • Ez jarri ekipajerik aurreko jarlekuaren azpian, hanken mugimendua eta espazioa mugatzen baititu.
  • Lo egin nahi izanez gero, ez eseri hankak gurutzatuta dituzula; egin zangoak luzatuta eta erlaxatuta.
  • Barizeak edo zain-itzulerako arazoak izanez gero, konpresio-galtzerdi edo -galtzerdiak erabili hegaldian, dilatatutako zainek jatorrizko forma har dezaten laguntzeko.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak