Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Herritarren %80k lunbalgia izango du bizitzan zehar.

Sedentarismoa haurtzarotik gertatzen da, eta nabarmen eragiten du bizkarreko minetan.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2009ko irailaren 07a

Kovacs Fundazioak alarma eman du lunbalgiaren eraginari buruz. Francisco Kovacs doktore ospetsuak sortu eta zuzendutako erakunde horrek ohartarazi du bizimodu sedentarioa izango dela hamar pertsonatik zortzik bizi duten lunbalgia baten arrazoia.

Bizkarreko mina haurtzaroan hasi eta, batzuetan, gaitz kroniko eta deseroso bihurtzen den gaitza da. Kovacs doktoreak emandako datuen arabera, 15 urterekin mutilen %50 eta nesken %70 lunbalgiaren baten biktima izan dira. Gainera, ohartarazten du ezen, printzipioari lotzen ez bazaio, “pertsona heldua denean modu kronikoan jasateko arriskua areagotzen duela”.

Hilabete horretatik aurrera, Kovacs Fundazioak prebentzio-kanpaina bat jarri du martxan gazteenen artean. Ekimen horrek Elkargoko Medikuntzako Erakundearen babesa du, eta ohartarazten du ikasleen heren batek bere pisuaren %10 gainditzen duten motxilak dituela.

Etorkizunean minik ez izateko, adituak gurasoen eta irakasleen laguntza eskatzen du. Adierazi duenez, gurasoek ziurtatu behar dute beren seme-alabek behar den materiala eraman behar dutela jardunaldirako, eta irakasleak animatzen ditu testuliburuen hiruhileko faszikuluak argitaratzera, Murtziako Eskualdeko ekimen aitzindaria baita.

Halaber, adierazi du beharrezkoa dela haurren artean bizimodu osasungarria sustatzea, arduraz jokatzera animatzea eta elikadura orekatua izatera behartzea. Gainera, lunbalgiak saihesten lagun dezaketen beste neurri batzuk ere aipatzen ditu, hala nola gurpildun motxilak erabiltzea, eserita gaudenean bizkarra zuzen izatea edo ordenagailuaren pantaila begien parean jartzea.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak