Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia > Osasun-arazoak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hezur-edema zer den, zer sintoma dituen eta nola tratatu daitekeen

Hezur-edema lesio bat da, eta garaiz tratatzen ez bada, hezurrean haustura eragin dezake. Fascitis plantar-etik nola identifikatu eta bereizi eta nola tratatu azalduko dizugu

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Osteguna, 2021eko otsailaren 11
edema oseo causas sintomas tratamiento Irudia: iStock

Zurruntasuna eta erresistentzia izan arren, gorputzeko hezurrak oso sentikorrak dira. Batzuetan, gehiegizko esfortzu fisikoak, kolpe bortitzak edo lurzoruaren gaineko inpaktuen errepikapen etengabeak, runningaren kasuan bezala, hezurraren barnealdea kalte dezakete. Hori gertatzen denean, organismoak oso hantura mingarria eta akutua izaten du, eta atsedena, pazientzia eta denbora behar izaten ditu, desagertu arte. Hala da hezur-edema, garaiz tratatzen ez bada haustura eragin dezakeen lesioa. Elikadura osasuntsu eta orekatuak min hori prebenitzen laguntzen du, lasterkari eta kirolari askoren artekoa.

Zer hezur-edema?

Hezurraren muin-zatiaren hantura da, hezur harroa deritzona. Beste edozein ehunekin gertatzen den bezala, kontusioa jasaten duenean, mindu egiten da. Hezur-edemaren kasuan, hezurraren trabekula-sistemaren desegituraketan du jatorria. Sistema hori traumatismo handi batek, gainkarga fisiko batek, kolpe batek edo erorketa batek eragin dezakete, baina baita mikrotraumatismoek ere (inpaktu errepikakorrak), eta horiek likido sukoiaren metaketa eragiten dute.

Horixe gertatzen da, adibidez, lasterketa batean edo nolabaiteko exijentzia duten ibilaldietan. Álvaro Iborra zirujau podologoak azaldu duenez, "gorputzean eragin txiki horietako askoren baturak hezurretako edema eragin lezake, eta, edemak aurrera egiten badu, estresa eragin lezake". Bizkarrezurra eta femurraren lepoa, aldakako artikulaziotik gertu, dira gaitz hori izateko arrisku handiena duten organismoaren atalak.

Zein dira zure sintomak?

Hezurreko min akutua eta lokalizatua da sintoma bereizgarriena. Okerrera egiten du jarduera fisikoa dagoenean, ehuna sukoia baita, eta jaitsi egiten da atsedenean dagoenean. Pazienteak atseden hartzen duenean, bere hezur-sistema trabekularra desinfektatu egiten da eta minak atzera egiten du. “Oinaren kasuan, kaltzeoaren hezurrak joera handia du hezur-edemak garatzeko. Garrantzitsua da sintoma horiek oin-zolaren faszitisarekin ez nahastea. Faszitis hori goizeko mina da, eta lasterketarekin hobetu eta atsedenaren ondoren okerrera egiten du”, dio Iborra doktoreak. Hezur-edema bat diagnostikatzeko, erresonantzia magnetikoa egin behar da, erradiografia ez baita nahikoa.

Hezur-edema baten kausak

Asko dira eta, batzuetan, ezezagunak. Gehienetan, traumatismoak edo mikrotraumatismoak izaten dira, eta, aldi berean, hezur-metabolismoaren asaldurak, tiroideak, D bitamina falta, kaltzioa, hezur-dentsitatearen urritasuna (osteoporosia) edo beste gaixotasun endokrino batzuk eragin ditzakete. Oinaren kasuan, hezur-edema maiz diagnostikatzen da distantzia luzeko lasterkarietan eta osteoporosia duten emakumeetan.

Lagun diezazuketen elikagaiak

Hezurretako edema, gomendatutako elikagaiak
Irudia: picjumbo_com

Garrantzitsua da proteina, bitamina eta mineraletan dieta orekatua izatea. Horregatik, C, D eta E bitaminak, selenioa, zinka, kobrea, manganesoa eta gantz-azido poliasegabeak dituzten elikagaiak kontsumitzea gomendatzen da. Hauek dira gomendagarrienak:

  • Fruitu lehorrak eta haziak, hala nola sesamoa, pipak, pinaziak, almendrak, intxaurrak, hurrak, pistatxoak, kakahueteak.
  • Lekaleak, bereziki soja.
  • Osoko zerealak, hala nola garia, osoko arroza, oloa eta kinoa.
  • Hosto berdeko barazkiak: zerbak, espinakak, brokolia.
  • Fruitu lehorrak, hala nola pikuak eta datilak.
  • Arrainak, hegaztiak eta haragi gihartsuak.
  • Barazkiak, hala nola tipulak, baratxuriak, porruak, aza, azalorea eta aza.
  • Oliba-olioa.

Eguzkia hartzea ere onuragarria da. “Nahikoa da eguzki-izpiek aurpegia edo besoak bustitzea D, C eta kaltzioaren metabolismoa estimulatzeko. Eta gomendagarria da ariketa moderatua egitea menopausia aurreko eta ondorengo fasean dauden emakumeen kasuan”, dio Álvaro Iborrak. Batzuetan, kaltzio, D bitamina eta gai aktiboen ekarpen gehigarriak hartu behar izaten dira, hezurra sortzea sustatzeko (bifosfonatoak, besteak beste).

Hezur-edemarentzako tratamenduak

Tratamendu nagusia atsedena hartzea da, horrela ez baitugu lesio larriagorik sortuko. Eta, oro har, lau eta sei aste bitarte luzatzen da. Denbora horretan, komeni da muskulatura eta artikulazioak mugimenduan edukitzea, igerilekuan ariketak eginez edo hanka osoa deskargatuz.

Halaber, errehabilitazioa hasten denetik, garrantzitsua da magnetoterapia egitea, eremu magnetikoek hezurra berreskuratzen, birxurgatzen eta orbaintzen lagunduko baitute. D bitamina, kaltzioa eta C bitamina ere hartzea gomendatzen da. Gainera, zelula amen infiltrazioak suspertzea murrizten laguntzen du.

Atsedena gainditu ondoren, kargapeko ariketak egiteko unea progresiboki iristen da, hezurra berriro egoera onean egon arte.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak