Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hiru helburu osasuntsu 2018

Arnasketa-osasuna hobetzeko, funtsezkoa da ohitura batzuk aldatzea eta eguneroko bizitzan errutina berriak sartzea

Bazenekien aurten 7,5 eta 10 milioi aldiz arnasa hartuko duela? Kasu horietako gehienak oharkabean egingo dituzu? Eta arnasa hartzeari uzten badio, ezingo du segundo batzuk baino gehiago jasan, hori egin gabe? Arnasa hartzen baduzu, garrantzitsua da gure biriken osasuna ezagutzea. Horretarako, 2018. urtean osasuna laguntzeko, ohitura berrien zerrenda bat proposatzen da hasi berri den urte berri honetan.

Irudia: Maridavera

Lovexair Fundazioak hiru helburu hauek ditu biriken osasuna hobetzeko:

1. Bizitza aktiboa izatea

Irudia: Dora Horvath

Seguru egon dela sedentarismoa saihestu behar dela, eta egunean 30 minutu egitea gomendatzen dela. Arnasketa-pazienteak, sentitzen duten disnea (itolaldi-sentsazioa) dela eta, askotan ariketa fisikoa okertu egiten baita.uste dute jokabide hori kaltegarria dela haientzat. Baina ez dago errealitatetik urrun. Ariketari esker, arnastean erosten duten oxigenoa hobeto erabiltzea lortuko dute, aire-faltaren sentsazio gutxiago izango dute, gutxiago nekatuko dute eta sintomak kontrolatzen ikasiko dute; praktika honekin berehala nabarituko dituzte onurak gorputzean eta buruan.

Baina forma fisikoa hobetzeko ez da beharrezkoa gimnasioan izena ematea. Orain dela gutxi egindako ikerketek erakutsi dutenez, paseatzera irtetea ohitura erraza da, osasungarria eta osasungarria, gure osasuna hobetzen laguntzen duena. Horretarako, jarduera hau egunero egiteko leku atsegin eta hurbil bat bilatzea gomendatzen dugu. Gogoan izan oinez ibili behar duzula oinez ibili bitartean.

2. Ez erre

Nola ez diogu esango tabakoa kaltegarria dela osasunarentzat, urtean 53.000 heriotza eragiten baditu? Tabako-kea arnastea, modu aktiboan nahiz pasiboan, arnasketa-sistema sutu egiten da, eta arnasbideak estutu egiten dira. Ondorioz, sortutako jariakinak ez dira erraz pasatzen. Gainera, albeoloak suntsitu egiten dira, eta, beraz, oxigeno gutxiago pasatzen da odolera; itolarria areagotzen da, eta, beraz, edozein jarduera nekatu egiten da.

Horregatik, erretzeari uztea da 2018ko helburu nagusietako bat. Gainera, tabakoa da BGBK edo biriketako minbizia bezalako gaixotasunen kausa nagusietako bat.

3. Gaixotasunak prebenitzeko irudi berriak sartzea

Zenbat aldiz entzun duzu hobe prebenitzea sendatzea baino? Bada, biriketako osasunean ere bai, batez ere gaixotasun horietako gehienak prebeni daitezkeelako.

Arnasbideetako gaixotasun larriak prebenitzeko, funtsezkoa da ohitura hauek erabiltzea:

  • Eztul edo doministiku egitean, ahoa estali. Eztul egitean edo doministiku egitean, listu-tanta asko kanporatzen dira, eta baliteke bakterioak edo birusak infektatzea. Partikula horiek beste pertsona batzuk kutsa ditzakete arnastuz edo gordeta dauden objektuak ukituz. Hori saihesteko, besoarekin estali behar da BETI.
  • Eskuak garbitu. Egunero, komunera joan edo eskuak doministiku egitean edo eztul egitean, ohiko jarduerak egitean, birusekin eta bakterioekin kontaktuan jartzen da, osasunerako kaltegarriak baitira. Baina gaixotasunaz gain, gaixotasunak zabaldu daitezke, egunero eskuak pertsonekin, objektuekin edo azalekin kontaktuan baitaude. Hori eragozteko, komunera joan ondoren eskuak garbitu behar dira, jan aurretik, garraio publikoan ibili ondoren, haur edo zahar bat ukitu aurretik edo gaixo batekin harremanetan egon ondoren. Eskuak erabiliz kutsa daitezkeen arnasketa-gaixotasunak gripea, hotzeria arrunta eta eztula dira.
  • Txertoa jarri. Txertoa jartzea da gaixotasun horiek prebenitzeko eta horien hedapena eragozteko neurririk garrantzitsuenetako bat. Galdetu zure familia-medikuari ea gaixotasun bakoitzerako arrisku-talde batean dagoen, eta ez zalantzarik izan, hala gomendatzen baduzu. Arnas gaixotasun kronikoa baduzu, funtsezkoa da txertoa jartzea, ez uztea.

Arnas-gaixotasun kronikoak prebenitzeko, ezinbestekoa da:

  • Ez erre eta ez egon erretzen den lekuetan.
  • Ez jarri substantzia narritagarririk (bernizak, lakak…) babes egokirik gabe.
  • Leku kutsatuak saihestea.
    Ez erabili biomasa erregairik janaria prestatzeko, berotzeko… Zura edo ikatza bezalako materialen erretzeak sortutako keak partikula kaltegarriak ditu arnas sistemarentzat.

Helburu hauetakoren bat lortzeko laguntza behar baduzu edo zalantzarik edo iradokizunik baduzu, jar zaitez gurekin harremanetan.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak