Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hiru milioi erretzaile baino gehiago saiatuko dira ohitura uzten urteko lehen lau hilabeteetan

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2010eko abenduaren 31

Saiatzen direnen artean, %25ek erre gabeko egun bat bakarrik hartzen dute, %40k bi eta zazpi egun bitartean, eta %12k baino ez hiru hilabeteak baino gehiago. Bertan behera uzteko saiakeren %60 gutxienez urtearen lehen hilabeteetan erregistratzen dira, “ikasturte berriari ekiteko asmo onen sasoiarekin batera”, dio Camarellesek. Tratamendu farmakologikoak hirukoiztu egiten ditu arrakasta izateko aukerak, abstinentzia-sindromea arintzen baitio nikotinari, hau da, “erretzaileek berriro erretzen dutelako”. Hori dela eta, interesa duten herritarrek ohitura hori uzteko laguntzei buruzko informazioa jaso behar dute, eta familiako medikuei kontsulta egin diezaiekete.

SemIfyC elkarteko kideak ohartarazi du erretzaile gehienek behin eta berriz saiatzen direla, lortu arte, eta esaten du “ahalegin bakoitza arrakasta lortzeko pauso bat gehiago dela”, izan ere “asko dira utzi nahi dutenak, baina ez dakite nola egin, eta ez dute konfiantza hori lortzeko”. Camarellek ez du esan nahi erretzeari uzteko tratamendu guztiak eraginkorrak direnik; akupuntura, hipnolerapia, akuprespresioa, laser bidezko tratamendua, elektroestimulazioa eta antzeko beste terapia batzuk ez dira eraginkorrak, horien erabilgarritasuna ziurtatzeko.

SemFYCak hainbat aholku eskaintzen ditu zailtasunei aurre egiteko. Lehenik eta behin, komeni da erretzeari uzteko data ezartzea, ahal dela bi asteko epean, eta familiari, lagunei eta lankideei jakinaraztea. Prestatze-egunetan, denbora gehiena igarotzen den lekuetan (lana, etxea, autoa, etab.) ez erretzea gomendatzen da. eta tabakoarekin argi eta garbi lotutako estimuluetako batzuk saihestea, adibidez, kafea hartzea, afari oparoak, festak eta abar.

Gaineratu duenez, “erretzeari uzten zaionean zigarro bakar bat ere ez da onartzen”, “erretzeari uzteko aurretiazko saiakerak” aztertu behar dira, “lehen asteetan alkohola saihestu edo mugatu” egin behar da, eta familiako medikuari eta erizainari galdetu behar zaie. Erretzeko gogoa oso handia bada, komeni da sakon arnastea eta erlaxazioko beste teknika batzuk saiatzea, ura edo zukuak edatea, azukrerik gabeko txiklea mastekatzea edo kaloria gutxiko zerbait jatea, besteak beste.

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak