Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia > Osasun-arazoak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Horrela, edulkoratzaileek hesteari kalte egiten diote.

Argaltzen laguntzen dutela uste zuten elikagaiek mikrobiota eta hesteetako igarotzea arriskuan jar ditzakete.

Img azucar riesgo intestino Irudia: Pexels

Gozokiak gustuko ditugu, edari hotzak edo beroak, zukuak, freskagarriak edo postreak. Baina argaldu nahi badugu, eta horretarako, azukredun produktu bat (azukrearekin) edulkoratzaile bat (kaloria gutxiagokoa) duen beste batekin ordezten badugu, jakin behar da substantzia horiek ez direla oso erabilgarriak argaltzeko, ezta kaltegarriak ere. Berriki egindako ikerketa baten arabera, hesteetako osasunari ere kalte egin diezaiokete. Hurrengo lerroetan kontatuko dugu.

Heste-arriskuko art. img

Irudia: Pexel-ak

Azukrea edo gozagarria? Argaltzeko, azukre produktuak (gramo bakoitzeko lau kaloria dituztenak) ia zapore eta kaloria gutxiagoko substantzia gozagarri batekin ordezkatzea komeni da. Baina kontuz! Adituek ohartarazi dutenez, akatsa da onartzea elikagai bat osasungarria dela azukrerik ez duelako bakarrik. Hain zuzen, “produktu batetik azukre erantsia kentzeak beti dakar gozagarri ugari gehitzea”, dio Aitor Sánchez nutrizionista eta dietistak. Eta edulkoratzaileak, dio, “ez dira kaltegarriak”.
Elikagaien bertsio gozatuek kaloria gutxiago dituzte, baina mesede eskasa egiten diote hesteari, berriki egindako ikerketa baten arabera.

Nahiz eta ez den egia edulkoratzaileek berez minbizia sortzen dutela, zientziak dio ez direla mingarriak. Ikertzaileek zalantzan jarri dituzte substantzia horien ondorio kaltegarriak. Zenbait ikerketak ohartarazten dute gozagarriak hartzeak gosea areagotu dezakeela; beste batzuek, berriz, adierazten dute substantzia horiek, ordeztu nahi duten azukrearekin gertatzen den bezala, mendekotasuna ere sor dezaketela. Eta, gainera, ez dira uste bezain erabilgarriak gehiegizko kiloak galtzeko. Gozagarrien kontsumoaren bidez kaloria gutxiago hartzen dutenek beste janari batzuekin konpentsatzen dute. Bestela esanda: une horretan kaloria gutxiago hartzen dituzte, baina, egunak aurrera egin ahala, gose handiagoa dute, eta gehiago jaten dute.

Heste-arriskuko azukre-adierazlea

Irudia: Pixabay

Gozagarriak: hestearen aldeko flakoa
Era askotako gozagarriak daude, elikagaiak, saltsak edo edari dietetikoak. Azukrearen ordez gozatzea du funtzio, eta horrek kaloria gutxiago ematea esan nahi du. Sakarina, sukralosa eta aspartamoa bezalako batzuk oso gozoak dira dosi txikitan, eta, beraz, egokiak dira kaloria gutxiko freskagarrietan eta azukrerik gabeko txikleetan erabiltzeko. Aspartamoa (Europan E-951 gisa etiketatzen da) txikle, jogurt, zereal, saltsa eta light gisa markatutako zenbait edaritan dago. Beste batzuek, hala nola sorbitolak eta xilitolak, bolumen handiagoa dute, adibidez azukreak, eta, beraz, gozogintzako produktuen bertsio gozatuetan erabiltzen dira.

Baina egia da gozagarriak azukreak baino kaloria gutxiago dituela, baina berriki egindako ikerketa baten arabera, agian, edaria bere aldaera gozatuan eskatzean, gure dietaren eta, zehazki, hesteetako mikrobiotaren (mikroorganismo-multzoaren) alde egiten ari gara. Izan ere, maizter txiki horiek, batez ere bakterioak, funtsezkoak dira gure osasunerako eta hesteetako igarotze-arazoak saihesteko.

Azukre gehiegi hartzeak kalte fisiologikoak eragin ditzake, gehiegizko pisua eta loditasuna izateko arriskua areagotu, bai eta horrekin lotutako gaixotasunak izateko arriskua ere, baina gozagarri batzuek hesteetako mikrobiota ere aldatzen dute, eta, beraz, ez dira kaltegarriak gorputzarentzat. Molekuletan berriki argitaratu den azterlan baten emaitzak dira hauek.

Negeveko Unibertsitateko (Israel) ikertzaileek ondorioztatu dute eztitzaile ohikoenetako batzuen (sakarina eta aspartamoa, esaterako) mililitro bakoitzeko miligramo bat egoteak “ondorio toxikoak” eta negatiboak dituela hesteetako mikrobiotarentzat. Bestela esanda: gozagarri gehiegi erabiltzeak bakterioen balantze garrantzitsua desorekatzen du eta modu egokian lan egitea eragozten die.

Zientzialariek badakite gure gorputzean bizi diren bakterio horiek funtsezko zeregina dutela hesteen osasunean, eta, gainera, gaixotasunetatik babesten duen sistema immunitarioan oreka mantentzen laguntzen dutela. Baina edulkoratzaileek, zientzialariek diotenez, izaki mikrobianoak haztea eragotz dezakete, eta, gainera, desorekak sor ditzakete, eta horrek hesteen osasuna hondatu dezake.

Azterketa horrek Naturen 2014. urtean argitaratutako beste ikerketa baten norabide berean adierazten du. Ikerketa horren emaitzek erakutsi zuten hiru gozagarri artifizial, edarietan eta elikagaietan erabili ohi direnak (sakarina, aspartamoa eta sukralosa), hesteetako floraren bakterioak aldatzen zirela, eta karraskarietan glukosarekiko intolerantzia eragiten zuela, obesitaterako eta diabeterako lehen urratsa.

Zenbat azukre har daiteke arriskurik gabe?

Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) gomendatzen du gehitutako azukreen bidez egunero lortzen den energiak %10 ez gainditzea, hau da, 25 gramo azukre egunean. Banakako zuku-ontzi batek 11 gramo ditu.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak