Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Horrela sauna bat hartzeko errituala da

Entre los trucos para dominar el método como un experto está beber agua o infusiones antes y después del baño de calor

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Osteguna, 2019ko martxoaren 21a
img_saunas ritual asi es

Img saunas ritual asi es art

Sauna bat segurtasunez hartzeko, kontu handiz jarraitu behar da hidratatzea, urdaila hutsik dagoela ez sartzea eta gomendatutako denbora gainditzea. Hurrengo lerroetan aipatuko ditugu. Egoera batzuetan, ordea, hobe da ez agertzea, haurrek ez baitute aholkatzen (arnasketa-sistema oraindik heldugabea da), haurdun dauden batzuk (beti medikuari galdetu behar zaio) eta adineko pertsonak (osasun-arazoak dituztenak, batik bat). Arriskutsua izan daiteke, halaber, arazo kardiozirkulatorioen kasuan, presio altuegia edo baxuegia, giltzurrunetako, bihotzeko edo bronkioetako arazoak. Horregatik, adituek azpimarratzen dute: sauna batean sartu baino lehen, medikuari galdetu behar zaio.

Saunaren erritu osoa 20 eta 40 minutu bitartekoa da. Sauna lehorraren kasuan, ziklo bakoitza ziklo batean edo bitan banatzen da (gehienez, 10 minutu), baina erabiltzaile bakoitzak zehaztu behar du zenbat denbora eman duen, medikuak emandako jarraibideen arabera betiere. Bainu turkiarrarena, aldiz, handiagoa da eta ziklo bakarra du, 20 eta 25 minutu artekoa.

1. fasea: prestaketa Saunak onurak baditu ere, arriskutsua izan daiteke kontuz erabiltzen ez bada. Horregatik, lehen prestatu egin behar da. Ez sartu urdaila hutsik eta ez gehiegi beteta. Baina, batez ere, edan egin behar da, garrantzitsua baita gorputzak likido-erreserba ona izatea izerdia bultzatzeko. Ura, infusioa edo azukrerik gabeko edaria har dezakezu, gasik gabe eta, batez ere, alkoholik gabe.

Sauna erabili aurretik, dutxatu ur beroarekin. “Horrek larruazala eta gorputza prestatzen lagunduko du talka termiko garrantzitsurik egon ez dadin”, azaldu du Alfredo Pérezek, Wellness Spa Espainiako Elkarteko lehendakariak. Oinak ere bero egon behar dute. Lehortu ondo eta sartu kabinan biluzik, bainu-jantzi lasai batekin edo zuntz naturalezko oihal batez estalita (kotoia bezala), gorputzaren transpirazioa ez mugatzeko. 2. fasea: berotzea Sauna lehorraren kasuan, fase honek gehienez 15 minutu irauten du, eta hautatutako tenperatura adinaren eta baldintza fisikoen araberakoa izango da, “baina 95 ºc edo 98ºc baino handiagoa”, esan du Pérezek. Hala ere, urrats hori 20 eta 25 minutu bitartean luzatzen da lurrun-bainurako (berriz ere, adinaren eta kondizioaren arabera). Tenperatura txikiagoa denez, denbora gehiago egon daiteke eta saioa korritu egiten da (bakarra).

Kabinanetzanda edo eserita egoten da. Hezearen kasuan, batzuek pixka bat egiten dute, izerdia aktibatzen baitu. “Baina, finlandian, hobe da jarduera fisikorik ez egitea, biriketako airearen tenperatura altuak eragin baitezake”, dio adituak. Lasai egon eta erlaxatu.

Beroketa amaitzeko bi minutu geratzen zaizkizunean, eseri maiz, oinak beherago dituzula. Jarrera honek odolaren zirkulazioa posizio zuzenean berreskuratzen lagunduko dizu. Ondoren, saunatik astiro atera, presioa ez jaisteko eta ez ebakitzeko.

Sauna finlandiarra erabiltzen baduzu, apuntatu ezazu: fase honen lehen minutuetan airea lehorra izan dadila utzi eta, gero, kabinako harri beroen gainean ura jar dezakezu hezetasun erlatiboa handitzeko. Img saunas ritual asi es 2 art

3. fasea: hozteaFinlandiako metodo klasikoaren arabera, fase honetan ur hotzetan murgiltzen da, gehienetan aintzira batean. Horretarako, gimnasio eta spa-zentro batzuek, kontraste termikoa egiteko eta tentsioa igotzeko aukera ematen duen putzu hotza dute. Hala ere, bainu hori aldatzeko, hiru edo lau minutuko ur hotzeko dutxa erabil dezakezu. Nolanahi ere, sauna busti aurretik, minutu bat edo bi itxaron beharko duzu.

Zure aukera dutxa bada, oinetatik hasi eta enborrerantz igotzen da. Lehenik eta behin, burua hozten ez uztea da gakoa, izan baitezakezu. Atsedeneko minutu batzuk ere har ditzakezu etzanaldi batean, eta itxaron zure gorputzak izerditzen utzi arte. 4. fasea (lehorra bakarrik): 2. eta 3. faseak errepikatzen dituOndoren, sauna lehorra hartzen ari bazara, aurreko zikloa errepikatu dezakezu berotze-hoztea, eta berriro sartu kabinan beste 10-15 minutuz. Urrats hori ere atera dezakezu, ziklo bakar bat nahikoa baita. Hori bai, inoiz ez bi sauna baino gehiago. Eta, jakina, zikloa beti bukatzen da hozte-fase batekin, kubo izoztuan edo dutxa hotzean.5. fasea: berreskuratzeaSauna errituala erlaxazio-denbora batez amaitzen da, eta, gainera, zure gorputzak odol-presio normala modu mailakatuan eta arriskurik gabe berreskuratzeko aukera ematen du. Horretarako, etzan ezazu 10 bat minutuz etzan.

Gero dutxa bat hartu baduzu, erabili ur epela edo hotza, eta xaboia edo dutxa-gela erabiltzen baduzu, aukeratu leun eta naturala, azala ez narritatzeko, sentikorra izango baita.

Gainera, garrantzitsua da saunan galdutako likidoa eta gatz mineralak ura edo infusioak emanez itzultzea. Ez dago araurik. Bakoitzaren egozte-sentsazioak berak gidatu behar du. Baina bai, egarri ez izan arren, gutxienez baso erdi ur edatea komeni da. Eta nahi baduzu, elikagai osasungarria eta arina har dezakezu, adibidez, fruta pieza bat, platanoa edo sagarra adibidez, mineralak orekatzeko. Gose gehiago baduzu, hautatu aperitibo gazi arina, adibidez, ogi txiki bat eta gazta-zati bat.

Img portada marzo 19

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Etiketak:

bainu

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak