Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Hotza ala beroa? Nola jakin minarentzat hobea den

Beroa eta hotza dira mina arintzeko terapia ez-inbaditzaileen bi modu ohikoenak

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Ostirala, 2016ko abuztuaren 19a

Bizimodu aktiboa izatea eta ariketa fisikoa modu erregularrean egitea ezinbestekoa eta onuragarria da osasunerako. Hala ere, batzuetan, zenbait arazo erantsi izaten ditu: zaintiratuak, tendinitisa eta karranpak, grabitate-maila desberdinekoak. Baina, era berean, molestia batzuk ez dira kirol praktikaren ondorio zuzena, hala nola muskulu-kontraktura, menstruazio mina edo artrosia. Artikulu honetan azaltzen da nola jokatu behar den min jakin baten aurrean, hotza noiz eta noiz eman, nola egin behar den eta zer neurri hartu behar diren.

 

Img frio calor lesion art
Irudia: buffalobo2513

Hotza ala beroa? Zer da hobea lesio bakoitzerako?

Oro har, beroa egoera kronikoetan eta hotzetan erabiltzen da. “Lesio akutua, zaintiratua edo muskuluen distentsioa adibidez, hantura eragingo du, eta, seguru asko, hantura, minarekin batera. Kasu horretan, hotz-aplikazioak odol-fluxua murriztu egingo du kaltetutako eremura, eta horrek ere hantura eta hantura eragingo ditu, eta horrek ere murriztu egingo ditu. Horrelako kasuetan, lesioa gertatu ondoren, RICE akronimoari jarraitu behar zaio: atsedena, izotza, konpresioa eta goratzea”, azaldu du Jose Manuel Brandi de la Torrek, Espainiako Fisioterapeuten Elkargoen Kontseilu Nagusiko idazkari nagusiak.

Bestalde, adituaren esanean, lesio kronikoek hainbat ehun gehiegi erabiltzearen ondorio izaten dira: mina eragiten dute, eta, ondorioz, kontrakturak eta malgutasunaren murrizketa, “tenislariaren ukondoa, akila-ukondoa, akiletako tendinitisa eta akiletako tendinopatia bezala”.

Noiz eta nola aplikatu krioterapia

Hotzarekin edo krioterapiarekin egindako tratamenduak odol-fluxua kaltetutako eremura murrizten laguntzen du lesio akutuetan. Hori onuragarria da lesio baten hantura-fasean (lesioa gertatu osteko lehenengo 72 orduetan edo lehenago zegoen bat larriagotzean), zauritutako eremuan pilatzen den hantura eta hantura murrizten laguntzen baitu. Mina eta espasmoak murrizteko ere egokia da terapia hau.

Hotzetan, 1-2 orduz behin eta 10-20 minutuz egin behar da hotza.

“Lesioa gertatu eta gutxienez 72 orduko epean erabili behar da, giharretako minik edo gauez minik ez duen bitartean edo goizean esnatzean. Denbora horretan, saihestu egin behar da beroa, alkohola eta masajea erabiltzea (lesionatutako gunean), eta horrek areagotu egiten du odol-fluxua eta gero hantura”.

Hotza 1-2 orduz behin eta 10-20 minutuan aplikatzen da. Era askotara egin daiteke: izotz-kubotxoen poltsa baten bidez, kaltetutako ilar-sorta batekin, eta berriro erabil daitezke, berriro ere izozkailuan, behar adina aldiz (baina ez dira kontsumitu behar, desizoztu eta izoztu egin badira). “Konpresa hotzak edo produktu izoztuak erabiltzen direla zaindu behar da, erredurak azkar eta babes egokirik gabe eragin baititzakete (eskuoihal bat edo hesi-oihal bat)”, adierazi du adituak.

Brandi de la Torreren hitzetan, “egokiena da olio-kantitate txiki batekin igurtzita, Brandi de la Torrek dioenez”, ez du aholkatzen masajeak izotzarekin edo ur izoztuan (izotzarekin), eta fisioterapeutak egiten ez baditu, ez da komeni.

Beste gomendio batzuk hauek dira: oso kontuz ibili adin aurreratuko pertsonekin, haur txikiekin, diabetearekin, zirkulazio-arazoekin edo hotzarekiko hipersentiberatasunarekin.

Noiz eta nola aplikatu termoterapia

Ez da komeni beroa erabiltzea hantura, zirkulazio txarra edo diabetesa badago, besteak beste.

Larruazalean aplikatutako beroak edo termoterapiak areagotu egiten du bere tenperatura eta azpiko ehunena. Horrek odol-hodiak dilatatzen ditu, hala nola arteriak, eta horri esker, odol gehiago jariatzen da inguruan. Fluxu-gehikuntza horrek hondakinetatik hondakinak kanporatzen, mantenugai gehiago iristen eta ehunak lasaitzen laguntzen du. Odolaren tenperatura igotzeak ere berotu egiten du inguruko aldea, eta areagotu egiten du ehun bigunen malgutasuna.

“Lesio batek 72 ordutik gorako eboluzioa duenean, artikulazioetan edo muskuluetan zurruntasun kronikoa dagoenean eta artikulazioetan mina dagoenean, beroa erabiltzea gomendatzen da bero heze gisa (bainua edo ur beroa, ur beroko botila, gela termikoa, etab.). edo bero lehor gisa (kuxin beroa edo manta elektrikoa)”, azaldu du Brandi de la Torrek.

Aplikatzeko modua 10-20 minutu bitartekoa da, fisioterapeutak denbora gehiago adierazten ez badu behintzat. Ez da komeni beroa erabiltzea hanturarik, zirkulazio txarrik, diabeterik, larruazalaren sentsibilitate aldaturik edo infekzio-prozesurik badago, ezta zauri ireki batean edo jostura-puntuekin ere.

Lesio baten aurrean, noiz joan behar da fisioterapeutarengana?

Baina noiz joan behar da fisioterapeuta batengana? Herritar gehienek ez dakite noiz komeni den fisioterapeuta batengana joatea, ezta osasun-profesional horrek egin dezakeen hori ere. Izan ere, mina jasaten denean, edozein motatakoa izanik ere, lehen aldia bada, zaila da norengana jo. Familiako medikuak lagundu dezake, edo baliteke profesional espezializatuenen bat behar izatea.

Fisioterapiak lesioa eta funtzioa berreskuratzen laguntzen du lesio, gaixotasun edo ezintasun batean

“Fisioterapeutak sistema muskulu-eskeletikoan espezializatzen dira, osasun orokorra eta ongizatea hobetzen laguntzeko. Osasun-profesional espezializatuak gara, eta edozein adinetako pertsonei eragin diezaieketen hainbat egoera eta gaixotasunek eragindako mina, manipulazioa, masajeak eta metodo elektrikoak erabiltzen dituzte, besteak beste, fisikoak, manipulazioak, masajeak eta metodo elektrikoak”, adierazi du fisioterapeutak.

Fisioterapiak mugimendua eta funtzioa leheneratzen laguntzen du, norbait lesio, gaixotasun edo desgaitasun batek ukitzen duenean, baina baita etorkizunean lesio edo gaixotasun-arriskua murriztera ere. “Gehienetan, ikerketek erakusten dute fisioterapia goiztiarreko tratamenduak onura ugari ekartzen dizkiela pazienteei”, zehaztu du espezialista honek. “Kasu batzuetan, oso argi dago berehala medikuarengana joan behar dela lesio larri bati aurre egiteko. Baina, eta akiles edo zaintiratu bat bada, bi astetan konpon daitekeena? “espezialistak airean uzten du espezialista.

Fisioterapiak hainbat prebentzio- eta tratamendu-metodo ekar ditzake, pertsona batek dituen arazo espezifikoen arabera. Horretarako, hiru ikuspegi nagusi erabiltzen dira: hezkuntza eta aholkularitza, mobilizazioa eta ariketa, eta, azkenik, eskuzko terapia. Osasun-profesional honek aholku eman dezake jarduera fisikoa erritmo egokian nola areagotu eta atsedenaldiaren eta jardueraren arteko oreka egokia aurkitzeko.

Hotza eta beroa txandakatuz

Fisioterapian asko erabiltzen den tresna hotza eta beroa kontrastatzeko bainuak dira. Errehabilitazioan, gorputz-adarretako ibilgetze luzeak edo luzeak errehabilitatzen dira, edema gutxitzeko, edo artritisaren hantura-faseko une batzuetan, besteak beste.Horretarako, gorputz-adarra urez betetako ontzi batean sartzen da, 38 ºc eta 44 ºc bitartean, gutxi gorabehera 7-10 minutuz. Ondoren, azkar pasatzen da beste batera, minutu batez 10 ºc eta 20 ºc bitartean, eta ontzi berora lau minutu gehiago pasatzeko, ordu erdiko zikloa osatu arte eta ur berotan amaituz. Hala ere, teknikak hainbat aldaketa izan ditzake.Bainu horiek hodi-uzkurdura eta larruazaleko hodi-zabalkuntza eragiten dute, eta horien helburua da tokiko zirkulazioa handitzea (eta, ondorioz, baita gorputz-adar kontralaterala ere, neurri txikiagoan bada ere). Teknika segurua dirudien arren, kontraindikatua dago zenbait egoera klinikotan; beraz, gomendatzen da fisioterapeuta bat egitea beti.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak