Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Idorreria gainditzea: ariketa, elikadura eta errutinak

Inkesta baten arabera, hiru espainiarretik bik ez dute kontsultatzen profesional sanitario bakar batekin ere idorreria-arazoak

Espainiako bost biztanletik batek idorreria-arazoak ditu, Espainiako Digestio Aparatuaren Fundazioaren (FEAD) datuen arabera. Espainian lehen mailako arretako kontsulten %20 sintoma horiekin lotuta egon arren, portzentaia handiagoa izan liteke eragindako guztiek medikuarekin edo erizainarekin kontsultatuko balute. Duela gutxi egindako inkesta baten arabera, hirutik batek bakarrik egiten du. Artikulu honetan idorreriaren arrazoi nagusiak deskribatzen dira, eta urte osoan zehar eta, bereziki, jaialdietan, Eguberrietan, arintzeko aholku batzuk ematen dira.

Irudia: Boxhead Mr.

Hiru espainiarretik bik ez dute inolako profesionalik kontsultatzen idorreria-arazoak dituenean, Espainia osoko 2.000 pertsonarentzako Hesteak Arautzeko Foroaren inkestaren arabera. Emaitzek adierazten duten bezala, sendagilearengana ez joateko arrazoien artean, sintoma hauei ematen zaien garrantzia eskasa da, edo arazo hori dela onartzen duen lotsa. Nagikeria eta denbora falta ere, kontsultara ez joateko arrazoi batzuk dira. Horrelako arazoren baten aurrean sendagilearengana edo farmazialariarengana gehien joaten direnak 65 urtetik gorakoak dira, zehazki, %40.

Idorreria esaten zaio pertsona batek astean hiru posizio baino gutxiago dituenean. Hala ere, irizpide hori ez da nahikoa; izan ere, jende askok maiztasun normala du, baina molestia elkartuak ditu, gehiegizko esfortzua, gorozkien loditasun gogorra edo ebakuazio sentsazio osatugabea. Oro har, pronostikoa arina da, haur eta zaharrengan izan ezik. Molestiek 72 ordu baino gehiago irauten badute, profesional batzuek supositorioak edo mikroenemak gomendatzen dituzte. Luzatzen bada, familiako medikuarengana joatea komeni da, patologia elkarturik dagoen egiaztatzeko eta nutrizio-jarraibide egokiak ezartzeko.

Idorreriaren aurka: elikadura, ariketa eta ordutegi erregularrak

Eguberrietan idorreria izaten da, zuntz gutxiago hartzen delako, jateko eta lo egiteko ordutegiak aldatzen direlako eta alkohol gehiago edaten delako


Idorreria izateko arrisku faktore nagusiak elikadura desegokia, ariketa falta eta, azkenik, komunera joateko gogoa erreprimitzea dira. Duela gutxi, estres hori ere funtsezko elementua izan da, janari azkar gehiago hartzea eta fruta eta zuntza txikitzea eragin baitu.

Digestio Aparatuaren Espainiako Fundazioak (FEAD) bost puntutan laburbiltzen ditu idorreria murrizteko eta heste-osasun ona izateko aholkuak:

  • Janaria: oso gomendagarriak dira barazki freskoak, frutak eta labore integralak, zuntz edukiaren arabera (Espainian aholkatzen denaren erdia baino ez da kontsumitzen); lekaleak eta fruitu lehorrak ere jaten dituzte (astean bitan jan behar dira). Elikagai flatuloen kontsumoa mugatu behar da eta azukre finduak (gozoak, pastelak, etab.) mugatu. ), elikagai gantzatsuak, kafea eta pikanteak.
  • Ura eta edariak: ur edo likido gehiago hartzea (infusio ez estimulatzaileak eta salda leunak) eta freskagarri azukretsuak eta gasezkoak mugatzea.
  • Elikagaiak prestatzeko: digestioa errazteko, hobe da egosketa leunak egitea, hala nola lurruna, labea edo papillotea.
  • Ariketa arina egunero: tokietara oinez joatea, metrotik geltoki bat edo bi jaistea, dantzatzea edo bizikletan ibiltzea nahikoa jarduera dira idorreriarentzat.
  • Ordutegiak: bazkaltzeko ordutegi erregularra izatea, berandu ez afaldu (goizean goserik gabe jaiki eta gosaldu gabe) eta beti ordu berean bainura joaten saiatzea, giro lasaian eta intimoan beste aholku batzuk dira.
  • Hesteak Erregulatzeko Foroak medikazio farmazeutikoko efektu libragarriko produktu naturalak gomendatzen ditu, komunera joan gabe egun batzuk igaro badira. Heste-igarotzea erregulatzen laguntzen duten sendabelarrek, hala nola frangulak, fucus-ak edo oskola sakratuak, mesede egiten diete posizioei.

    Espezialistek, berriz, idorreriaren inguruko zenbait mito alde batera uzten saiatzen dira, eta, berez, kaltegarriak izan daitezke. Berriro esan dute gezurra dela erretzeak idorreria saihesten duela eta, aldiz, jogurt asko jaten dituela.

    Nork jasaten du idorreria gehien?

    Oro har, noizbehinkako idorreriak bost espainiarretik bati eragiten diola kalkulatzen da. Gehien sufritzen duten pertsonak emakumeak dira (% 18), beren anatomia pelbikoagatik, hormona-faktoreengatik edo sedentarismoagatik.

    Era berean, 50-64 urte bitarteko adin-tartea da gehien estimatzen denetako bat. Arazoa da pertsona horiek heste-erregulazioari eragiten dioten botika asko hartzen dituztela, eta, bestalde, hestearen mugikortasuna zailtzen duten baldintza fisikoak dituzte.

    Era berean, haurdun dauden emakumeen %38k arazoak sortzen dituzte haurdunaldian zehar, digestio-aparatuaren aldaketa fisiologiko eta anatomikoengatik. Kasu horietan, duela gutxi Kanadako Familiako Medikuen Elkargoak argitaratu zuenez, progesterona maila handitu egiten da, eta hormona motilina mailak murriztu egiten dira, hesteetako igarotzea gutxitzen baitute. Gainera, hesteen ur-xurgapena areagotu egiten da, eta horrek gorozki lehorragoak sortzen ditu. Era berean, haurdunaldia aurrera doan bitartean, umetokiaren tamaina handitzeak hestea mantsotu dezake.

    Eguberrietako soberakinak eta idorreria

    Gabonetan, herritar gehienek gehiegikeriak egiten dituzte, batez ere, elikagaiak. Oro har, data hauetan eta ondoren, ohikoa da idorreria izatea; izan ere, jaietan zuntz gutxiago hartzen da, jateko eta lo egiteko ordutegiak aldatzen dira eta ohi baino alkohol gehiago edaten da. Hori guztia fakturarik gerta ez dadin, espezialistek honako hau azpimarratzen dute:

    • Gabonetako agapetan eserita egoten den denbora gehiegi ez luzatzea; izan ere, denbora gehiago behar izaten dute kontu gehiago hartzeko.
    • Komatxoak orekatzea gainerako egunetan elikadura orekatua eginez eta orduen artean ziztatzea saihestuz.
    • Graduazio handiko likoreak ahaztu.
    • Edan egunean bi litro ur, eta ez utzi zuntz, barazki eta fruta freskoetan aberatsak diren elikagaiak jatetik.
    • Gozoak mahaian eta zati txikitan aurkeztu.
    • Poliki eta lasai jan.
    • Saiatu estresa saihesten. Askotan, Gabonetan, urduritasuna sortzen da. Funtsezkoa da antolatzea, lehentasunak ezartzea eta zereginak metatzea ez uztea.

    RSS. Sigue informado

    Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

    Hau interesa dakizuke:

    Infografiak | Argazkiak | Ikerketak