Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Idorreria biztanleen bostena da.

Nahaste hori Oinarrizko Osasun Laguntzako digestio-gaiei buruzko kontsulten %20 da.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2012ko maiatzaren 29a

Idorreria biztanleriaren %12tik %20ra bitartekoa da, nahiz eta emakumeetan gizonezkoetan baino bi aldiz maizago gertatzen den. Gainera, Digestio Aparatuaren Espainiako Fundazioak (FEAD) Digestio Aparatuaren Nazioarteko Egunean, maiatzaren 28an, idorreria prebenitzeko eta tratatzeko lehen gida argitaratu du, eta Oinarrizko Osasun Laguntzan digestio-aparatuari buruz egindako kontsulta guztien %20 da nahaste hori.

“FEADen helburu nagusia da Espainiako populazioaren digestio-osasuna sustatzea eta bizi-kalitatea hobetzea. Aurten, Digestio Osasunaren Nazioarteko Eguna dela eta, idorreriaren prebentzioan eta tratamenduan jarriko dugu arreta berezia, sintoma horrek eragina baitu eta kezkatu egiten baitu espainiarren artean duen eragin handiagatik”, adierazi du FEADeko lehendakari Manuel Valenzuela doktoreak. Eskuliburua doan deskarga daiteke FEADen web orrian. Espainiako Digestio Patologiako Elkartearen (SEPD) laguntza eta Shire eta All-Bran de Kellogg’s erakundeen laguntza ditu.

Gida honen arabera, idorreria astean hiru aldiz baino gutxiagotan egiten da, gorozki urriekin, gogorrekin eta lehorrekin. Hala ere, Miguel Bixquert eskuliburuaren egileetako batek adierazi duenez, “bete beharreko neurri higieniko-dietetiko errazekin prebenitu eta kontrola daiteke, hala nola, elikadura egoki eta osasungarria izatea, zuntza, barazkiak eta fruta barne, behar adina ur edatea, ariketa fisikoa egitea, komunera joan nahi izatea eta idorreria eragiten duten botikak ez hartzea”.

Gidak baditu jarraibideak ere, hala nola ebakuaziorako ordutegi egokia bilatzea, komunera joateko eta denbora hartzeko gogoa etengabe ez zapaltzea. Gainera, gomendatzen du animalia-koipe eta hesteki gutxiago kontsumitzea, likido gehiago kontsumitzea, erretzeari uztea eta ariketa fisikoren bat egitea. Alde horretatik, Pilatesen ariketei buruzko atal bat ere badu eskuliburuak, eta hori da, hain zuzen ere, ohitura saludigestibo gomendagarrietako bat. “Pilatesen praktika onuragarria da idorreriaren aurrean, hesteetako mugimendu peristaltikoak erraztu eta hesteetako igarotzea errazten baitu”, zehaztu du Marta Sanchok, Pilatesen aditua den fisioterapeutak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak