Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ikerketa baten arabera, menopausiaren nutrizioa bizimoduak eta adinak zehazten dute.

Espainiako emakumeak batez bestekoak baino gehiago arduratzen dira beren osasunaz klimaterioan

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Larunbata, 2002ko abenduaren 14a

Espainiako 941 emakume menopausikorekin egindako azterlan batek erakutsiko digu nola eragiten duten bizimoduak eta adinak beren dietan. Horrek, era berean, etapa horretako arrisku batzuk prebeni ditzake, hala nola osteoporosia, obesitatea, hipertentsioa eta arazo kardiobaskularrak.

Gregorio Varela-Moreiras irakasleak zuzendu du ikerketa, Nutrizioko katedradunak eta San Pablo-CEU Unibertsitateko Zientzia Esperimentalen eta Osasunaren Fakultateko dekanoak, María Basagoiti eta Natalia Úbedarekin lankidetzan. Lehen emaitzak aste honetan aurkeztu ziren. Oro har, Espainiako emakumeek batez bestekoak baino interes handiagoa dute klimaterioan, eta interesa handitu egiten da adinean aurrera egin ahala.

Lan horretarako, autoreek bost eremutan banatu zuten Espainia: iparraldean, hegoaldean, erdialdean, Levanten eta Kanarietan. Faktore soziodemografikoek hiriaren eta landaren arteko desberdintasunak ekarri zituzten, hiri-ingurunean barazki eta barazki gehiago kontsumituz, eta espero izatekoa zen hori. Faktore hauek hartu zituzten kontuan, besteak beste: gorputz-masaren indizea, jarduera fisikoa, tabakoa, adina, ordezko hormona-terapia eta elikagai aberastuak eta bitamina- eta mineral-gehigarriak hartzea.

Horren ondorioetako bat da Kanarietan eta arku mediterraneoan (Katalunian izan ezik) dietak okerrera egiten duela, eta zerealak eta lekaleak gutxi kontsumitzen direla. Iparraldean, berriz, desoreka tradizionalak daude: zerealak eta lekaleak ugaritu egiten dira, eta haragia eta arraina gutxitu.

Ohitura osasungarriak -ez erretzea, alkohol gutxi hartzea, egunero jarduera fisikoa egitea, esneki gehiago kontsumitzea, azukreak eta koipeak kontrolatzea- eta bitamina-gehigarriekiko eta aberastutako elikagaiekiko interesa parekatu egiten dira. Emakume ez-erretzaileek, adibidez, esneki, barazki, lekale eta arrain gehiago hartzen dituzte. Erretzaileek, ordea, beste alderdi batzuetan ere arreta jartzen dute: alkohol gehiago edaten dute eta maiz janari lasterra erabiltzen dute: pizza, aurrez prestatutako jakiak, sandwichak…

Varela-Moreiras irakasleak aldi honetarako gomendio erabilgarri batzuk gogorarazi ditu: menu askotarikoak eta apetatsuak prestatzea, neurriz kanpoko plateretatik aldentzeko; zuntz ugariko elikagaiak sartzea; zerealak eta fekulak barazkiekin konbinatzea, plateren bolumena kaloria gehiegi gabe handitzeko, edo sendotasun gogorreko elikagaien kontsumoa sustatzea (barazki gordinak, azenario-makilatxoak…), lan gastriko handiagoa eskatzen dutenak.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak