Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Ikusizko estresa: zer da eta nola eragotzi

Ordenagailuaren pantailaren aurrean zortzi ordu baino gehiago irauten duten pertsonen% 80k ikusmen-estresa izaten du, begi-ahalegin handiegiari erantzuteko.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2013ko urtarrilaren 25a

Ikusmen nekatua, ikusmen lausoa, eraginkortasun bisuala eta buruko mina, muskuluetako mina zerbikaletako eta bizkarreko mina eta neke orokorra dira ordenagailu-pantaila baten aurrean ordu gehiegi pasatzen dituztenak erne jar ditzaketen adierazpenetako batzuk. Artikulu honetan deskribatzen da nola ikusten den ikusmen-estresa, denbora-epe luzeetan eta jarraibide ergonomiko zuzenak ez jarraitzeagatik ikusmen-estresa eragin dezakeena, ikusmen-nekea eragin dezakeena.

Irudia: bark

Ikusi jarduera horretan hainbat faktore elkartu behar direla. Batzuetan, ikusmen-zolitasuna zuzena den arren, irudipena ez da erosoa, batez ere distantzia laburretan. Kasu batzuetan, ikusmen-nekearen edo astenopiaren ondorioz gertatzen da. Nahiz eta termino horrek "ikusmen eskasa" esan nahi duen, ez du esan nahi ikusmen-funtzioa gutxitzeari buruz ari denik, ikusmen-aparatuaren borondatezko esfortzu batek ikusmena egokitzeko eta doitzeko eragindako eragozpenengatik baizik.

Denbora luzean eta denbora luzean lana egiten dutenek begi-nekearen sentsazioa izaten dute.


Espainiako Ergoftalmologia-Elkartearen arabera, honako hauek dira astenopiaren sintoma ohikoenak: begiko zolitasuna, ikusmen lausoa, diplopiaren sentsazioa (Ergofttalmologiko Española), ikusmen lausoa, Ergoftalmologiko espainiarra, begiko gorritasuna, begiko sentsazioa (ikusmen bikoitza), begien zolitasuna eta objektuen pertzepzio lausoa; eta buruko mina.

Begi-nekearen edo ikusmen-deserosotasunaren efektu hori ohikoa da denbora luzean eta denbora luzez lan egiten duten pertsonek, hau da, ikusmena etengabe estres egoeran jartzen dutenek. Ikuspen egokia lortzeko egin behar den begietako ahaleginaren ondorioz, pertsona horrek irudimenaren zorroztasuna murrizten du, nahiz eta aldi baterako izan.

Ikusmen-estresa murrizteko sei aholku

Lan-eremuan ikusmen-estresa gutxitzeko, espezialistek gomendatzen dute jarraibide ergonomiko batzuk kontuan hartzea:

  • 1. Aulkiak jarrera orekatuan esertzeko moduko bizkarralde egokia izan behar du. Garrantzitsua da eserlekuaren altuera eta bizkarraldearen lerrokadura erregulatzea. Bizkarra zuzen egon behar da, oinak euskarri baten gainean jarrita, eta bularraldearen jarrera bat, arnasa sakon hartzeko.
  • 2. Lan-azaleraren inklinazioak 25 bat gradu izan behar du gainazal horizontaletik abiatuta, buruaren, sorbaldaren, lepoaren eta begien gaineko tentsioa murrizteko.
  • 3. "Gertutik" lan egiten denean, Harmoniko distantziara egin behar da (ukondoak mahaigainean egon behar du, eta hatz-koskorrak kokotsean) burua beherantz makurtuta. 40 zentimetrokoa izan ohi da. Funtsezkoa da kontziente izatea bereizketa hori ez murrizteko.
  • 4. Argiztapen orokor egokia da (hobe da naturala izatea), lan-eremuan zentratutako bat bezalakoa, eta, gutxienez, sakonekoa baino hiru aldiz biziagoa. Argi zuzen hori eskuinaren kontrako aldetik sartu behar da, itzalak saihesteko. Kontuz ibili behar da altzarien islekin eta kontrasteekin, horiek saihesteko jarrera desegokiak hartzeko.
  • 5. Boligrafoa edo arkatza ongi helduta, ez da lan-eremua gehiegi alboratu behar edo gehiegi gerturatu behar: muturretik 2,5 zentimetrora hartu behar da, eta hatz lodia eta erpurua erabili behar da euskarri gisa eta euskarria euskarri gisa baino ez.
  • 6. Urrutitik ikusmena fokatzeko atsedenaldiak egitea. Komeni da 15 minutuz behin minutu bat hartzea begiko nekea murrizten laguntzeko. Denbora horretan leihotik begiratzeko aprobetxa daiteke. Batzuetan, lanbide batzuetan, espezialistek inguruko lanak egiteko lenteak agintzen dituzte.

Ikusmen-estresa haurrengan

Umeek ere estresa nozitzen dute. Martina Abel, hezkuntzaren esparruan ikusmen-terapian aditua den optica-optometrista aditua, nahiz eta ikusmenaren funtzio gehienak helduenak bezalakoak izan, helduenak bezalakoak direla azaldu du, eta hortik aurrera, ikusmen sistema heldua da ikusmen eskaerak kudeatzeko. Hala ere, indarrean dagoen hezkuntza-programak adingabeek ikusmena behartu behar du erabat garatu aurretik”.

Hala, haurrei presioa egiten zaie ikas dezaten. Cambridgeko Unibertsitateak (Erresuma Batua) egindako ikerketa baten arabera, bost urteak helduegia dira irakurtzen irakasteko. Beste era batera esanda, haurrek, nerabeekin eta helduekin gertatzen den bezala, gero eta gehiago behartzen dute tamaina ezberdineko pantailak (ordenagailuak, telefono mugikorrak, tabletak eta abar) maiz erabiltzera. ).

Ezin da ikasi buruko minagatik, ezin da amaitu etengabeko malko-lana eta, are gehiago, matematika-problema baten idatzizko argibideak ez ulertzea dira gurasoei alerta-egoeran jar diezazkieketen aitzakiak. Ikasleengan garrantzitsua da, gainera:

  • Aire zabaleko jarduera sustatzea ez du sedentarismoaren aurka bakarrik egiten, baizik eta urruneko ikusmena finkatzeko, eta horrek ikusmen-nekea murrizten laguntzen du.
  • Mugatu telebistaren erabilera egunean bi orduz baino gutxiagora, eseri pantailatik bi metro baino gehiagora eta ikusi argia piztuta. Funtsezkoa da haurraren jarrera zuzentzea eta, noizean behin, begirada desbideratzen irakastea. Bideo-jokoen eta ordenagailuaren erabilera ere mugatu egin beharko litzateke.

Izan ere, IDEFIS azterketaren emaitzek Europako zortzi herrialdetako 16.000 haur baino gehiagotan eta bi eta bederatzi urte bitarteko adinetan egin zuten, eta frogatu zuten Europako bost adingabeko gaztetik batek gehiegizko pisua duela, eta Europako hegoaldeko herrialdeetan, adibidez, prebalentzia handiagoa duela. Ohitura kaltegarri errotuenen artean, ariketa fisiko gutxiegi dago (egunero ariketa fisiko moderatua baino 60 minutu gutxiago) eta pantaila baten aurrean ordu gehiegi (astean 14 ordu baino gehiago).

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak