Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Jarduera fisikorik eza obesitatea baino kaltegarriagoa da

Berriki egindako azterketa batek esan duenez, gizentasuna baino jarduera fisikorik ez egoteak heriotza gehiago eragiten ditu

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2015eko otsailaren 13a

Aspalditik, inork ez du zalantzan jartzen sedentarismoak pertsona baten osasun-egoeran duen eragina, eta oso faktore garrantzitsua da gaixotasun askoren garapenean. Horrez gain, frogatu da, dieta desegokia eta substantzia toxikoen kontsumoa (tabakoa eta alkohola, adibidez), 16 milioi pertsona baino gehiago hil direla mundu osoan. Orain, azterketa baten arabera, jarduera fisikorik ez izateak kalte egiten dio osasunari gizentasunak baino. Artikulu honetan, jarduerarik ezak dakartzan kalteak azaltzen dira, eta bizimoduaren aldaketa txikiek osasunerako onura handiak ekartzen dituzte. Bihotza babesteko ariketa fisikoa egiteko gutxieneko ariketak ere zehazten dira.

Irudia: yekotropotstudio

Munduko heriotza-tasari dagokionez, ezintasun fisikoa laugarren arrisku-faktorea da, eta mundu osoan erregistratutako heriotzen %6aren atzetik dago.Osasunaren Mundu Erakundea(OME). Gainera, sedentarismoa da bularreko eta koloneko minbizi kasuen %25 inguru, diabetesa %27 eta kardiopatia iskemikoaren karga %30 inguru (gaixotasun kardiobaskular honi lotutako heriotza edo ezgaitasunak).

Inaktibitateak heriotza bikoitza eragiten du, obesitatea baino

Egunean 20 minutu bakarrik ibili behar izanez gero, oinez ibiltzeko arriskua %16 eta %30 bitartean murrizten da.

Sedentarismoa gizentasuna baino hilgarriagoa da. Horrela, duela gutxi egindako azterketa bat da, eta horren Epidemiologia Unitateak egin du.Cambridgeko Unibertsitatea(Erresuma Batua) eta American Journal of Clinical Nutrition aldizkarian argitaratua. Ondorio horretara iristeko, Europako 334.161 gizon eta emakumeren datuak bildu ziren, eta dagoeneko "Elikaduraren eta Minbiziaren Europako Ikerketa Prospektiban" (EPIC) parte hartzen zuten, eta batez beste 12 urte iraun zuten. Gerriaren altuera, pisua eta zirkunferentzia bezalako aldagaiak hartu ziren kontuan, baita jarduera fisikoaren mailak ere.

Zientzialariek ikusi zuten garaiz aurreko heriotza-arriskua (70 urte baino lehen gertatzen zirenak kontuan hartuta) alderatuz gero, talde ez-aktiboen eta neurriz kanpokoen arteko konparazioak egiten zirela, eta, hala, lan-jardueraren eta jolas-jardueren arteko konbinazioaren arabera hartzen zirela. Emaitzen arabera, parte-hartzaileen %22,7k ez zuen jarduera fisikorik (lan sedentarioa eta jarduera ludikorik gabea), eta bizimodu sedentarioak obesitateak baino heriotza bikoitza eragiten zuen, eta gorputz-masaren indizearen (GMI) erlazioa independentea zen heriotza goiztiarrarekin.

Halaber, frogatu zuten urtero 600.000 pertsona hiltzen direla jarduera fisikorik ezagatik, obesitatearen ondorioz hiltzen direnen bikoitza. Hala ere, datuek adierazten dutenez, datuek alderdi positiboa erakusten dute: nahikoa da aldaketa txikiak egitea joera aldatzeko; izan ere, oinez ibiltzea bezalako jarduera errazetan egunean 20 minutu baino ez inbertitzea %16 eta %30 bitartean murrizten da. Errutinazko aldaketak, gainera, gehiago faboratzen omen zituen jarduerarik gabe zeudenek pisu normala zuten, baina oso onuragarria zen gehiegizko pisua zuten pertsonentzat ere.

Gutxieneko ariketak, osasun kardiobaskularrerako gutxieneko ariketa fisikoan

Ariketa fisikoa maiz egitea funtsezkoa da edozein adinetan bizimodu osasungarria izateko


Beraz, funtsezkoa da ariketa fisikoa modu erregularrean egitea, edozein adinetan bizitza osasungarria izateko eta gaixotasun asko marraz mantentzeko. Baina, zer baldintza bete behar ditu praktika horrek onurak lortzeko? Honen arabera:Bihotzaren Espainiako Fundazioa, eraginkorra izan dadin, muskulu-masa handiak mugitu eta erregularki egin behar da, hau da, denboran zehar. Adituen esanetan, gutxienez, egunean 30 minutu egin behar dira, astean hirutan, eta beti kontuan hartuta adina, lehenago jardueraren bat egin bada eta aurretik patologiak badaude. Edozein zalantza izanez gero, onena erreferentziazko osasuneko profesionalarekin kontsultatzea da, eta horrek baloratuko du kontraindikaziorik badagoen.

Hala ere, bizi-estiloaren zenbait alderdi alda daitezke, aktiboago eta modu errazagoan egiteko. Estatu espainiarreko eta nazioarteko hainbat zientzia-elkartetako adituek, besteak beste,American Heart Association(AHA) gomendatzen dute:

  • Eskailerak erabili igogailuaren ordez.
  • Autoa ez erabiltzea edo ahalik eta gutxien egitea. Ahal den guztietan oinez edo bizikletaz joatea.
  • Automobilaren erabilera ezinbestekoa bada, hainbat etxadi aparkatu, eta autobusa edo metroa erabiltzen bada, lehenago geldialdi batzuk egin eta oinez eta presaka amaitu. 10 minutuko blokeetan oinez ibiltzea gomendatzen da.
  • Txakurra edukiz gero, aprobetxatu, afaldu ondoren.
  • Izkinako tabernan aparteko aperitiboa aldatu, auzotarrak bizkortutako martxa batean.

Ariketa fisikoa eta ariketa: ez da gauza bera

Jarduera fisikotzat hartzen da muskulu-sistema eskeletikoak energia-gastua behar duen gorputz-mugimendu oro. Hala ere, ez da ariketa bera. Ariketa fisikoa gaitasun edo forma fisikoaren osagai bat edo gehiago hobetu edo mantendu nahi dituen jarduera fisiko planifikatua, egituratua eta errepikakorra da. Horrela, ariketa fisikoak gorputza mugitzea eskatzen duten jarduera guztiak barne hartzen ditu eta, era berean, lan egiten denean egiten diren jarduera guztiak, modu aktiboan edo jolas-jardueretan parte hartuz egiten direnak.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografias | Argazkiak | Ikerketak