Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

“Jarrera ona izanez gero, lepoko eta bizkarreko mina eta lesioak saihestu”

Pablo Olabe, Fisioterapian doktorea eta Murtziako Unibertsitate Katolikoko ikertzailea

Espainiar gehienek etxetik ateratzen dute telelana, covi-19ren osasun-krisiaren ondorioz. Eguneko ordu gehiegi eserita pasatzeak ondorioak ekar diezazkiguke eta bizkarreko eta lepoko mina eragin; eta ordenagailu bat erabiliz gero, begietako mina eragin. Gainera, etxean ez dugu beti lanerako altzari egokirik izaten. Askotan, aulki ergonomikoak ez direnean edo argi gutxi dagoenean egiten dugu. Pablo Olabe doktoreak, Murtziako Unibertsitate Katolikoko ikertzaileak eta Thalasiako Fisioterapia Zerbitzuko zuzendariak, zenbait ohar eman ditu etxeko lanak gehiegi ez eragiteko, eta jarrera ona izateko eta begi-gimnasia proposatzeko jarraibideak emateaz gain, 50 minutuan behin atseden hartzea gomendatzen du gorputza artikulatzeko eta hidratatzeko.

Etxean lan egiten duten ordu eta egun asko pisatzen dute, bai maila emozionalean, bai gure gorputzean. Nola egin beharko genuke lan lepoko eta bizkarreko minik ez izateko?

Garrantzitsua da alderdi desberdinak kontuan hartzea. Gure lana eserita egingo badugu, gure gorputzak jarduera horrekiko duen posizioa da garrantzitsuena. Aulkiaren altuera, mahaiaren altuera eta jarrera horrekiko gure besoen kokapena garrantzitsuak dira, hortik aurrera sorbaldetan eta lepoan tentsio gehiago edo gutxiago metatuko baita.

Hori erraz bete daiteke bulegoan, non lanpostu bakoitzari egokitutako aulkiak edo mahaiak baititugu, baina etxean aulki batean lan egiten dugu sukaldean, jantokiko aulkietan edo sofan. Nola egin beharko genuke?

Besaurreak mahai gainean bermatzeko moduan jarri behar ditugu besoak, eskumuturrak libre eta pisurik gabe. Eta gure besoak bertikalki eroriko lirateke mahai gainean. Horrela, zerbikalen eta sorbalden tentsio guztia desagertzen da, gorputzaren euskarri bat dagoelako mahai gainean. Funtsezkoa da jarrera ona izatea, horrela mina eta lesioak saihets daitezke!

Hankak ondo jartzea ere garrantzitsua da…

Noski. Gure oinak lurrean modu lauan bermatu behar ditugu, belaunak 90 gradu tolestuta, bizkarra aulkian zuzen edukita. Zangoak 90 gradutik gora tolestuz gero, lunbarreko tentsioren bat sor daiteke, baita hanketako odol-zirkulazioan eragozpenak ere, eta, gainera, erosotasun-sentsazioa aldatu egiten da.

Posturaz gain, beste faktore batzuk ere badaude gustura lan egiteko. Zein argi da egokiena?

Argi dago egokiena argi naturala dela, ahal den neurrian. Baina, artifiziala edo naturala izan, garrantzitsuena da ez dela ez aurrekoa ez atzekoa, alboko sarbidea baizik. Horri esker, begiak gutxiago nekatzen dira, eta ikusmena ez da hainbeste nekatuko. Hori oso garrantzitsua da, batez ere pantailekin lan egiten badugu, arreta jartzeak eragiten duen begietako nekea oso handia baita.

Ordenagailuarekin lan egiten badugu, nola saihestu pantailan begiak hondatzea?

Buruaren eta pantailaren arteko distantziak 60-80 zentimetrokoa izan behar du. Eta, gainera, pantailaren altuera gure ikuspegi horizontalaren gainetik ez egotea bilatu behar da, pixka bat beherago egotea baizik. Hala, ez da jarrera behartua sustatzen lepoaren gorantz, baizik eta garondoaren atzealdea luzatzen dela nabarituko dugu. Horrek zerbikaletan pilatzen den tentsioa arintzen du, batez ere zerbikal altuetan. Telelanetan, garrantzitsua da begietako gimnasia egitea ere: 10 segundoz, ikusmena urrutiko puntu batean finkatu behar da, begiak duen fokalizazio-ahalmena aldatu ahal izateko. Pantailaren aurrean hainbeste denbora igaro ondoren, kontrako egoera bilatu behar da: fokalizatu urruneko puntu batean, begiko muskuluen aktibazioa desberdina izan dadin. Begiak estali ere egin ditzakegu gehiegizko argitik atseden hartzeko.

Zer beste gomendio eman diezazkigukezu telelana egiten dugun bitartean gu zaintzeko?

Ordu erditik ordu erdira jaikitzea eta erlaxazio aktiboa erabiltzea oso baliabide erraza da geure burua zaintzeko. Mugikorreko alarma programatzea proposatzen dut, 40-50 minutuan behin aktibatzeko. Etxeko beste muturrean edalontzi bat jarri behar da, alarmak jotzen duenean haren bila joateko. Gorputz osoaren mugimendu artikularra izango da, jaikitzera behartuko gaitu eta, gainera, ura erabiliko dugu hidratatzeko. Une horretan, gainera, eremu zerbikala edo besoen aldea luzatzen badugu, edo lunbarra, lanean jarraitzeko jarrera onenean egongo gara.


Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak