Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

José Carlos Moreno, Espainiako Dermatologia eta Benereologia Akademiako lehendakaria (AEDV)

Sei pertsonatik batek larruazaleko minbizia du bizitzan zehar

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2013ko maiatzaren 14a

Irudia: CONSUMER EROSKI

El cáncer de piel avanza sin tregua: cada 10 años los casos de esta enfermedad oncológica se triplican, según la Organización Mundial de la Salud (OMS), y afecta ya a una de cada seis personas a lo largo de su vida. Por fortuna, el melanoma, un tumor de piel maligno, es menos habitual y atañe a una de cada 70 personas. De ahí que, llegada esta época del año, haya que empezar a aplicar los consejos que dan los especialistas para protegerse de los efectos nocivos del sol, explica en esta entrevista José Carlos Moreno, presidente de la Academia Española de Dermatología y Venereología (AEDV), catedrático de Dermatología de la Universidad de Córdoba y jefe de Dermatología del Hospital Reina Sofía de Córdoba. Moreno ha abordado estas cuestiones con motivo de la puesta en marcha de la Campaña del Euromelanoma 2013, en la que participan 30 países europeos, entre ellos España, y que este año hace especial hincapié en advertir a los más jóvenes sobre el peligro del sol mientras practican deporte al aire libre. Asimismo, en el marco de esta iniciativa, el próximo 22 de mayo se han previsto consultas abiertas, para realizar un cribado poblacional de cáncer de piel. Los ciudadanos podrán pedir cita a un dermatólogo en el teléfono 901-888-158 o a través de www.aedv.es/euromelanoma, para que les haga un examen de piel gratuito y completo y les dé consejo médico.

Eguzkitik babesteko zazpi aholku

Proteger y cuidar la piel frente a la exposición solar es fundamental para prevenir el cáncer de piel. Al inicio de cada temporada estival, los dermatólogos insisten en que, aunque esta enfermedad oncológica tarde en desarrollarse, la piel tiene memoria (acumula radiación desde la primera exposición) y las personas que no hayan tomado precauciones desde la infancia y la adolescencia tienen más números para padecer algún tipo de cáncer cutáneo a lo largo de la vida. Estas son algunas medidas aconsejadas por el presidente de la AEDV para protegerse de los rayos nocivos del sol:

  1. Lainotuta egon arren, eguzkitik babestu.
  2. Krema etxetik atera baino lehen eman.
  3. Eguzkitik babesteko krema egokiak erabili larruazal-mota bakoitzerako: argienetarako, 50 baino babes-faktore handiagoa, eta, gainerakoentzat, 20 eta 30 bitartekoa.
  4. Babes-krema bi ordutik behin aldatu behar da.
  5. Ez fidatu kremetan; eguzkitan egoteko denbora oso luzea bada, erabili txapelak eta kamisetak.
  6. Larruazalean orban susmagarri eta berri bat dagoenean edo lehendik dagoen bat aldatzen denean, medikuari begiratu behar zaio beti.
  7. Hondartzan ordu luzeak igarotzen dituzten pertsonak kirola eginez (hondartzako legea, palak, bela, etab.) eguzki-argi gutxien duten orduetan egin behar dute, goizeko lehen orduetan edo arratsaldeko bostetatik aurrera, eta beti eguzki-babesarekin.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak