Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kardiologoek arrain urdina kontsumitzea gomendatzen dute, gaixotasun baskular eta koronarioei aurrea hartzeko.

Atzo, produktu horri buruzko gida bat aurkeztu zen, kontsumoa finkatzeko asmoz, bereziki haurren artean

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2002ko urriaren 29a

Arrain urdinak omega3 gantz-azidoak ditu, eta, horiek metabolizatzen direnean, ondorio onuragarriak eragiten dizkiote organismoari: odolaren koagulazio-ahalmena murrizten du, arteria-presioa jaisten du, kolesterol-tasa txikia da, eta ondorio onuragarriak ditu, bai bihotzean, bai zirkulazio-sisteman eta garunean.

Datu horiek atzo jarri zituen agerian Espainiako Kardiologia Elkarteak, eta, Arrantzako eta Itsas Hazkuntzako Produktuen Merkatua Arautzeko Funtsarekin (FROM) batera, “Arrain urdina” gida aurkeztu zuen. Salud a mares”, Miguel Arias Cañete Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura ministroa buru duen ekitaldian.

“Espainia eta Portugal dira, Japoniaren atzetik, arrain-kontsumo handiena eta gaixotasun kardiobaskularren eragin txikiagoa duten herrialdeak”, gogoratu zuen Espainiako Kardiologia Elkarteko lehendakari José Manuel Cruzek.

Bestalde, FROM erakundeko lehendakari Alberto Fernándezek adierazi zuen Espainian urtero 36 kilo arrain kontsumitzen direla. Horietatik %76 etxeko kontsumoari dagokio, eta gainerako %24 erakundeei, jatetxeei eta ostalaritzari. “Gidak kontsumo hori finkatu eta haurrengana zabaldu nahi du”, gehitu zuen.

Dieta orekatua

Onura kardiobaskular horiek lortzeko adituek gomendatzen dituzten kantitateak astean hiruzpalau errazio bitartekoak dira, eta dieta orekatu batean sartzen dira. Horri ariketa erregularra gehitu behar zaio, eta erretzaile izanez gero, erretzeari uzten zaio.

“Arrain urdina, freskoa batez ere, oso gomendagarria da adin guztietan, eta kontuz ibili behar da digestio-arazoak izanez gero, astun samarra izan baitaiteke”, azpimarratu zuen Cruz doktoreak.

“Arrain urdina eta bihotza. Salud a mares programan, gainera, arrain horren arrantza, kontsumoa, merkaturatzea eta ekoizpena deskribatzen dira. Espezieen katalogoa eta errezeta-sorta ere baditu.

Espainiako Kardiologia Elkarteak banatuko du argitalpen hori medikuntza prebentiboko eta kardiologikoko profesionalen eta kontsumitzaileen elkarteen artean. Hala ere, interesdun guztiek Nekazaritza Ministerioan edo ULUn eska dezakete.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak