Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kardiologoek diote egunean 30 minutuz ibiltzeak gaixotasun kardiobaskularra izateko arriskua murrizten duela.

Aditu horiek dieta osasungarria egitea eta tabakoa uztea ere gomendatzen dute.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Igandea, 2008ko ekainaren 01a

Bihotz-hodietako gaixotasunei aurrea hartzeko estrategiarik onenetako bat da jarduera fisikoa egitea, ariketa fisiko neurritsua eginez, hala nola egunean 30 minutu ibiltzea, Carmen de Pablo doktoreak, Bihotzaren Espainiako Fundazioko kardiologoak (FEC), Bihotzaren XXIV. Astea dela eta.

Gure sistema kardiobaskularraren egoera baloratzeko probak egitea ere gomendatu zuen adituak. Proba horiek egiteko maiztasuna aldatu egiten da adinaren, gaixotasun kardiobaskularraren aurrekarien eta beste azterketa batzuetan lortutako aurretiazko zifren arabera. Arrisku-faktoreak kontrolatzeaz gain, bizi-ohitura osasungarriak hartu behar dira, besteak beste, dieta osasungarria, ariketa fisikoa eta tabakoa uztea.

Eragina emakumeengan

Gaur amaitzen den Bihotzaren Asteak emakumeak izan ditu protagonista aurten: “gaixotasun horien garrantzi soziosanitarioa eta eragin klinikoa gutxiesten dituzte, eta benetan dutena baino larritasun txikiagoarekin hautematen dituzte; horregatik, gizonak baino neurri handiagoan oharkabean uzten dute arrisku-faktoreen kontrola”, esan zuen doktoreak.

Gizonekin alderatuz gero, emakumeek gutxiagotan egiten dituzte kontrol medikoak, arrisku kardiobaskularra baztertzeko edo ebaluatzeko. Aitzitik, gaixotasun kardiobaskularra da kolektibo horren heriotza-eragile nagusia, baina jarrera irekiagoa dute beste gaixotasun batzuen aurrean, hala nola minbiziarena.

Aholkuak

Kontrol mediko horietan eskaintzen den aholku nagusietako bat ariketa fisikoa egitea da, pertsona bakoitzaren beharretara eta ezaugarrietara egokitua. Arrisku kardiobaskularra murrizteko, ariketa dinamikoa edo aerobikoa egitea da egokiena (oinez ibiltzea, eskailerak igotzea, igeri egitea, bizikletaz joatea, korrika egitea, etab.). ). Egokiena astean hiru aldiz praktikatzea litzateke, gutxienez, 20-60 minutuko saioetan. Izan ere, datu epidemiologikoek argi eta garbi adierazten dute ariketak onura dakarrela gaixotasun kardiobaskularren prebentzioan eta heriotza-tasan, jarduera fisikoa lan- eta jolas-jardueren parte denean.

Hala ere, Espainia Europako buru da biztanleko jarduera fisikoaren tasari dagokionez. Sedentarismoaren larritasuna bihotzaren osasunerako hain garrantzitsuak diren arrisku-faktoreekin loditasuna, hipertentsioa edo kolesterola, eta arnas gaixotasunekin duen loturaren araberakoa da. Ariketa fisikoa funtsezkoa da hipertentsio arteriala, hiperkolesterolemia, obesitatea, diabetea, gaixotasun koronarioa edo arnasketako mina kontrolatu eta tratatzeko.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak