Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kirol aurreko azterketa: 3 arrazoi hori egiteko

Kirol aurreko azterketa funtsezkoa da gaixotasun kardiobaskularrak saihesteko bat-bateko heriotza eragiteko arriskua dagoenean

Ariketa fisikoa egin aurretik, edonork jakin behar luke erabat prest dagoen eta zenbat ahalegin egin dezakeen. Izan ere, kirol-errutina osasun kardiobaskularra zaintzeko tresnarik onenetakoa den arren, betiere elikadura osasungarri eta orekatuarekin konbinatzen bada, gorputza intentsitate ariketa jakin batzuetarako prest ez badago, kirol-praktika hori faktura pasa daiteke. Horregatik, talde medikoak azpimarratu du funtsezkoa dela entrenatzen hasi aurretik kirolaurreko azterketa egitea. Artikulu honetan, kirol-aurreko aintzatespena, hori egiteko arrazoiak eta ariketa egiten ahalegintzea noraino den segurua aztertzen da.

Zer da kirolaurreko azterketa?

Kirolaurreko errekonozimenduaren bidez, ez da baztertzen gaixotasun kardiobaskularrik, ez eta bat-bateko heriotza edo istripu larria eragiteko arriskua ere, Espainiako Bihotzaren Fundazioko Adituen Kontseiluan (FECE); izan ere, urrats sinple horrekin beti irabazi asko izaten da, eta ez da galdu behar.

Denbora pixka bat kenduko du: medikuaren historia klinikoa aztertzeko eta miaketa fisikoa eta elektrokardiograma egiteko sendagilearengana joateko erabiltzen dena. 35 urtetik aurrera, esfortzu-proba bat gehitzen zaio aurrekoari protokolo klinikoarekin.

Normaletik kanpo aurkituz gero, beste proba batzuk gehitu beharko lirateke, egokia denaren arabera. Baina dena zuzen egonez gero, lasai entrenatzen has gaitezke, bihotza kirola egiteko prest dagoela jakitean. Gomendioa da bost urtean behin bat egitea 35 urte baino lehen eta bi urtetik behin, bai eta oso bizia den kirol-lehiaketa batean parte hartzea ere, maratoia balitz bezala.

3 arrazoi aitorpena egiteko

  • 1. Kirola egitean sor daitezkeen gaixotasun kardiobaskularrak baztertzea da sendagilearengana joateko arrazoi nagusia eta kirol aurreko azterketa egitea. Proba horien bidez, espezialistek pazienteak ezagutzen ez zituen eta bat-bateko hiltzeko arriskua izan lezaketen patologiak detektatzen dituzte. Kasu horietan, osasun-profesionalak aholkuak emango ditu jarduera fisikora segurtasun handiagoz hurbiltzeko.
  • 2. Lehiaketak pizgarri plus bat gehitzen du, eta bereziki gomendagarria da. Entrenamendu egoki batekin eta adin-tarte egokian, edozein jarduera fisiko positiboa da. Hala ere, lehiatzeak estimulu handiagoa areagotu dezake bai gorputzari eta bai bihotzari, eta horrek arrisku handiagoa dakar, pertsonak ahalegin handiegia egin baitezake.
  • 3. Bat-bateko heriotzaren prebalentzia handiagoa da kirolari amateurretan, itxuraz osasuntsuak direnean eta ez dakitenean kardiopatiaren bat jasaten dutela eta, beraz, beren gorputzari ariketa luzeak egiten dizkiotela inolako kontrolik gabe. Hori dela eta, elkarte zientifikoek gomendatzen dute froga hau ez dela nahikoa bizitzan behin bakarrik egitea; maiztasun jakin batekin errepikatu behar da.

Noraino egin daiteke ahalegina?

Dena ordenatuta dagoela dakigunean, entrenatzen has gaitezke. Baina noraino irits daitekeen jakitea komeni da, osasuna arriskuan jartzeko ahalegin neurrigabeak egin ez daitezen. Emilio Luengo doktoreak azaldu duenez, bihotz- eta arnas-aparatuak zenbait muga ditu, adinaren arabera markatuak. "Adinak bihotz-maiztasuna mugatzen du; izan ere, urteak igaro ahala, taupaden artean lasaiago egoten da bihotza. Beraz, gero eta denbora gehiago behar du diastoletan odola betetzeko (hurrengo taupada ponpatzeko). Horregatik, zenbat eta azkarragoa izan bihotza, orduan eta denbora gutxiago du betetzeko. Gure kristalezko sabaia da", ohartarazi du.

Sabai hori gutxi gorabehera kalkulatzeko 220 adina ken daiteke. Horrela lortuko da gehienezko bihotz-maiztasun teorikoa. Hala ere, muga hori ez da bete behar, bihotz- eta arnas-aparatua gehiegi bortxatuko baita. Hori dela eta, espezialistek gomendatzen dute kopuru maximoa beste zifra batean jartzea: gehieneko bihotz-maiztasun teorikoaren %85 kalkulatzetik ateratzen dena. Bihotza erosoagoa izan dadin nahi badugu, entrenamendu frekuentzia-deitik ez pasatzea da egokiena, bihotz-maiztasun maximoaren %60 eta %70 artean baitago.

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Informaci�n sobre normativa alimentaria en Ainia Fundación española del corazón

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak