Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Koarentena-garaiko maitasuna: bikoteko bizikidetzatik bizirik irauteko gakoak

Psikologo batek eta sexologo batek jarraibide batzuk eman dituzte koronabirusak beharturiko bizikidetza handiago horri aurre egiteko, harremanean eraginik izan gabe.

pareja unida Irudia: Pixabay

COVID-19 delakoaren ondorioz alarma-egoerak ezarritako konfinamenduaren ondorioz, gure etxe asko bed&breakfast (gosaria duen hotel bat bezala) izatetik bizitza luzeko agertoki izatera igaro dira. Eta, kasu askotan, onartu behar da ez dagoela ohituta gure bikotekidearekin hainbeste denbora partekatzera. Koronabirusaren erruz gizartea bezalako sistema handiago batean aldaketak egin behar izan diren bezala, ezinbestekoa da aldaketa horiek adingabeko batean egitea —baina haren oinarri garrantzitsua—, bikotean, alegia. Egoera horretan bazaude, kontuan izan gakoak hurrengo lerroetan psikologo bat eta sexologo bat proposatzen dituzte.

Bikote bakoitza mundu bat da, baita koronabirusetik igaro behar duen eszenatoki berri hori ere, etxeko lau pareten artean. Baina, egoerari buelta bat ematen badiogu, eta giltzapetuta gaudela pentsatu beharrean, gure bikotekidearekin erretiroa balitz bezala planteatzen dugu? Zergatik ez dugu konfinamendua positibizatzen? María Jesús Álava Reyes psikologoak jarraibide batzuk eman ditu bat-bateko bizikidetza horri aurre egiteko eta bikoteari ez eragiteko.

Denbora komuna eta banakakoa antolatzea

Psikologoak adierazi duenez, “denbora partekatu horretan adostasuna lortu ahal izateak eta bakoitzak bere gain hartuko duen erantzukizunak ekintza-askatasuna emango digun banakako atal bat definitzen lagunduko digu. Zereginen negoziazio eta kudeaketa orok talde funtzionalaren pertzepzioa sortuko du”.

Pentsa ezazu talde bat zaretela (seme-alabekin edo gabe). Eta helburua taldeak irabaztea da, ez aldeetako batek irabazi edo galtzea. Ez da amore ematea. Ez da irabaztea. Seme-alabarik baldin badago, alderdi batzuk indartu beharko dira, hala nola “egunean 30-60 minutuko tarte txikiak negoziatzea, bakoitzak haiekin lanak egin ditzan eta bikoteari traba egiten ez dion denbora pertsonala eman diezaion”, proposatu du.

Maitasun-ekintzak garatzea eta gorrotoak gutxitzea

“Bestea positiboki indartzea, eskertzea, maitasun- eta maitasun-adierazpenak izatea, barkamena eskatzen jakitea… Horrelako ekintzek maitatuak eta estimatuak sentiaraziko gaituzte, eta etengabeko bizikidetzari buruzko hainbat zapore murriztu ahal izango ditugu”, dio Álava Reyesek.

Eztabaidak lehertzen edo bortitzak egiten hasi aurretik gelditzen jakitea.

Psikologoak hau gomendatzen du: “treguak hitzartzea eta elkarrizketarako lasaitasuna sustatzea. Modu ulergarri eta enpatikoan jokatzea, etsaitasuna murriztuz eta bestea tentsioan senti daitekeela jakinda, nahigabeko itxialdiak emozioak mugiaraz baititzake”. Ez presionatu eta ez presionatu.

Koronabirusak bizi diren bikotea
Irudia: Tafalla-Snap

Ideiak partekatzea

Denbora da “sormena martxan jartzeko eta partekatzeko proposamen interesgarriak egiteko, etxetik aterako bagina bezala: liburu bat ozenki irakurtzea, film bat ikustea, on line kirol-eskola bat jarraitzea…”.

Etxeko ‘chill out’ saioak

Albisteen, datuen eta zenbaki negatiboen etengabeko bonbardaketaren aurrean, Álava Reyes-ek honako hau proposatzen du: “telebista itzaltzea eta elkarrizketarako, erlaxaziorako eta meditaziorako guneak sustatzea, animoak lasaitzeko, albisteek sor ditzaketen kezkak eta tentsioak gutxitzeko eta eguneko une berezietan gogoetagune bihurtzeko”.

Eta sexua ez dadila falta.

“Sexu-harreman onak eta adostuak onak dira bikotean”, esan du Álava Reyes Psikologia Zentroak. Eta azpimarratu dute, gainera, ez dutela zertan harreman osoak izan: “Akatsa da giza sexualitate guztia ekintza batera mugatzea edo murriztea. Une egokia da bikotekidearekiko intimitate emozional eta fisikoa aztertzeko edo berraurkitzeko”.

Abiapuntua geure buruarekin ondo egotea da, pertsona askok une honetan sentitzen ez duten egoera. Kezkek, antsietateak, beldurrak edo larritasunak sexu-harremanei eragiten diete. Ez dago hain argi bederatzi hilabete barru baby boom bat egongo denik, kontsultatutako adituek diotenez.

Rosa Collado sexologoak (psikologia-zentro berekoa) proposatzen duen dekalogoari jarraitzea harreman osasuntsuak, errespetuzkoak eta pasionalak izateko modu egokia da.

  1. 1. Norberaren garbitasunari eta konponketari eustea . Erakargarri sentitzea eta bikotearentzat limurtzailea izan daitekeenean pentsatzea.
  2. 2. Sexu-harremanen maiztasuna areagotzea orain denbora gehiago dago.
  3. 3. Bestea seduzitzea eta jolasen bat proposatzea, etxean beste inor ez badago.
  4. 4. Gehiago intimatzeko eta lotura sendoagoa sustatzeko aprobetxatzea.
  5. 5. Sexu-harremanetan arazorik izanez gero, presarik gabe hitz egin. Estimulazioa eskakizunik gabe bultzatzea eta gorputz osoaren plazeran arreta jartzea.
  6. bikotea ohean 6. Denborak eta jarrerak aldatzea eta sexu-aurkikuntzak sortzen dituzten proposamen berriak egitea.
  7. 7. Etxeko lanetako atsedenaldiak onak dira barne-harremanak izateko, adibidez, siesta. Eta etxean jendea badago (haurrak, senideak…), intimitate-uneak bilatu.
  8. 8. Egunez gehiago limurtu: berotu motorrak unea iristen denerako.
  9. 9. Harreman-jokabideak sustatzea, hala nola masajeak, kremak erabiltzea…
  10. 10. Pazientzia izatea eta bestea errespetatzea, sexurik izan nahi ez badu. Masturbartzea plazera lortzeko, tentsioak gutxitzeko, endorfinak sortzeko eta bestea presionatu gabe umore ona sortzeko modu bat da.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak