Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia > Osasun-arazoak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kolagenoa magnesioarekin: Zer iritzi dute mediku adituek?

Aditu gehienek diote dieta osasungarria eta orekatua nahikoa dela organismoari elikagai horiek emateko.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Larunbata, 2020ko irailaren 05a
suplemento colageno magnesio Irudia: Pexels

Modako elikagai-gehigarrietako bat da, eta osagarri dietetiko bat da, azala, tendoiak, kartilagoak eta hezurrak leheneratzen laguntzen duena. Zenbait defendatzaile ditu (eta aurkari asko) komunitate medikoan bertan. Oraingoz, ez dago ebidentzia zientifikorik magnesiozko kolagenoak gure osasunean inolako eraginik duenik. Hala ere, gero eta gehiago kontsumitzen da, eta kalkulatzen da 2025ean kolageno-industriari lotutako produktuen negozioa 6.000 milioi dolarrera iritsiko dela. Ondoren ikusiko dugunez, aditu gehienek diote dieta osasuntsu eta orekatua nahikoa dela organismoari elikagai horiek emateko. Horretarako, magnesioa duen kolagenoaren propietateak azalduko dizkizugu, gehigarri hori nola hartu dosiekin, jarraibideekin eta kontraindikazioekin, eta hori erabiltzeko agintari medikoek zer iritzi duten.

Kolagenoaren propietateak magnesioarekin

Magnesioa duen kolagenoa elikagai-gehigarri bat da, eta osagai hauek ditu: kolagenoa (gure organismoan modu naturalean dauden eta egunero irensten ditugun elikagaiekin birsortzen diren 27 proteina-multzoa) eta magnesioa (ehun eta eskeleto guztien eraketan parte hartzen duen minerala).

Kolagenoa hezur-kaltzioarekin zuzenean lotuta dago, eta, beraz, kartilagoak, tendoiak eta hezurrak birsortzen laguntzen du. Era berean, magnesioa entzimen, hormonen eta antigorputzen sorrerarekin ere lotuta dago; muskuluak erlaxatzen laguntzen du eta buru-gaitasuna handitzen du.

Nola hartu kolagenoa magnesioarekin

Gehigarri hori konprimitu edo hauts moduan aurkezten da, eta ahotik ematen da. Pertsona heldu osasuntsu batek egunean 10 gramo kolageno eta 700/800 miligramo magnesio hartzea gomendatzen da osagai bakoitzarentzat. Oro har, magnesioa duen kolagenoa gutxienez hiru hilabetez jarraian kontsumitu behar da.

Zenbait gaitz tratatzeko egokia da, hala nola osteoporosia, artrosia eta tendinitisa. Era berean, larruazalaren itxura hobetzen du, ilea erortzea saihesten du eta azazkal hauskorrak indartzen ditu, eta hematomak maiz izanez gero, erabilgarria da.

Baina elikadura-gehigarri guztiek bezala, kontraindikazioak ere baditu:

  • Magnesio dosi handiak hartzeak ondorio gastrointestinalak izan ditzake (beherakoa).
  • Gaixotasun neuromuskularra eta giltzurrunetakoa duten gaixoen kasuan (gutxiegitasuna, miastenia, gernuan azido uriko handia), haien kontsumoa kontrolatu behar da.

Hala ere, paziente bakoitzaren historia klinikoa kontsultatu behar da, iraupena eta dosia hasi aurretik. Hori dela eta, espezialistek ez dute gomendatzen osagarri hori aldez aurretik edo segimendu medikorik egin gabe hartzea.

Magnesioa duen kolagenoaren iritzi medikoak

Elikagai-gehigarri horren kontsumoari buruzko literatura zientifiko ugari dago, eta iritzi mediko oso desberdinak daude. Guztiak bat datoz puntu batean: elikadura-gehigarriek ez dute inoiz dieta orekaturik edo ohitura osasungarriak ordezkatu behar. “Botikak ez bezala, osagarriak ezin dira merkaturatu tratamendu gisa edo gaixotasunak diagnostikatzen, prebenitzen edo sendatzen dituzten produktu gisa”, dio Jorge Huertak, Top Docs plataformako mediku elkartuak. Familiako eta Komunitateko Medikuntzako aditu honek onartzen du kolagenoaren eta magnesioaren kontsumoa onura estetikoekin (adinaren aurkako efektua) eta atleten artikulazioan mina hobetzearekin lotzen dela. “Baina dieta eta bizimodu orekatuak antzeko ondorioak izan ditzake. Gaur egun, osasuna zaintzeko elikagai-gehigarri asko daude, baina modu desegokian edo dosi handitan hartuz gero, arriskutsuak izan daitezke”, erantsi du.

tendoiak kolageno magnesio
Irudia: Taokinesia

Gauza bera pentsatzen dute Javier Precioso eta Fernando María Navarro doktoreek, Semergen Oinarrizko Osasun Laguntzako Medikuen Espainiako Elkarteko kideek. “Egia da magnesioak lagundu egiten duela muskulu eta nerbioen funtzionamendu normalari eusten, hezurren indarra eta gorputzeko energia handitzen eta, adibidez, bihotz-erritmo egokiari eusten. Hala ere, gure organismoak, elikaduratik abiatuta (frutak, fruitu lehorrak, esnea, lekale batzuk…), eguneroko nutrizio-eskakizun gomendatuak betetzeko behar den magnesio-kantitatea dauka (300 eta 400 miligramo/eguna)”, diote.

Haren iritziz, baimendutako azterketa zientifikoek ez dute frogatu mota horretako gehigarri dietetikoek onura zuzena dakartenik kontsumitzen duen pertsonari, eguneroko nutrizio-eskakizunak gure organismoan beren funtzioa betetzeko estalita baitaude. “Era berean, ez dago frogatuta ez tendoietan ez kartilagoan ehunak birsortzen dituenik; hezurren sendotasuna areagotzen du”, diote bi medikuek.

Gainera, Elikagaien Osasunerako Europako Agintaritzak (EFSA) ez ditu onartu kolagenorako osasun-alegazioak, ez baitago ebidentzia sendorik substantzia horrek gure ongizatean eragina duela frogatzeko.

Beste espezialista batzuek, berriz, kolageno magnesioa kontsumitzen laguntzen dute. Montse Folch Nutrizio eta Dietetikan aditua da. “Ikerketa zientifiko batzuen arabera, kolageno hidrolizatua hartzeak ehunetako kolagenoaren eta zelulaz kanpoko matrizearen birsorkuntza bultzatzen du”, dio Teknon Zentro Medikoko (Bartzelona) mediku honek. Folch osagarri hori gomendatzearen aldekoa da; izan ere, bere esperientzia profesionalaren arabera, emaitzak “positiboak” dira artikulazioetako minetan, nekean, azalaren egoera onean… “Kolagenoaren xurgapena handiagoa da hidrolizatzen bada, hesteetako paretak zeharkatu eta ehunetara iristea lortzen baitu”.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak