Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Kontuz sedentarismoari! Nola zaindu zure bihotza lanean ari zaren bitartean

El trabajo sedentario es un 20 % más propenso a causar problemas cardíacos

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Asteartea, 2019ko maiatzaren 14a

De casa al trabajo y del trabajo a casa. Entre semana, así discurre el día para muchos españoles. Y en ambos entornos, el doméstico y laboral, pasan buena parte del tiempo sentados (incluso tumbados), y sin apenas realizar actividad física. La presencia cada vez mayor de máquinas que sustituyen a la fuerza física de las personas ha creado empleos sedentarios que perjudican a la salud. Dolores de espalda, diabetes tipo 2 o peor salud mental son algunos efectos. Pero también el corazón se resiente. Lo abordamos en el siguiente artículo, donde también damos varios consejos para cuidar la salud cardiovascular en el entorno laboral.

“Espainian, batez ere, sedentarioa da lan-bizitza. Gizonek eta emakumeek diote jarduera nagusi gehienak eserita daudela, antzeko proportzioetan (% 38). 2011n ikusi zen batez ere jarduera nagusien hazkundea mantendu egin da”. Horiek dira, hain zuzen, Espainiako Osasun Inkesta Nazionalaren 2017ko ondorioak.

Laneko Segurtasun eta Osasunerako Institutu Nazionalak (INSST), bestalde, duela gutxi egindako ‘Osasunari buruzko eraginak prebenitzea, teknologia berriei lotutako gazteengan’ izeneko txostenean, arazo horretaz ohartarazi da: biztanleriaren %82,6k ia ez du jarduera fisikorik egiten lan edo okupazio nagusian. Ehuneko hori da, hain zuzen ere, biztanle helduen% 44,8k adierazi duena, jarduera nagusian, lanaldi gehiena zutik egoten zela, joan-etorri edo ahalegin handirik egin gabe, eta% 37,8, berriz, lanaldi gehiena eserita pasatzen zela aitortzen zuen.

Baina, gainera, aisialdian ere ez dugu bide onetik goaz. Duela bi urteko galdeketa berean esaten denez, “15 urtetik gorako biztanleen% 37,8k ia erabat sedentarioa da”, hau da, irakurtzeko, telebista ikusteko, zinemara joateko, etab.
Eserita eta laneko pantailen aurrean
Sedentarismo-maila batek atseden hartzen eta indarberritzen laguntzen du, baina gehiegi, osasunerako arrisku-faktore bihurtzen da. Juan Lujánek, Quirón Salud Torrevieja ospitaleko kardiologoak dioenez, “dieta mediterraneoa egiteari eta gaur egungo lanpostu gehienetan inplizituki jarduteari, Mediterraneoko dieta uzteari lotuta, ondorioak ditu gizentasuna eta gaixotasun kardiobaskularren eta hipertentsioaren garapen goiztiarra, bereziki gazteen artean”.

Zenbait ikerketak diote osasunerako arriskuak nabarmen handitzen direla egunean zazpi ordu baino gehiago sedentarismoa metatzen denean eta 30 minututik gora jarraian egiten denean, etenik gabe. Identifikatuta sentitzen zara? Bulego batean, garraiobide batean, telelaneko etxean… lan egiten baduzu, seguru zortzi ordu baino gehiago pasatzen duzula eserita, ia mugitu gabe, arrisku-talde honetan zaudela.

Irudia: Space Space-a

Baina langileek lanaldian eserita pasatzen dituzten orduak ez dira bakarrik egonean sartzen lan-eremuan. INSSTren txostenak dioenez, beste datu garrantzitsu bat dago:Lan Baldintzen Inkesta Nazionala. 2015 6. EWCS – Espainiahori baloratu ahal izateko: mahai gaineko ordenagailuekin, ordenagailu eramangarriekin edo telefono mugikorrekin lan egiten ari diren ordu-kopurua. Azterketa honek dioenez, langileen %40,1ek lanaldiaren erdia edo gehiago eserita pasatzen dute, eta %14,7k ordu guztiak eserita daude. Baina, gainera, adierazi du pertsonen %42k informazioaren eta komunikazioaren teknologia berriak erabiltzen dituztela lanaldiko orduen erdietan edo gehiagotan, eta, aldi berean, deigarria egiten dela lau pertsonatik batek (%23) beti erabiltzen dituela.

Berriro identifikatuta? Erne zure bihotzariIzan ere, zure gorputzean hain garrantzitsua den organo honetako espezialistek ohartarazten dute horrelako lanak gero eta sedentarioagoak direla bihotz-hodien osasunean. “Bere lanpostuan jarduera fisikoren bat egiten ez duten pertsonek -esan du José Nietok, Quirón Salud Murcia ospitaleko kardiologoak, istripu kardiobaskular bat baino %20-30 handiagoa dute, jarduera fisikoren bat inplizituki daramatenak baino”.

Lanean zure osasun kardiobaskularra zaintzeko aholkuak
Nola konpondu? Laneko Segurtasun eta Osasunerako Institutu Nazionalaren dokumentuan, lasaialdia murrizteko eta eteteko, adituek egunean zazpi ordu baino gehiago eserita egon ez daitezen eta, ahal bada, lau ordu baino gutxiago eserita egon ez daitezen saiatzen dira. Gainera, komeni da 30 minutu jarraian eserita ez egotea: ariketa fisiko arinarekin bi minutuz etenaldiak egitea, adibidez, oinez ibiltzea eta 30 minutu oinez 30 minutuz txandakatzea. Horretarako, proposatzen dute lanean ekintza zehatzak garatzea: bilerak oinez, dinamikoki eta leku desberdinetan egitea; aurrez aurre edo mugikorrarekin elkarrizketak egitea; baina, horretarako, lanean garatzea proposatzen dute, betiere, egunean bi aldiz zutik jartzea, minutu pare bat oinez ibiltzea eta berriro esertzea.

Irudia: Samuel Mann

Jarduera fisikoa areagotzeko, beste errutina batzuen artean, gutxienez 3.000 urrats egin behar dira lanaldian edo 40 minutu prestatu behar dira bazkaltzeko, jarduera fisiko sistematiko bat egiteko (dantza, oinez edo ariketa fisikoa). Eta, gainera, egoera fisikoa hobetzeko neurri gisa, enpresako klub bat sortzea proposatzen dute, lankideekin running edo txirrindularitza egiteko, lantokiko puntu desberdinetan zinta mugikorrak jarri arte edo gimnasio bat ere jarri arte.

Quirón Salud-eko espezialistek, berriz, osasun kardiobaskular ona izateko hainbat jarraibide gure lanean jarraitzea gomendatzen dute:

  • Ahal den guztietan, lanera oinez edo bizikletaz joatea da egokiena. Autoa lantokitik urrutien aparkatzea edo autobusean edo metroan gelditzea beste aukera batzuk dira.
  • Eskailera erabili beharrean eskailerak erabiltzea.
  • Mahaitik ordu oro altxatu eta pixka bat ibili. Arrazoia, baina zure osasuna, izan daiteke telefonoz edo beste lankideekin hitz egiteko arrazoia.
  • Denbora pixka bat ibiltzeko geldialdi-denborak aprobetxatzea.
  • Luzaketak egitea lanaldiaren hasieran eta amaieran.
  • Eta, hala ere, oso lan sedentarioa badugu, gure bizitzako beste ohitura batzuetan sartzea. Kasu honetan, kardiologoek gogorarazten dute, nahiz eta pertsona gehienek ez duten balorazio berezirik behar ariketa fisikoa egiten hasteko, espezialistak balorazio bat egitea gomendatzen duela. Diabetesa edo arrisku kardiobaskularreko hainbat faktore aurkeztuz gero, gomendagarria izan liteke esfortzu-proba bat egitea ariketa programa hasi aurretik”.

    ¿Y si trabajo de pie?

    En salud laboral, es común relacionar las enfermedades cardiovasculares con trabajos que implican permanecer todo el día sentado en la oficina: a menos movimiento del cuerpo, más probabilidad de desarrollar obesidad, causa de las enfermedades cardiovasculares. No obstante, un estudio publicado en 2017 en American Journal of Epidemiology alertan de que las personas que trabajan de pie tienen el doble de probabilidades de sufrir un ataque de corazón o insuficiencia cardíaca congestiva.

    La investigación del Instituto de Trabajo y Salud (IWH) en colaboración con el Instituto de Evaluación Clínica (CIEM), ambos en Canadá, determinó que el riesgo de enfermedad cardiaca fue mayor entre las personas cuyos empleos exigían estar predominantemente de pie (6,6% ) que entre las personas cuyos empleos se desarrollaban principalmente sentadas (2,8% ). “Una combinación de estar sentado, de pie y moverse en el trabajo es probable que tenga los mayores beneficios para la salud del corazón”, manifestó Peter Smith, el doctor que dirigió al equipo de investigadores.

    Etiquetas:

    bihotz sedentarismo

    RSS. Sigue informado

    Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak