Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Korrika egitearen onurak

Korrika egitea kirol ezagunenetako bat da, merkea eta erraza delako eta ordutegirik ez duelako, baina ez dira ahaztu behar gomendio batzuk

img_jogging hd_

Running eta jogging ekintza fisiko bakarra definitzen duten bi anglizismo dira: lasterketa jarraitua. Bakoitzaren intentsitatea eta azken helburua desberdinak dira, baina biak korrika egitean oinarritzen dira. Azkenaldian, jarduera fisiko mota hori, zentzu guztietan oso malgua izateagatik agian, gero eta jarraitzaile gehiago ditu osasun egoera ona mantendu edo pisua galdu nahi dutenen artean. Artikulu honetan, onura ugari dakartza, eta zer gomendio eman behar diren jarduera hori arriskurik gabeko kirol bihurtzeko.

Irudia: Jared Goralnick

Sasoi onean egoteak onura handiak ekartzen ditu: gaixotasun batzuk garatzeko arriskua murrizten du, pisua kontrolatzeko aukera ematen du, loaren kalitatea hobetzen du, estresa arintzen du eta energia mailak handitzen ditu. Horretarako, beharrezkoa da dieta orekatua egitea, bizimodu osasungarriak izatea eta, batez ere, kirola egitea. Hala ere, azken hori ez da beti bideragarria, denbora edo diru faltagatik. Gainera, krisi garaian, ez da erraza kirol merke, eraginkor eta erraza bilatzea.

Baina zergatik ez egin korrika egitera ateratzearen alde? Karrera gizaki guztiek berezkoa dute eta, printzipioz, denek egin dezakete. Kirol aproposa da sasoian mantendu nahi dutenentzat eta edozein helburu betetzeko: marka bat haustea edo burua erlaxatzea, besteak beste. Agian, horregatik, gaur egun jarraitzaile gehien dituen kiroletako bat da.

“Running”-aren alderdiak

30 minutuko lasterketaren ondorengo bi orduetan, organismoak endorfinak sortzen jarraitzen du, eta horrek ongizate-sentsazioa ematen du.
Ezaugarri askori esker, lasterketa jarduera fisiko mota bihurtzen da, eta, hasi ondoren, zaletasuna sortzen du. Kaloria gehien kontsumitzen dituen ariketetako bat da, eta hankak, izterrak eta gluteoak lantzeko ariketa eraginkorrenetako bat. Bizkarra behar bezala jartzen eta besoak, sorbaldak eta abdominalak indartzen ere laguntzen du. Edozein kiroletan bezala, korrika egiteak bihotza eta arnas aparatua indartzen ditu, eta hori epe laburrean nabaritzen da. Artikulazioen egoera ere sendotzen du: muskuluak, lotailuak eta tendoiak. Osasun fisikoari dagokionez, etengabeko lasterketak jateko gogoa erregulatzen du, digestioak errazten ditu eta gaueko atsedenaren kalitatea hobetzen du.

Alderdi emozionalean eta psikologikoan, etengabe korrika egiteak bere burua nabarmen gainditzen du. Lasterketa bat irabazteko edo marka pertsonalak gainditzeko, lasterkariak uste du gero eta gehiago hobetu daitekeela, eta horrek motibazio handia dakarrela. Korrika egiteak antsietatea murriztu eta errepikatzera daraman ongizate-sentsazioa sortzen du. Gainera, 30 minutuko lasterketaren ondorengo bi orduetan, organismoak endorfinak sortzen ditu, ondorio analgesikoa eta ongizate-sentsazioa ematen duten neurotrasmisoreak.

Korrika egitea ordutegirik gabe eta edozein tokitan

Kirola egitearen onura deigarrienetako bat da norberak nahi duenean egin daitekeela. Horrek motibazioa eta irmotasuna dakartza, bai eta norbera bere burua gustura dagoela sentitzea ere, norberak ezarritako betebeharra betetzeko gai denean. Gainera, kirol erraza da, ez du teknika berezirik behar eta emaitzak berehala nabaritzen dira.

Batera ibiltzeak aukera ematen du une aspergarrienak gainditzen elkarri laguntzeko eta gero eta helburu zorrotzagoak ezartzen laguntzeko. Esperientzia gutxiko kirolarien kasuan, hasieran konstante izatea kosta dakieke, lankidearekiko konpromisoa ordutegia betetzeko behar dutena izan daiteke.

Aire zabalean korrika egitea da gomendagarriena, baina era askotako jokalekuetan egin daiteke: asfaltoan, lur gogorra izatearen desabantailarekin; soropilean, konposizioaren harrotasunagatik lurrik onena dela jotzen baita; lurrean, oso gogorra edo oso biguna delako, eta horrek lesioak ahalbidetzen dituelako; eta tartan gainean, atletismoko pistak egiteko erabiltzen den materiala.

Azkenik, korrika egiteak zailtasun handirik gabe lehiatzeko aukera ematen du. Urte osoan zehar maila guztietako herri lasterketetarako deia egiten da, nork bere burua nola gainditu duen frogatzeko.

Arriskurik gabe korrika egiteko gomendioak

Korrika egitea herri-kirola izan arren, bere jarduna ez dago arriskuetatik salbuetsita. Horiek gutxitzeko, zenbait gomendio hartu behar dira kontuan.

  • Osasun egoera onean egon behar da lasterka hasi aurretik. Azterketa medikoa egitea gomendatzen da, eta profesionalari adieraztea lasterketa jarraituko entrenamendu-programa bat hasteko asmoa duela, kontraindikaziorik ez dagoela ziurtatzeko.
  • Ez irten gauez korrika egitera arropa islatzailerik gabe. Era berean, kutsatuta dagoen leku batean bizi bagara, egunaren amaieran ez korrika egiten saiatu behar dugu, kutsatzaile gehien duten orduak baitira. Eguzkiak jotzen badu, eguzki-babesak erabili behar dira azalerako, eguzkitako betaurrekoak eta txanoa.
  • Arropa erosoa eta transpiragarria erabili. Oinetakoei arreta jarri behar zaie, zankada bakoitzean oinak zoruaren kontra egiten baitu, subjektuak halako bi edo bost pisatzen baitu. Talka horiek gutxitzeko eta xurgatzeko eta lesioak saihesteko, moteltze-sistema egokia erabili behar da.
  • Korrika egiteko, beharrezkoa da artikulazio osasuntsuak eta sendoak izatea orkatiletan eta belaunetan gertatzen den inpaktu errepikakorra jasateko eta horiekin lotutako minak gutxitzeko. Gainera, oinetako egokiak izateaz gain, funtsezkoa da elikadura osasuntsua eta orekatua izatea, eguneroko jarduera egokirako beharrezkoak diren mantenugaiak emango dituena.
  • Xede oso eskuragarriak ezartzea eta pixkanaka handitzea. Bete nahi diren helburuekiko itxaropen faltsuak sortzea oso frustragarria izan daiteke eta abandonatzera eraman dezake.
  • Modu egokian hidratatu behar da entrenamendu bakoitzaren aurretik, entrenamenduan zehar eta ondoren, eta arnasketa erregularra eta periodikoa izaten saiatu behar da.
  • Garrantzitsua da lasterketa hasi aurretik berotzea eta, amaitutakoan, luzatzea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak