Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Krisiari modu osasungarrian aurre egitea

Atzeraldi ekonomiko eta ziurgabetasun garai honi aurre egiteko bi bide dira psikologia eta coaching-a

Egungo krisi ekonomikoa ez dirudi egoera iragankorra denik. Datozen urteetarako aurreikuspen ekonomikoek ez dute egoera hobetuko. Horregatik, adituek pentsaera egoera berrietara lehenbailehen egokitzea gomendatzen dute. Baina nola? Artikulu honetan, psikologo kliniko batek eta coach batek ziurgabetasun ekonomikoko garai horiei aurre egiteko jarraibide batzuk ematen dituzte.

Img hombre
Irudia: Amir Darafsheh

Gaur egungo krisi ekonomikoa hasi zenetik, 2008. urtearen hasieran, albisteak gero eta negatiboagoak dira Espainian. Grezia, Portugal eta beste herrialde batzuetako langabeziak, kontsumo-jaitsierak edo egoera zailak ez dute uzten argia ikusten tunelaren amaieran. Oso litekeena da krisiaren lehen hilabeteetan edo urteetan jende askok pentsatzea, lehenago edo geroago, atzeraldia amaitu eta dena normaltasunera itzuliko litzatekeela. Izan ere, defentsa-mekanismo bat da egoerari energia gehiagorekin aurre egiteko.

Baina Bartzelonan coach gisa aritzen den Mònica Fusték dioenez, “ez diogu krisiari aurre egin behar, paradigma aldaketari baizik. Zaila da gauzak lehen bezala izatea”. Eta garai berrietara egokitu behar da. Horixe da Fusték eguneroko lanean duen helburuetako bat. “Pertsona bere eraldatze-prozesuan lagundu behar zaio, bere egungo egoeratik, gustatzen ez zaionetik, nahi duen egoerara pasa dadin”. Krisia pairatzen duten pertsonentzako coaching-aren kasuan, prozesu hori izan daiteke jarraitu beharreko bide profesionala aurkitzea, nola ezarri modu autonomoan, nola utzi langabezia atzean…

Krisia gainditzea, dolu-prozesua

Emozio negatiboak, amorrua kasu, modu erabilgarri eta eraginkorrean erabil daitezke aldaketa pertsonalaren eragile gisa.

Gauzak lehen bezala izango direla pentsatzeak ez du balio estrategia psikologiko gisa, “beharrezkoa da galdutako paradisu horrengatik dolua egitea eta gure pentsaera ahalik eta azkarren egokitzea dauden aukera errealetara”, azaldu du José Ángel López Tenerifeko Santa Cruz psikologo klinikoak. Bikote-banantze baten ondoren edo pertsona maite bat hiltzen denean egin beharreko dueluaren antzekoa. Prozesu horrek denbora eta, gainera, elaborazioa eskatzen du, “amorrua bezalako emozio negatiboak sor baitaitezke, onartu eta adierazi egin behar baita, baina aldi berean modu eraginkorrean prozesatzea komeni da. Amorru hori bera erabil daiteke aldaketa pertsonalaren eragile erabilgarri eta eraginkor gisa”.

Krisia aukera gisa

Krisia baliabide positiboak mobilizatzeko aukera izan daiteke. Fusték “El mejor año de tu vida” (Alrevés argitaletxea) liburuan azaltzen duenez, coaching-aren helburua da pertsonak bere burua birprogramatu, beldurretatik ihes egin eta aukera berrietara irekitzea. “Benetan nor garen ikusteko eta gure potentzial guztia martxan jartzeko aukera ematen du”. Coaching-aren bidez, krisi ekonomikoa aukera gisa ulertzen da, pertsona asko behartzen baititu maila profesionalean berrasmatzera, sortzen diren behar berrietarako proiektuetan pentsatzera, bizitza aldatzen ausartzera.

Era berean, gero eta gehiago hitz egiten da erresilientziaz, Luis Rojas Marcos psikiatrak, New Yorkeko Unibertsitateko (AEB) psikiatriako irakasleak, definitua. ), hala nola “pertsona gehienek ahokatzeko, hausturarik gabe aurre egiteko eta, denborarekin, hasierako egoerara itzultzeko dugun gaitasuna, zoritxarren aurrean”.

Nola egin aurre krisiari: erresilientziaz jokatzea

Langabeziari, ikasketak amaitu ondoren lana aurkitzeko zailtasunari edo baliabide gutxiko familia bati aurre egiteko, pertzepzioa errealitatera egokitu behar da. Garai negatibo batean, dena beltz ikustea erraza da. Eta pertsona batzuk oso kiribil arriskutsura eror daitezke. José Ángel Lópezek dioenez, “gizonezkoek, zehazki, autoinkulpazio-, inpotentzia-, desegokitasun- eta desbalorazio-joera handiak izan ditzakete”.

Psikologo honek bere gaitasunetan zentratzea eta norberaren baliabide eta mugei buruzko auditoretza pertsonala egitea gomendatzen du. Gainera, funtsezkoa da sare sozialak (familiakoak, lagunak, ezagunak) erabiltzea laguntza psikologikoa lortzeko eta laneko aukerak aztertzeko. Prestakuntzaren garrantzia ahaztu gabe, funtsezko pausoa da profesionalki eta pertsonalki berrasmatzeko.

KRISIAREN ONDORIO PSIKOLOGIKOAK

Krisiarekin batera bizi den modua eta horren ondorioak larriagotu ditzaketen zenbait faktore daude: proportzio katastrofikoak izateko arriskua hautematea, informazio fidagarririk ez izatea, ondorioei buruzko ziurgabetasuna, norberaren bizitzaren eta etorkizunaren gaineko kontrola galtzeko sentsazioa, lider politiko eta sozialen konfiantza galtzea, etab. José Ángel Lópezek azaltzen duenez, presio horren ondorio negatiboak hauek izan daitezke: “etsaitasuna eta suminkortasuna areagotzea, lo egiteko edo sexu-harremanetan arazoak izatea, neke gehiegizkoa eta jarraitua, muskuluetako mina, buruko mina, urdail-hesteetako arazoak, antsietate- edo depresio-nahasteak, edo beste koadro larriagoak”.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak