Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

“Lepoaren sindromea hautsita”: lepoko mina pantailak gehiegi erabiltzeagatik

Teknologia berriek osasunari faktura egin diezaiokete modu egokian erabiltzen ez badira

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Astelehena, 2017ko uztailaren 03a
Img dolor cuello cervicales hd Irudia: Rawpixel

Interneteko zenbait forotan “lepoko sindrome hautsia” esaten zaio jarrera txarra hartzeak eragindako min zerbikalari tabletak, laptoak (ordenagailu eramangarri txikiak) eta telefono mugikorrak edo gehiegi erabiltzeagatik. Hala ere, oso zorrotza izan daitekeen eta inguruko beste eremu batzuetara (burua, sorbaldak eta bizkarra, esaterako) hedatzen den mina prebenitu egin daiteke. Ondoren, lepoko molestiaren arrazoiak azalduko ditugu, eta zer neurri saihestuko ditugun.

Img dolor cuello cervicales art
Irudia: Rawpixela

Lepo hautsiaren sindromea: min zerbikala jarrera txarrengatik

Teknologia pertsona askoren eguneroko bizitzan garrantzitsua da, eskaintzen dituen erosotasunei esker. Baina, beste alderdi batzuekin gertatzen den bezala, kaltegarria da ondo erabiltzen ez denean. Smartphoneak edo gailu eramangarriak behar bezala ez erabiltzeak eta gehiegi erabiltzeak, batez ere, jarrera desegokiak eragiten ditu.

Arazoa da pertsonek burua beherantz okertzen dutelako mugikorra kontsultatzen dutenean edo tableta erabiltzen dutenean. Keinu txiki horren ondorioz lepoko atzeko muskuluek asko lan egiten dute pisu handiagoa jasan behar dutelako: 60 graduko inklinazio batek sorbaldetan karga baliokidea, 27 kilo bizkarrean, eragin dezake, Surgical Technology International aldizkarian argitaratutako azterlan batek adierazten duenez.

Mugikorrak eta ordenagailuak behar bezala ez erabiltzeak eta gehiegi erabiltzeak arriskuak dakartza, batez ere jarrera desegokiarekin.
Ikerketa horren arabera, “mugikorra poltsikotik ateratzeko eta burua beherantz inklinatzeko, ahalegin hori bizkarrezurrerako esfortzu hori da, bizkarrean muskuluetako minak eta arazoak eragin ditzakeena”. Konponbidea, lan zientifikoaren arabera, besoak aurpegiaren parean altxatzea eta aparatua tente dagoela begiratzea da.

Adam Clark teknologia berrietan aditua den kazetariak lehen pertsonan egindako ikerketa batek erakutsi duenez, smartphoneak gehiegi kontsultatzeak “buruko min oso errepikariak pairatzera eraman du, altzairuzko barra batekin buruan kolpatu banuen bezala”. Gehienetan, gaitz hori -gaitza ez dutenak- gazteek gehiago sufritzen dute, pantaila txikien aurrean denbora gehien pasatzen dutenak baitira.

Zerbikaletako mina nola saihestu

Lehenengo gomendioa jarrera-ohiturak aldatzea da. Askotan ez da lan erraza, jarrera behartuak hartzen baitira konorterik gabe. Arazoaz jabetu eta jarreraz aldatzen saiatzea da lehen urratsa modu egokian eseri eta tentsioak murrizteko.

Gainera, beste gomendio ergonomiko batzuk ere hartu behar dira kontuan pantaila baten aurrean:

  • Pantailaren eta begien artean 25-30 zentimetroko tartea utzi.

  • Bizkarra zuzen egon behar da, eta, behar izanez gero, burua zuzen edo beherantz inklinatuta edukitzeko moduan altxatuko da gailua.

  • Teklatuak altuera baxuan egon behar du, besoak enborrarekin lerrokatuta eta besaurreak 90º-ra jarrita, eskumuturrak jarrera neutroan daudela.

  • Eseri ahalik eta atzerago aulkitik, bizkarra zuzen, bizkarra zuzen duela. Garrantzitsua da noizean behin posizioz aldatzea eta 45-60 minutuz behin jaikitzea.

  • Belaunek 90º-ko angeluan egon behar dute.

  • Oinak paralelo eta solairu guztian lurrean geratu behar dira.

  • Hobe da argia naturala izatea eta pantailan islak saihestea.

  • Sagua luzaroan erabiliz gero, komeni da noizean behin eskuz aldatzea.

Mugikorren erabilerari dagokionez, arazo zerbikalak saihesteko premisak berdinak dira, baina garrantzitsuena honako hau da: pantailak begien parean geratu behar du burua beherantz makurtu ez dadin.

Beste alderdi batzuk ere ez dira ahaztu behar:

  • Ohean, ez erabili burua makurtuta, bizkarrezurrean eta muskuluen kontrakturak ere ager baitaitezke. Etzanda, buruak gorputzaren norabide berean egon behar du.

  • Kotxez bidaiatzeko, eserlekuan jarri behar da burua.

  • Ez egon egun osoan eserita, aktibo egon eta kirola maiz egin; horretarako, lehenik eta behin, berotu muskuluak eta, gero, luzatu.

  • Motxila bat kargatzen bada, gorputzera itsatsita eraman behar da, gerrialdearen parean edo aldaken artean, ipurmasailen gainetik. Komeni da pisuaren% 10 baino gehiago ez kargatzea.

Dena den, mina agertzen bada edo molestiarik badago, medikuari galdetzea da egokiena, hark erabakiko baitu zein neurri hartu behar diren. Garrantzitsua da atsedena ez hartzea eta ahalik eta bizimodu normalena jarraitzea, ahal den neurrian aktibo mantentzea.

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak