Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Liburuak gurdi gurpildunetan eramatea gomendatzen diete ikasleei, bizkarreko arazoak saihesteko.

"Espaldas a Menos" kanpainari buruzko informazio-liburuxka bateko aholkuetako bat da hau.

  • Egilea: Egilea
  • arabera: Asteartea, 2002ko irailaren 10a

Adituek gomendatzen diete ikasleei liburuak gurdi gurpildunetan eramatea, bizkarrean motxilak eraman beharrean, haurren pisuaren %10 baino gehiago badira, bizkarreko mina eta arazoak saihesteko. Gomendio hori Almirall Prodesfarma enpresa farmazeutikoak argitaratu berri duen informazio-liburuxka baten barruan dago, “Espaldas a Menos” kanpainaren barruan.

Farmazialari honek ezinbestekotzat jotzen du haur eta nerabeen artean “ikasteko, kirola egiteko edo atseden hartzeko jarrera egokiak izatea, bizkarreko minak saihesteko”.

Salvador Giménez Oinarrizko Osasun Laguntzako sendagilearen arabera, nerabezaroan oso garrantzitsua da jarrera-ohitura onak indartzea “bizkarra zuzen edukita, aulkian lunbarrak eta beso-euskarriak jarrita, besteak beste”.

Motxilaren pisua handia bada gurdi-gurdi gurpilduna erabiltzea gomendatzeaz gain, liburuxka honek gomendatzen du, halaber, argi argiarekin ikastea, idazten den aldean, eta ordenagailuaren pantaila begien parean jartzea, zerbikalak babesteko.

Kirola egiteari dagokionez, adituek gomendatzen dute praktika adinera egokitzea, betiere entrenatzaile batek gainbegiratuta, bizkarreko lesioak saihesteko. Era berean, ez da komeni 12 urte arteko lehiaketa kirola egitea.

Azkenik, atsedenean edo aisialdian jarrera desegokiak saihestea gomendatzen dute, “gehiegizko ahaleginak bezain kaltegarriak izan baitaitezke zutabearentzat”. Alde horretatik, ez da komeni aulkiak baxuegiak edo hondoratuegiak izatea, hanka baten gainean esertzea, burko altuegiak jartzea zerbikalen posizioa ez behartzeko eta ahoz behera lo egiteko.

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak