Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia > Osasun-arazoak

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Likidoen atxikipena? Hartu ohitura horiek edemak saihesteko

Gatz gutxi erabiltzea, potasioa duten elikagaiak ugaritzea eta ariketa fisikoa egitea dira egin beharreko errutina batzuk, hanka nekatuak ez pairatzeko.

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2019ko abuztuaren 02a

Likidoen (edemak) erretentzioaren atzean (edemak), hanketan hantura eta pisutasuna eragiten ditu, eta arrazoi asko daude. Aldaketa hormonalak, zainen gutxiegitasun kronikoa (barizeak), medikamentu batzuk… eta gatza daude. Batzuk saihets ditzakezu. Adierazi elikatzeko eta errutinak egiteko aholku hauek, hanka nekatuen sintomak ez pairatzeko.

Ihes egin gehiegizko gatzetik

Irensten dugun sodioaren %70 baino gehiago prozesatuetatik eta elikagaiak manufakturatzetik dator, eta gainerakoa, sukaldean edo mahaian eransten den gatzari dagokio.

Zer produktu baztertu behar lituzke likido-atxikipena duen pertsona batek dietatik? Elikadura arloko Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentziaren (AESAN) arabera, hauek dira: antxoa gaziak (1,26 g), plater prestatuak (0,92 g), plater prestatuak (0,92 g), plater prestatuak (0,92 g), plater prestatuak (0,92 g) eta salda industriala (0,61 g).

Kontuan izan behar da, halaber, sodio gutxiko elikagaien artean barazkiak, barazkiak eta fruta freskoak daudela, hala nola espinakak, alkatxofa, erremolatxa, azenarioa edo apioa. Lekaleak ere badaude: dilistak, garbantzuak, babarrunak eta soja. Haragia, arraina eta itsaski freskoa prozesatu gabe ere gatz gutxikoak dira. Horrela, txahalkia, arkumea, oilaskoa, txerria, legatza, zapoa, sardinak, txirlak, lupia edo irakin olagarroa jan ditzakegu.

Potasioa hartzea konpentsatzeko

Likidoen oreka mantentzeko eta organismoaren sodio-mailari aurre egiteko, potasio ugariko elikagaiak kontsumitzea gomendatzen da. Kategoria honetan zenbait fruta daude, hala nola abrikola, banana, kiwiak, aran edo daktila, brokolia, orburua, zerba edo kalabaza bezalako barazkiak. Gainera, kipulak gehitu behar zaizkie, odolaren zirkulazioa hobetzen laguntzen baitute.

Beste errutina batzuk edemak saihesteko

Irudia: yekotropotstudio

Dietaz gain, bizi-estiloa funtsezkoa da bihotz-hodien osasunari dagokionez. Ariketa fisikoa modu erregularrean egiteak lagundu egiten du hanketan hanpatzeko aukerak murrizten.

  • 1. Mugitu muskuluak. Edemak eragindako gorputzeko muskulatura aktibatzea (bereziki, hankak) likido soberakina bihotzera ponpatzen lagun dezake. Igeriketa, bizikleta eliptikoa eta bizikleta, erresistentziarik gabe edo zoru-ariketak, adibidez Pilatesen teknika edo yoga praktika, onuragarriak izan daitezke.
  • 2. Kaltetutako zatia igotzen duegunean hainbat aldiz baino gehiagotan mantenduz, baita lo dagoen bitartean ere.
  • 3. Masajea eman eremu hazlearibihotzera presio irmo baten bidez, baina minik gabe.
  • 4. Ez egon zutik luzaroan eta takoiak altuegiak izatea.
  • 5. Komeni da arropa esturik ez erabiltzeagerrian edo goma elastikoa duten galtzerdietan. Horren ordez, hobe da konpresio progresiboko galtzerdi elastikoak erabiltzea medikuak gomendatzen badizkizu.
  • 6. Mantendu garbi, hidratatuta eta lesiorik gabe. Larruazala lehor eta pitzatuta egoteak, arazoa larriagotu dezaketen urradurak, ebakiak eta infekzioak eragin ditzake.

Etiquetas:

edema piernas-eu

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografias | Argazkiak | Ikerketak