Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

#Mamafitness: Joan naiteke gimnasiora haurdun banago?

Haurdunaldian ariketa fisikoa egiteak lagundu egiten die etorkizuneko amei, baina kirolari ez direnentzat Instagramen famatuak imitatzeari uko egitea da egokiena.

Img embarazadas gimnasio peligros Irudia: Pexels

Haurdun dauden gimnasio Arriskuak Art

Sekretua da ahotsentzat: gizarte-sareetako izar berriak fit mom-ak dira, haurdunaldian entrenamendu zorrotzak egiten dituzten eta Instagramen edo Facebooken munduarekin partekatzen dituzten gimnasioko ama ohiak, milaka jarraitzaile biltzen dituztenak eta beste hainbeste “gustatzen zait” pilatzen dituztenak. Artikulu honetan ikusiko dugu horiek imitatzea komeni den.

Emakume askok ez dute arrazoirik ikusten gimnasioan birrintzeko, haurdun daudenean. Eta ez zaie erreparatu behar lehen mailako atletei edo atleta ezagunei, haurdunaldian entrenatzen duten etorkizuneko amak aurkitzeko, yoga edo pilatesetik, igeriketatik edo ibilaldi luzeetatik haratago. Eta hashtag (etiketa) #fitmom-ekin edo #Mamafitness-ekin partekatzen dute. Haurdunarentzat eta semearentzat ona den jakitea da zalantza.

Ginekologoen gomendiorik ohikoena atsedena eta ariketa fisiko ertaina egitea da. Espainiako Ginekologia eta Obstetrizia Elkarteak (SEGO) oinez ibiltzea, igeri egitea eta bestelako ariketak egitea gomendatzen du, hala nola pilatesa. Eta, nahiz eta keinukariak bizikleta egin edo korrika egin dezakeen, ez da txapelketarik egin behar, ez eta kirol horiek egiten hasi ere, haurdun geratu aurretik ez bazuen ohikotasunez egiten. Kontraindikazioen artean erditzearen goiztiartasuna dago, horrek bai amarentzat bai haurrarentzat dituen arazo guztiekin.

Ez bitan jan, baizik eta bitan entrenatu (kirolaria bazara)

Ángel Gutiérrez doktorearentzat, kirol-medikuntzan espezialista, Granadako Unibertsitateko irakasle eta Olga Odón ginekologoarekin batera, kirolak haurdunaldian duen eraginari buruzko azterlan bat idatzi duenarentzat, emakume bat haurdun dagoenean gimnasiora jotzeaz gain, egin behar du. “Haurdun zaudenean, ez da birengatik jan behar, baina birengatik entrenatu behar da”, dio medikuak.

Haren iritziz, gainera, emakume famatuek, hala nola Irina Shayk, Bar Refaeli modeloak eta Kelly Rowland abeslariak, harro erakutsi dituzte pisuen eta entrenamendu-makinen arteko lokatzak, eragin-ahalmen handia baitute. Baina zehaztu egin behar da: gomendagarria da gimnasiora joatea, ama ohiko kirolaria bada, baldin eta haurdunaldiak txandaketa organikorik, hipertentsiorik edo muskulu edo hezur larrien arazorik ez badu, eta betiere medikuaren kontrolpean.

Gauza aldatu egiten da sedentarioak diren, erretzea bezalako ohitura txarrak dituzten, obesitatea duten edo diabetea, hipertentsioa edo arnas minaren bat duten pertsonentzat. Orduan, ariketa hori egin daiteke, baina ez intentsitate berarekin, ez jarraibide berberekin, eta betiere medikuak gainbegiratuta.

Eta, jakina, hobe da kirolean hastea erditu ondoren. Hau da, emakumearen erresistentzia fisikoa altueran ez badago, hobe famatuak imitatzeari uko egitea.

Haurdun dauden gimnasioko arriskuak (2 art) Irudia: pexels

Kirola haurdunaldi osasuntsu eta zainduetarako

Kirola egiteak onura asko dakarzkie amari eta etorkizuneko haurrari, bai haurdunaldian bai ondoren, medikuak dio: gaixotasun-arrisku txikiagoa, erditze azkarragoak eta jaiotzaren ondorengo indarberritze hobea edo amaren esnearen kalitate handiagoa.

Goteborgeko Unibertsitateko (Suedia) ikerketa batek dioenez, gainera, haurdunaldian erresistentzia-ariketak egiteak ez du eragin negatiborik fetuaren garapenean. Bitartean, intentsitate txikiko ariketek, hala nola yogak edo uretan aerobik egiteak, gerriko mina arintzen dute eta bihotz-tentsioa eta erritmoa murrizten dituzte. Camilo José Cela Unibertsitateko ikerketa batek (JAMAn argitaratua), ariketa fisikoaren jarraibideak definitzen ditu haurdunaldian, eta onura fisiologiko handiagoak erakutsi ditu, hala amari nola fetuari dagokionez: besteak beste, gehiegizko pisua irabaztea prebenitzea, fetuaren makrosomia-arrisku txikiagoa, zesarea, eklanpsia eta haurdunaldiko diabetesa.

Baina horrek ez du esan nahi kontuz ibili behar ez denik. Eliteko kirolari batek haurdunaldi-egoera aurreratu bateraino entrenatu dezake, Gutiérrezek dioenez, “haurdunaldiko laugarren edo bosgarren hilabetean egoera fisikoa izugarri hobetzen da”. Baina hori ez da horrela emakume sedentarioago batentzat.

Gakoa medikuari kontsultatzea da. Eta gomendatutako ariketa-motarekin mugarik ez dagoen arren, zaindu egin behar da intentsitatea. Eta arriskua duten kirolak ere utzi egin behar dira, hala nola bizikleta, erortzeko arriskua baitago. Harremanetarako kirolak, urpekaritza edo eskalada ere ez dira gomendagarriak.

Etiketak:

haurduntza kirol

RSS. Sigue informado

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak