Saltatu nabigazio-menua eta joan edukira

EROSKI CONSUMER, kontsumitzailearen egunkaria

Bilatzailea

Fundazioaren logotipoa

EROSKI CONSUMERen kanalak


Kokaleku honetan zaude: Azala > Osasuna eta psikologia

Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Euskarara itzultzeko sistemek aurrerapen handiak izan dituzte azken urteotan, baina oraindik badute zer hobetua. Hobekuntza horren parte izan nahi? Aukeratu esaldi osoak nahieran, eta klikatu hemen.

Mantente aktibo Gabonetan: zortzi aholku osasungarri jaietarako

Gabonetan, oso erraza da gehiegikeriak egitea, ariketa ahaztu eta garai honetaz gozatzea

  • Egilea: Argitaratze-dataren
  • arabera: Ostirala, 2015eko abenduaren 18a

Gabonetako oporrak hurbiltzen dira. Egun hauetan ohikoa den sarraskiak, familiako bilerak barne, gehiegi jan eta edan egiten du, gutxi lo egin eta edozein jarduera fisiko bazterrean utzi. Hala ere, Eguberriak hori guztia baino askoz gehiago izan daitezke, atseden hartzeko aprobetxatzen bada, familiaz eta lagunez gozatu, alaitasuna, aisialdia edo bizitzako erritmoak urte osoan ia ezinezkoa egiten duten jarduerak partekatu. Artikulu honetan zortzi aholku ematen dira Gabonak modu osasuntsu eta aktiboan gozatzeko!

Irudia: monke eta business

Gabonetan oso erraza da urte osoan zehar izaten diren ohitura osasungarriak ahaztea. Ohikoena zera da: festa hauek ekartzen duten trajinaren bidez eramaten uztea, ohiegia izan gabe: ohituta dagoena baino gehiago jatea, edatea eta erretzea, ariketa fisikoa egiteari uztea, alde batetik bestera joatea eta estresari aurre egitea. Eta hori guztia faktura pasatzen amaitzen da, neurri handiagoan edo txikiagoan. Baina ez ditu irudian bakarrik eragiten, baita osasun fisiko eta psikikoan ere.

Eguberri osasuntsu baterako zortzi aholku

Gabonetako jaiei etekina atera eta probetxua ateratzeko, gomendio erraz batzuk jarri behar dira martxan:

  • 1. Aktibo izaten jarraitzeafuntsezkoa da pisua kontrolatzeko eta sedentarismoari lotutako arrisku-faktoreak marrazteko. Ariketa fisikoa, adinaren eta norberaren izaeraren arabera egokia den arren, erregularki egin behar da, Gabonetako komiki baten ondoren, kaloria gehiago erretzen baita, estresa kontrolatzen baita eta atseden indargarria lortzen baita. Familiako aisialdia, paseatzeko, kirol-topaketarako edo kanpoko beste edozein jardueratarako, garrantzitsua da kideen arteko lotura eta komunikazioa sustatzeko eta gozamen handiko une bihur daiteke. Haurrei, naturarekiko kontaktuak sentimendu positiboagoak garatzen eta erlaxatzen laguntzen die.
  • 2. Atseden hartzea eta lasaitzea. Eguberrietan ere kontuz ibili behar da, banketeak, opariak, gastuak, errutina-aldaketak, haurren oporrak, eta bizitza-erritmoak eta gizarte kontsumistak ezartzen dituzten mila eta hamaika betebeharrak antolatzeak eragiten dituen nerbio eta estresei ez amore emateko. Errazagoa da zeregin horiek guztiak familiako beste kide batzuekin partekatzen badira; izan ere, lankidetzan aritzeak familiaren atxikimendua sustatzen du. Eta ez da denetara iristen saiatu behar: funtsezkoa da jaiek eskatzen dituzten eskari guztien artean lehentasuna ematea, bakoitzaren maila ekonomikoari egokitzea eta opariak arrazionalizatzea. Horrez gain, egun hauetan beste jarduera batzuk egiteko ere aprobetxatu behar da, lan ordutegietan lan egitea zailagoa delako: Gabonetako gaikako kultur bisita batetik, eskulanak eginez arratsalde bat pasatzera edo familiako mahai-jokoez gozatzera, izan ere... nork ez du gogoratzen neguko arratsalde luzeak partxisean edo antzarara jolasten?
  • 3. Bizitzaren aurrean jarrera positiboa izatea. Aholku hori urteko gainerako sasoietara zabaldu badaiteke ere, jende askorentzat Eguberriak atseden hartzeko eta bizitzaren zentzua bilatzeko dira. Seme-alabekin, bikotekidearekin eta lagunekin gauza txikiak partekatzea, eta horretaz gozatzea, zoriontasunerako urratsa da. Barre asko egin, eta hobeto barre-algarekin: 10 minutuko barrea kontrolatuz gero, erlaxatzen eta estresa kontrolatzen laguntzen dute, eta zenbait adituk uste dute hiru minutuko barrea intentsitate aerobikoa dutela.
  • 4. Ongi lo egitea. Jaietan ohikoa da behar adina lo ez egitea. Estresak, ospakizunek, errutina-aldaketek, otordu oparoek eta alkohol- eta tabako-kontsumoaren hazkundeak loaren erritmoa asaldatzen dute pertsona askorentzat. Horri aurre egiteko, onena da mantentzea, aireztapen oneko eta 18 ºc eta 20 ºc arteko tenperatura duen gela ilun batean, aireztapen oneko eta aireztatze oneko gela ilun batean, aireztapen oneko eta tenperatura iluneko gela ilun batean, aireztapen oneko eta aireztatze oneko gela ilun batean, eta, hala, egonleku ilun batean. Baina garrantzitsuena da kezkak logelatik kanpo uzten saiatzea.
  • 5. Neurriz jan, kantitate txikian eta mantso. Onena da ospakizunetarako oturuntza handiak uztea eta gainerako egunetan dieta arinagoa eta osasuntsuagoa egitea, barazkiak eta fruta freskoa emanez, digestioari laguntzen dioten infusioak ahaztu gabe. Eguerdian edo arratsalde erdian mokadutxo bat jatea lagungarria da oturuntzan hain gose ez izateko. Mahaian eseri ondoren, ez jan bulkada bidez, ahora daraman mokadu batez jabetu eta dastatu; noizean behin edukitzailea askatu zeregin horri laguntzen diozunean. Mahai gaineko tertuliak ere ongi pasatzea komeni da, baina ohiko gozokiak gainditu gabe.
  • 6. Kontuz edan. Eguberriak eta alkohola sarritan eskutik doaz. Ebidentziak erakutsi duenez, alkohol kontzentratuaren kontsumoa oso arriskutsua da, nahiz eta kontsumo arduratsua ere arriskutsua izan daitekeen. Gainera, beste alderdi garrantzitsu bat ere kontuan hartu behar da: familiako giroa da, lagunekin batera, jarraitu beharreko jarraibideak. Ildo horretan, azken inkesta nazionalak adierazten du alkoholarekin esperimentatzeko adina urtez urte murrizten ari dela (2013an, 13,9 urtekoa zen), eta, gaur egun, 14 eta 18 urte bitarteko gazteak dira nagusi; baina, gaur egun, helduek baino gutxiago edaten dute, eta, gehienetan, taberna, diskoteka eta familien jaietan. Oro har, adituek aholkatzen dute zenbat eta hobeto edatea, orduan eta gutxiago edatea haurdunentzat, adingabeentzat edo gero gidatu behar dutenentzat.
  • 7. Zigarro-kopurua zaindu. Nahiz eta gomendioa edozein sasoitan uztea den, zaila izan daiteke egun horietan egitea. Mahai gaineko luzeek, alkoholarekin eta gaueko irteerekin batera, askoz gehiago erre dadin bultzatzen dute. Hori dela eta, oinarrizko aholkua zigarro-kopurua kontrolatzea da, horren jakitun izateko eta, jakina, espazio bat ez kutsatzeko bere kearekin. Ez da ahaztu behar tabakoa droga arriskutsua dela erretzailearentzat nahiz erretzaile pasiboentzat.
  • 8. Pisua kontrolatu. Batez beste, espainiar bakoitzak 500 gramo eta bi kilo irabazten ditu Eguberrietan. Hori dela eta, jaietan jatea eta ariketa fisikoa ez ahaztea funtsezkoa da igoera hori prebenitzeko.

Etiquetas:

familia kirol Navidad-eu

RSS. Sigue informado

Iruzkin bat argitaratzen baduzu, datu-babesari buruzko politika onartzen duzu

Hau interesa dakizuke:

Infografiak | Argazkiak | Ikerketak